Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte fra diesel med 4x4 til elbil?

Startet av Morten2509, tirsdag 21. januar 2020, klokken 18:35

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:50
Sitat fra: Morten2509 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:50
Ja, klart. Litt usikker hvor mange km vi kjører i året.
Har en 1 åring og en 4 åring, god plass for bilstoler i model 3?
Blir det mye i mnd å betale ca? Har nok ikke så mye egenkapital.

Takk for svar 🙂

Vi har to barn på 1 og 4, nå sitter 4 åringen bak meg, da har jeg fritt spillerom med setet.  Med det sagt så går helt greit om 1 åringen skulle bakovervendes bak sjaføren, prøvde det i en periode uten noe pes.
For ordens skyld jeg er 177cm høy.

På tesla sin konfigurator kan du sette opp finansiering å se hva det vil koste deg i måneden.

Vi er veldig fornøyde med Model 3, men om du kan vente så er nok model Y enda litt mer familievennlig til så og si samme pris.

Må og si at jeg er VELDIG fornøyd med Model 3 (Performance). Er overraskende god person og bagasjeplass, men Model Y vil jo bli en helt annen klasse med tanke på plass. Jeg har bestilt Model Y, selv om jeg egentlig fint klarer meg med plass i Model 3 med 4 personer. Model Y får du for 455.242 ferdig registrert (uten vinterdekk). Da har du 540km WLTP-rekkevidde, 0-100 på 5,8 sekunder, 209km/t, 1900 liter bagasjeplass med baksetene nede, mulighet for krok og takbøyler, tredelt baksete, så du kan ha ski i midten, mellom ungene hvis en ikke gidder å sette på takbøyler, samt at bakluken åpner seg som på en stasjonsvogn, med mer plass enn i en stasjonsvogn. Står "Tidlig 2021" som levering hvis en bestiller nå. Fordeler som at ladehastigheten blir utrolig bra (250kW ladere rulles ut), enormt mange ladere, mulighet til å bruke CCS-ladere i tillegg, software som er finpusset og oppgradert i 8 år, med blant annet Netflix, Spotify, Internett osv mens du lader, veldig god plass (også for meg på 1,95)....jeg mener...bror...detta er bilen....nevnte jeg at setene er "vegan-skinn", som er et slags båtstoff, så når 1-åringen spyr eller søler cola, så er det utrolig lett å tørke opp, uten at det synker inni setet? Var overraskende nok ikke klamt heller (har ca 17000km i Model 3), og at setene er komfortable (basert på at Model Y får samme bra seter som Model 3). Kjøreegenskapene er og meget bra, og feil på Model 3 har stort sett vært kosmetiske (ingen feil på min), så føler de har fått ordning på å lage bil. Og navigasjonen, hvor du bare taster inn hvor du vil (for eksempel Pisa, Italia), så viser den hvilke Super-ladestasjoner den synes du bør lade på, og navigerer til dem. Er utrolig lett og praktisk....ja og så har du jo appen, hvor du kan sette på varme/kulde, sånn at 1-åringen kan komme inn i en temperert bil (dette har vel de fleste)...og så har du en knapp som sier "dog mode", "air condition on when away i butikken", "Sentry mode - tyverifilming"....nei, dette er for godt til å være sant, uten at det er det....ulempen er veistøy som kunne vært bedre isolert. Kanskje de gjør noe med det på Model Y.
Tesla Model Y                         2021-

Roy Aasen

Vet ikke om det er så alvorlig smart å bytte bort diesel vogna du har nå. Skal mye til at du får mer bil ved å bytte til elbil, som avgjort har sine begrensninger.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 29. januar 2020, klokken 13:25
Vet ikke om det er så alvorlig smart å bytte bort diesel vogna du har nå. Skal mye til at du får mer bil ved å bytte til elbil, som avgjort har sine begrensninger.
Ja, hvis målet er å spare penger på det kommer det an på bompenger, km i året osv. Nå kom de i mål etter å ha kjørt fra 08:30 i morges med 20 elbiler, og de kan kjøre forferdelig lenge uten pause, rekkeviddemessig.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

...og nå har nyheten kommet at Model Y 4-hjulstrekk får 507km EPA-rekkevidde, som ca tilsvarer 550km....
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA