Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling - utstyr og leveringsinformasjon

Startet av Trond.m, lørdag 11. januar 2020, klokken 18:06

« forrige - neste »

patron

synes xc40'en er meget fint, men med alle nødvendige options, så blir bilen rett og slett for dyr med tanke på plass og rekkevidde... Synd, men står over her

Mao

Sitat fra: patron på mandag 10. februar 2020, klokken 12:02
synes xc40'en er meget fint, men med alle nødvendige options, så blir bilen rett og slett for dyr med tanke på plass og rekkevidde... Synd, men står over her

100 % enig.
Rundt 600k for en "småbil" er drøyt, selv om bilen ellers er fin. Spranget i pris opp til f.eks. MB EQC er lite.
Volvoen utgår glatt for min del.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Daniel_0007

Sitat fra: Mao på tirsdag 11. februar 2020, klokken 07:42
Sitat fra: patron på mandag 10. februar 2020, klokken 12:02
synes xc40'en er meget fint, men med alle nødvendige options, så blir bilen rett og slett for dyr med tanke på plass og rekkevidde... Synd, men står over her

100 % enig.
Rundt 600k for en "småbil" er drøyt, selv om bilen ellers er fin. Spranget i pris opp til f.eks. MB EQC er lite.
Volvoen utgår glatt for min del.

For ikke snakke om etron50, ja rekkevidden er vesentlig kortere men er og vesentlig større.
Så har man i tillegg model y og mach-e, så xc40 kan få det tøft men volvo har mange fans
Model 3 2019 LR Rwd

Olemann

#63
XC40 er pt. eneste bil med AWD, hengerfeste OG lengde som passer for både by og land.

Avbestilt Polestar pga. lengde og lav sittestilling, Mustang utgår pga for lang (og for treg sammenlignet med XC40), det samme gjør Skoda selv om den enda ikke er avbestilt. Model Y utgår fordi jeg ikke orker usikkerhet rundt kvalitet og oppfølging, dessuten for lang den og.

Biler på 4.70m er henvist til parkeringsplasser som alle kan ta, med XC40 på drøyt 4.40 er man bedre stilt, selv om min nåværende i3 kommer til å bli savnet

Men enig i at både meterprisen og kiloprisen er høy, men jeg tenker ikke sånn når det gjelder bil..

JanIvar

Jeg har ikke som mål at XC40 skal være den eneste bilen jeg har. Jeg vil erstatte dagens pendlerbil (Soul EV), samt ha en bil som kan brukes på turer der jeg ikke må ha med 14 dagers bagasje. Dvs - på all pendling samt 80% av hytteturer og familiebesøk kan XC40 benyttes. For langtur med mye bagasje bruker jeg Allroaden.

Når det gjelder valget av XC40 skyldes det at det er den bilen som passer meg og min familie. En Etron hadde også passet, men da hadde prisen blitt 800+ for å få tilsvarende(litt dårligere) ytelse, rekkevidde og utstyr.

Polestar utgår pga. bakseteplass. Det samme gjør Model 3 og Model S.
Ipace kunne også vært et alternativ, men den begynner å bli gammel, lader tregt og er ikke vesentlig større innvendig.

Ser frem til hva Volvo får til :)




Magster

model 3, S og til og med kanskje Polestar har da bedre bakseteplass enn XC40?

tibber73

Hva er det som får folk til å tro at XC40 har dårlig plass?
Jeg har testet setene i Polestar2 og XC40.
Polestar2 er trang foran, og helt håpløs i baksetet. Fikk ikke plassert hodet fornuftig pga veldig lav takhøyde.
XC40 var romslig foran og hadde god plass bak meg (188cm høy). Takhøyden var også veldig bra.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

torlie

Sitat fra: tibber73 på onsdag 12. februar 2020, klokken 09:24
Hva er det som får folk til å tro at XC40 har dårlig plass?
Jeg har testet setene i Polestar2 og XC40.
Polestar2 er trang foran, og helt håpløs i baksetet. Fikk ikke plassert hodet fornuftig pga veldig lav takhøyde.
XC40 var romslig foran og hadde god plass bak meg (188cm høy). Takhøyden var også veldig bra.

Jeg prøvesatt fossil XC-40 for kort tid siden, og bilen ser fra utsiden ut ganske massiv fra nært hold, men når jeg steg inn var den ikke så romslig innvendig som jeg hadde håpet. Altså ikke så mye romsligere enn en bil i Golf-klassen.

Absolutt ikke FOR liten, men hadde håpet den var luftigere/større på innsiden. Eksempelvis Mach-E som jeg fikk prøvesitte var mye større og luftigere innvendig.

Hadde den kostet ca 510-515k godt utstyrt, hadde jeg slått til, men venter i stedet på hva Skoda kan vise til utover våren.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Øyvind.h

Tok endelig turen innom Polestar i går for å kikke litt på PS2. Forventningen var at den ville være for liten for vårt behov, og det ble dessverre bekreftet.
Utrolig lekker bil! De har truffet godt med eksteriørdesignet av denne bilen. Frunken er som de fleste andre, ganske liten og primært for ladekabler.
Førerplassen var kompakt, men god. Fin skjerm med heldekkende kart bak rattet. Mediaskjermen var ikke så stor, men veldig god å bruke. Spotify, google maps etc ferdig integrert. Bra løsning! På mange måter bedre enn det tyskerne leverer!
Når du setter deg i baksetet blir det mer tydelig hvor de har spart inn plass i lengden. Ryggen var litt rett, jeg skallet i taket og sitteputen var litt kort. Men jeg kunne sitte bak meg selv (186cm ca), så det er brukbar benplass. Bagasjerommet var ganske lite, så jeg ser at vi måtte hatt takboks permanent montert. Hengerfeste på 1500kg og 4wd gjør det til en habil familebil. En familie på 4 uten hund kan nok klare seg bra med denne bilen! Ikke mulig å sitte mellom barneseter i baksetet.

Når ungene blir større og eldste hunden ikke lenger er med oss kunne dette vært et alternativ for oss. Og infotainmentløsningen de har på plass er absolutt verdig 2020 etter mitt syn. Jeg likte den egentlig bedre enn det jeg får i EQC`en.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JanIvar

Ja, det er takhøyden i baksetet som er problemet i bilene jeg nevner over. Der er xc40 mye bedre.  Se gjerne på siste test av xc40 gjort av Autogefuel. Thomas får fin plass bak seg selv.


kaiat

Jeg kikket på fossil-XC40 selv en gang og ble overrasket over hvor god den innvendige plassen var. Bilen virker liten utvendig, men slett ikke dårlig innvendig. Kanskje litt liten beinplass bak om jeg husker rett. Kommer nok til å vurdere denne selv når jeg en gang skal bytte bil.

Fendern

Sitat fra: Magster på onsdag 12. februar 2020, klokken 09:09
model 3, S og til og med kanskje Polestar har da bedre bakseteplass enn XC40?

Model 3: Mindre plass i baksete enn XC40
Model S: Usikker, for lenge siden jeg satt i den
Polestar 2: VESENTLIG dårligere plass enn i Xc40

Bsv

Sitat fra: torlie på onsdag 12. februar 2020, klokken 09:33
Jeg prøvesatt fossil XC-40 for kort tid siden, og bilen ser fra utsiden ut ganske massiv fra nært hold, men når jeg steg inn var den ikke så romslig innvendig som jeg hadde håpet. Altså ikke så mye romsligere enn en bil i Golf-klassen.

Tøv, xc40 er da mye romsligere og bør ikke sammenlignes med en golf.

Fendern

Sitat fra: Bsv på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:23
Sitat fra: torlie på onsdag 12. februar 2020, klokken 09:33
Jeg prøvesatt fossil XC-40 for kort tid siden, og bilen ser fra utsiden ut ganske massiv fra nært hold, men når jeg steg inn var den ikke så romslig innvendig som jeg hadde håpet. Altså ikke så mye romsligere enn en bil i Golf-klassen.

Tøv, xc40 er da mye romsligere og bør ikke sammenlignes med en golf.

Enig med deg! Kanskje noen blander med C30?  :laugh:

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: Bsv på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:23
Sitat fra: torlie på onsdag 12. februar 2020, klokken 09:33
Jeg prøvesatt fossil XC-40 for kort tid siden, og bilen ser fra utsiden ut ganske massiv fra nært hold, men når jeg steg inn var den ikke så romslig innvendig som jeg hadde håpet. Altså ikke så mye romsligere enn en bil i Golf-klassen.

Tøv, xc40 er da mye romsligere og bør ikke sammenlignes med en golf.

Jeg prøvesatt VW ID.3, som jo i følge reklamen skal være mye romsligere enn Golf - og jeg må si at XC40 overgår ID.3 med klar margin med tanke på plass samtidig som den fortsatt er en kompakt bil.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA