Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar.here.com

Startet av YM, søndag 12. januar 2020, klokken 14:45

« forrige - neste »

YM

Får ikke lagt til bil på jaguar.here.com. Forsøkt med flere forskjellige nettlesere, men får ikke linket konto og bil med riktig VIN-nummer. Jeg får derfor ikke lastet ned oppdaterte kart. Tips/forslag?


RayBomb

Jeg regner med at du har laget konto her: https://incontrol.jaguar.com/jaguar-portal-owner-web/login

Du bør kanskje passe på at du bruker samme e-post adresse på begge steder.
Hvilken feilmelding får du?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

YM

Ja, samme epostadresse begge steder. Ingen feilmelding. Det bare kommer opp at en bil er tilkoblet, men når jeg går inn for å se på hvilke biler som er linket står det fortsatt null biler tilkoblet.

RayBomb

etter innlogging, gå til my account, og gå til download.
Trykk deretter på download map.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Hvis ikke dette fungere, kan det hende at du må vente noen dager før systemet er oppdatert. Jeg lastet ikke ned kart før etter flere dager etter registrering.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

YM

Takk. Ser at bilen er linket nå.  :) Tatt flere dager før det gikk i boks.

RayBomb

#6
Fint, anbefale USB minnepinne på 64gig med USB 3.0
Minnepinnen må ha FAT32 formatering. Dette må du muligens bruke ett tredjeparts program til ( går ikke lengre i Windows 10)
Du kan f.eks bruke gratisversjonen til Minitool Partition Wizard Free 11: https://www.partitionwizard.com/download/v11/pw11-free.exe
Obs, pass på, liker med ekstra programvare som du sikkert ikke vil installere. McAfee greier, er bare in ta bort merkingen i boksen når du kommer til den delen i installasjonen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

YM

Takk for tips/råd. Hadde 64GB USB 3.0 FAT formatert fra før for formålet. Det tok over 3 timer å laste ned kartoppdateringen fra nettet og ca. 25 min å installere i bilen.

RayBomb

Sitat fra: YM på mandag 13. januar 2020, klokken 12:59
Takk for tips/råd. Hadde 64GB USB 3.0 FAT formatert fra før for formålet. Det tok over 3 timer å laste ned kartoppdateringen fra nettet og ca. 25 min å installere i bilen.
Ja, det er nokså vilt at dette tar så lang tid som det gjør i år 2020.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Problemet er at dette ikke håndteres som endringer men full download av hele kartgrunnlaget hver gang.

YM

Samme erfaring som med BMW I3.

xyzzy

Jeg ville veldig gjerne hatt noen forbedringer her:


  • Om man har tilgjengelig nett for bilen, burde alle endringer kunne lastes ned automatisk en gang i måneden. Ingen brukeraksjon nødvendig i det hele tatt - mye tid spart.
  • Om det første punktet ikke går pga. manglende nett, burde det være mulig å plugge i USB-minnepinnen og la bilen oppgradere over natten uten at man må være i bilen med tenning på.

JaguarNorge

Sitat fra: xyzzy på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:18
Jeg ville veldig gjerne hatt noen forbedringer her:


  • Om man har tilgjengelig nett for bilen, burde alle endringer kunne lastes ned automatisk en gang i måneden. Ingen brukeraksjon nødvendig i det hele tatt - mye tid spart.
  • Om det første punktet ikke går pga. manglende nett, burde det være mulig å plugge i USB-minnepinnen og la bilen oppgradere over natten uten at man må være i bilen med tenning på.
Det er gode punkter du lister. Vi kan ikke love at det blir en endring, men tar det med videre :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA