eller du misforstår det jeg mente fullstendig.
Jeg har jo det verktøyet jeg trenger i garasjen. Jeg bruker jo ikke saksejekk heller da.
Jeg synes en jekk hører med til standardutstyret i en bil. Det tror jeg ganske mange andre også synes.
Jeg føler av og til at verden ikke bare går fremover.
Og aller helst en som er pakket i bilen på en slik måte at den ikke er i veien til enhver tid. Eller sklir rundt/skrangler i bagasjerommet.
Som gjør at en kan klare seg litt mer selv, uten bilberging, og uten å grise til dekket med skum.
Som sikkert har gått ut på dato når du trenger den. Og kanskje virker, og kanskje ikke virker
Alle punkteringer jeg har hatt, har jeg vært så heldig at de har kunne blitt lappet med en plugg. Utført på lokale bensinstasjoner. Jeg har hatt reservehjul selvsagt. Legge om, og fikse originaldekk ved første anledning.
Nå er det vel færre og færre bensinstasjoner som kan hjelpe med sånt i dag, men dekkforhandlere finnes det jo, og de gjør jo sånt de også. Og det finnes hendige kit med plugger, som man kan bruke selv. Og små hendige kompressorer.
Nå kommer jeg neppe til å skaffe spacesaver, men at en kan få av hjulet selv, kan hjelpe, det også.