Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor skjerm resetter seg under kjøring

Startet av SilverArrow, fredag 10. januar 2020, klokken 20:06

« forrige - neste »

SilverArrow

For 8 dager siden så resette stor skjerm seg under kjøring på motorvei i 90km/t.
Likte ikkje dette fordi ventet på kva anna som ville slå seg av.
Snakka med Tesla og fekk beskjed om at ein tekniker skulle sjekke kva som gjorde at skjerm resette seg under kjøring.
I følge tekniker så er da eit hull på 6 minutt der bil ikkje har logget nokon ting i samme tidspunkt.
Fekk beskjed om å rapportere tilbake dersom dette skjer igjen.
I dag så skjedde da igjen at stor skjerm resette seg under kjøring.
I følge tekniker så har ikkje min bil siste software (2019.40.2.1)?
Tok full resett av bil i kveld. Koblet bil til wifi, men ifølge bil er software (up to date).
Har fått time for å sjekke dette.
Er da nokon som har opplevd dette og har ein formeining kva som er feil si bil ikkje logger?
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

1000kwh

Skjedde et par ganger for en stund tilbake.

Men selv om det er ubehagelig så gjør det ingenting. Har faktisk opplevd at skjermen bak rattet har startet på nytt. Styring, gass og bremser funker helt uavhengig av skjermene og du vil aldri miste kontroll over bilen :)

Så er det jo hele denne saken med at hovedskjermen dør permanent. Det kan du søke på her på forumet.

Kim-

Vær obs på at blinklys ikke virker når mcu er vekke.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

SilverArrow

Sitat fra: Kim- på fredag 10. januar 2020, klokken 20:40
Vær obs på at blinklys ikke virker når mcu er vekke.

Blinklys har eg ikkje testet på lenge. Bruke jo mykje meir strøm då ;)
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

1000kwh

Sitat fra: Kim- på fredag 10. januar 2020, klokken 20:40
Vær obs på at blinklys ikke virker når mcu er vekke.
Sikker på at det ikke bare er lyden/ikonet som er borte da?

geear

Sitat fra: Kim- på fredag 10. januar 2020, klokken 20:40
Vær obs på at blinklys ikke virker når mcu er vekke.
Hos meg blinker det i instrumentpanelet, men lager selvfølgleig ikke lyd, siden det kommer via MCU. Men kan være annerledes med MCU2.

cra

Sitat fra: SilverArrow på fredag 10. januar 2020, klokken 20:06
For 8 dager siden så resette stor skjerm seg under kjøring på motorvei i 90km/t.

Hvordan artet det seg? Full reset med logo og bortfall av musikk, klima etc?

Jeg hadde en rekke "mini-restart" på skjermen på mandag. Skjermen gikk i svart i 2-3 sekunder. Omtrent som om man bare kobla fra ledninga til bildet. Musikk, klima etc var uberørt. Det gjentok seg 10-15 ganger på to halvtimes kjøreturer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SilverArrow

Skjermen gjekk i svart og logo kom tilbake etter ca 1min. Musikk og klima falt ut.
Ifølge Tesla så fall deires logg ut i 6 minutt.
Dette synest dei var merkelig og meinte at da måtte være noko alvorleg dersom dette hendte igjen og dersom deires logg også faller ut i samme tidspunkt.
Derfor ønsket dei tilbakemelding med nytt tidspunkt dersom dette skjedde igjen.
Skjedde da samme idag.
Har fått time i neste uke, men lurte på om dette er noko andre opplever.
Bil er kun 15mod og kjørt 38000km.
Er redd da kan være noko med mcu`en.
Også merkelig at dei fortel at eg mangler ein software oppdatering, når bil fortel at den er oppdatert.
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

fonberg

Åtte uker til garanti går ut, greit å finne ut av det da :+1:
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

Tipper dødende MCU.
At bilen mener den er up to date betyr ellers lite.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

Sitat fra: 1000kwh på fredag 10. januar 2020, klokken 21:24
Sitat fra: Kim- på fredag 10. januar 2020, klokken 20:40
Vær obs på at blinklys ikke virker når mcu er vekke.
Sikker på at det ikke bare er lyden/ikonet som er borte da?
Jepp. Satt på med min far til hytten når mcu2 datt ut 200 meter fra avkjøringen og opp til hytten. Snøføyk og 80 sone. Måtte på med nødblinken for å signalisere om at noe skulle skje for bilene bak.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: SilverArrow på fredag 10. januar 2020, klokken 23:30
Skjermen gjekk i svart og logo kom tilbake etter ca 1min. Musikk og klima falt ut.
Ifølge Tesla så fall deires logg ut i 6 minutt.
Dette synest dei var merkelig og meinte at da måtte være noko alvorleg dersom dette hendte igjen og dersom deires logg også faller ut i samme tidspunkt.
Derfor ønsket dei tilbakemelding med nytt tidspunkt dersom dette skjedde igjen.
Skjedde da samme idag.
Har fått time i neste uke, men lurte på om dette er noko andre opplever.
Bil er kun 15mod og kjørt 38000km.
Er redd da kan være noko med mcu`en.
Også merkelig at dei fortel at eg mangler ein software oppdatering, når bil fortel at den er oppdatert.
Sett på om den logger kilometer på odometer, eller om det nulles hver gang den blir restarta? Min fikk en bug som gjorde at minnet gikk fullt, da restartet den i hytt og pine, og forbruk og kilometerstand bugget.

SilverArrow


Sett på om den logger kilometer på odometer, eller om det nulles hver gang den blir restarta? Min fikk en bug som gjorde at minnet gikk fullt, da restartet den i hytt og pine, og forbruk og kilometerstand bugget.
[/quote]

Ser ut som om kilometer / trippmeter A og B stemmer.

Leverte bil til Tesla på mandag og fekk den igjen idag, onsdag.
Tilbakemelding fra teknikker: Inspected system logs on the car. Found in logs that customer is using USB memory stick that is corrupted and causing issues with operating system of multimedia control unit. Customer is advised to remove USB memory stick and report new time stamps if issue reoccur.

Da stemmer at eg har ein 32gb 3.0 Ultra fit USB i bil. Den har stått på samme input i bil siden 19.03.2015.
Altså snart 5 år. Den har ingen filer som er nyere enn fra 19.03.15 og inneholder ca 15gb musikk.
Da har aldri vært problem med å spille noen av sangene på denne usb`en. Heller ingen problem idag.
Eg synest da er merkelig dersom ein usb stikk som har stått i bil i snart 5år og som fungere skal kvele mcu i bil.
Sjølv om usb har vært i bil heile tida, så har eg veldig sjelden brukt denne. Usb var heller ikkje i bruk dei dagene bilen har resett mcu. Høyre på radio og spotify i bil og velldig sjelden på "gammel" musikk.

Er da nokon som har opplevd dette?
Dersom da er noko feil med usb, skulle ikkje da skjedd noko med bil når ein då bruke usb`en?
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

1000kwh

Minnepinner er forbruksvare og de kan bli ødelagte rimelig fort.

Men du må jo bare gjøre som de sier. Stopper det så er problemet løst, hvis ikke må du inn igjen! Nå er det vel forsøkt fikset innen garanti, så da har du en god sak videre.

SilverArrow

Minnepinnen er tatt ut. Er jo ikkje i bruk uansett. Så då vil tida vise om feilen fortsette.
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA