Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger litt hjelp ifbm bytte av hjulsylinder peugeot ion

Startet av dangel, søndag 12. januar 2020, klokken 22:21

« forrige - neste »

dangel

Jeg er ny på forumet, men opplevde problemer med at bakbremsen hang seg opp etter en tur i vaskehallen. Tenkte at dette er det samme som jeg har lest her inne at andre har opplevd, og forsøkte selvsagt "trikset" med å bremse og kjøre med håndbrekket på. Dessverre uten tegn til forbedring. Så da åpnet jeg opp bakbremsen og oppdaget at hjulsylinderen har hengt seg opp og er defekt. Jeg bestiller nye sylindere, men selvfølgelig så får jeg ikke av bremserøret og må mest sannsynlig lage nytt stykke (har brukt "riktig" verktøy bremserør nøkkel og varme). Så da blir spørsmålet, er det noen som vet hvilken dimensjon det er på bremserørnipplene på en peugeot ion? På forhånd takk for svar.

engolf

Ska vara M10X1mm stigning på bromsnippeln.
Du kan ikke vise dette vedlegget. 

dangel

Tusen takk for raskt svar  :+1:, dette burde jeg jo ha fanget opp selv, men sånn er det i "kampens hete"  :P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA