Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring av elbil

Startet av Arnvid Øverbø, fredag 10. januar 2020, klokken 19:33

« forrige - neste »

Arnvid Øverbø

Vil gjerne vite ka de andre betaler for å forsikre elbiler.  Gjensidige vil ha kr 710 pr mnd .  12000 km og full bonus .

ok67

Biltype, bonus, boplass, garasje eller ikkje etc har stor betydning for prisen
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

arthur

Samt alder, leiebil/ikke leiebil, samlerabatt osv osv osv og kanskje sågar litt avhengig av type bil?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Gjensidige ville ikke jeg brukt. De hater elbil.

DagfinnN

Håper mange som er glad i elbil dropper Gjensidige. Håpløse innstilling blant folk ref. uttalelser etter Sola-brannen. Jeg vil aldri mer bruke Gjensidige.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

lars667

For min E-golf 2018 med 20kkm tok Gjensidige 6k/år for full kasko. Jeg bor på bøgda og har 75% andre år eller hva de sier. Jeg sjekket kalkulator hos et par aktuelle selskap, og fikk ikke noen konkurransedyktige priser. Helt til de ringte tilbake fra Sparebank1, som pga. LO/Fagforbundet kunne tilby LO Favør-forsikring til 4k5/år. Så da ble det det. Skulle selvfølgelig gjort det for lenge siden... Helt vanvittig hva GJensidige har klart å lire av seg i Sola-saken. De gjorde ikke noen bedre figur på Dagsnytt 18 i går.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Oddaa

Byttet fra Gjensidige da vi kjøpte en elbil og en plug-in hybrid. Særlig på plug-in hybriden var de helt på jordet prismessig, selv med Tekna-avtale (og kundeutbyttet) hensyntatt.




Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Counterpointer

Har en gammel «grudge» mot Gjensidige, siden de tidligere har hatt kampanjer mot MC som de tydeligvis ikke ønsker å forsikre.

Elbilhatet deres bare forsterker tanken om at dette er dårlig ledelse av selskapet. Hørte akkurat at mange ansatte i Gjensidige er flaue over hvordan selskapet profilerer seg og de mister mye kunder om dagen.

Svein_H

Som de andre skriver over her: Det trengs mer info. Det er så mange variabler at det er umulig å lage en sammenligning uten noe mer konkret å gå på.

Mine variabler er: Zoe Intens 2018, 30.000km, full kasko med leiebil, ingen fører under 24 år, egenandel 4.000,-, bonus 75% > år 3, bor 57km/50min fra Oslo S iht finn.no og har egen garasje.

Jeg betaler 554,-mnd, men jeg har også samlet alle mine forsikringer i samme selskap, så det kan muligens være noe rabatt der.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

arthur

Sitat fra: Svein_H på lørdag 11. januar 2020, klokken 18:21
Jeg betaler 554,-mnd, men jeg har også samlet alle mine forsikringer i samme selskap, så det kan muligens være noe rabatt der.

Min erfaring er at samlerabatt gavner selskapet, ikke kunden, for har man litt forsikringer på "ting og tang" er det som regel (min erfaring) best å spre seg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Svein_H

Sitat fra: arthur på lørdag 11. januar 2020, klokken 19:22
Sitat fra: Svein_H på lørdag 11. januar 2020, klokken 18:21
Jeg betaler 554,-mnd, men jeg har også samlet alle mine forsikringer i samme selskap, så det kan muligens være noe rabatt der.

Min erfaring er at samlerabatt gavner selskapet, ikke kunden, for har man litt forsikringer på "ting og tang" er det som regel (min erfaring) best å spre seg.

Vel, min erfaring er at min nåværende løsning er den rimeligste for meg. Jeg sjekker prisene hvert år ved hovedforfall, og enn så lenge er det ingen individuelle løsninger som har klart å matche det.

Men det er vel heller ikke det som er tema for denne tråden, men hva man betaler i forsikring for en elbil, og jeg har opplyst min sum. Hva med din?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Daniel_0007

anbefaler å holde unna tryg og, de satte opp prisen for meg på 3000 på et år.
Betalte 12 for 12000km, 70% andre året nå vil de ha 15000 for 70% tredje året.
Tipper de må dekke kostnadene for brannen i stavanger  :D
Model 3 2019 LR Rwd

arthur

Sitat fra: Svein_H på lørdag 11. januar 2020, klokken 20:28
Sitat fra: arthur på lørdag 11. januar 2020, klokken 19:22
Sitat fra: Svein_H på lørdag 11. januar 2020, klokken 18:21
Jeg betaler 554,-mnd, men jeg har også samlet alle mine forsikringer i samme selskap, så det kan muligens være noe rabatt der.

Min erfaring er at samlerabatt gavner selskapet, ikke kunden, for har man litt forsikringer på "ting og tang" er det som regel (min erfaring) best å spre seg.

Vel, min erfaring er at min nåværende løsning er den rimeligste for meg. Jeg sjekker prisene hvert år ved hovedforfall, og enn så lenge er det ingen individuelle løsninger som har klart å matche det.

Men det er vel heller ikke det som er tema for denne tråden, men hva man betaler i forsikring for en elbil, og jeg har opplyst min sum. Hva med din?

Nemi, 8000 km, 75%, Kasko uten leiebil, 1.097,50 per tre måneder.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JPM

Forsikringsprisen blir definert av mange variabler, så det å spørre om hva det koster å forsikre en el-bil, blir vanskelig å svare på.

For det første avhenger det av type bil. Stor forskjell på TMS P100D og Nissan Leaf.

Så kommer åpenbare variabler som alder, bosted, skadehistorikk, kjørelengde, hvilken kasko, egenandel osv.

I tillegg kommer alder, antall forsikringer, hvor god du er til å prute osv.

Generelt kan man vel si at alle forsikringsselskap priser opp Tesla, Audi og Jaguar. DN skrev vel at Gjensidige hadde en skadeprosent på 125% på Tesla generelt. Dvs at for hver krone som betales i forsikring på en tesla, må Gjensidige betale ut 1,25kr. Denne bør ligge på 70% +/- for å være lønnsom.

Trekkoppbil

Sitat fra: Arnvid Øverbø på fredag 10. januar 2020, klokken 19:33
Vil gjerne vite ka de andre betaler for å forsikre elbiler.  Gjensidige vil ha kr 710 pr mnd .  12000 km og full bonus .
Erfaringen min med Gjensidige, er at man kan få bra pris, når man bytter alle forsikringer fra annet selskap. Når man seinere gjør endringer, som utvidelse av bilpark, eller endring av max kjørelengde, så får man gjerne ikke så godt tilbud. Så hvis man først har fått et bra tilbud, så kan det lønne seg å beholde bilen i flere år, uten å endre kjørelengde.
Jeg har også inntrykk av at jeg fikk lågere priser for 4 år sida enn i sinere tid, så det kan ha blitt prisøkning hvis man har bytta fram og tilbake mellom selskaper.
Prisene kan variere fra bil til bil, for det om bilene er tilsynelatene like, så jeg veit ikke helt åssen de regner.

Om man ikke har fagforeingsrabatt, så kan man få medlemsrabatt gjennom bilorganisasjoner, og man kan få volum-rabatt. Gjensidige har gitt høyt kundeutbytte i det siste. Det er gjerne summen av rabatter som teller.

Betaler ca 1900-2500 for Leafer fra 8000-20 000km/år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA