Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontere DAB, hvilken?

Startet av frickadelia, torsdag 09. januar 2020, klokken 16:13

« forrige - neste »

frickadelia

Er det noen som har Dab i sin nissan evalia som kan fortelle om det er et synlig adapter eller integrert?

Vurderer å kjøpe en evalia, men den har ikke Dab.  Dette kunne de ettermontere men da jeg sjekket navnet ser d ut som det bare er et adapter, og man må ha en kloss på dashbordet..
jeg er redd dette blir stygt..

Er dette vanlig? Eller er det mulig( og vanligere) å få det integrert slik at det betjenes via vanlig display og ratt....?

Ebe

Nye modeller har dab, gamle ikke.

Alternativ til dab er nettradio med mobilen, da kan man styre fra rattet. Men ikke like simpelt som via radio
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

frickadelia

#2
Nettradio er supert som supplement, men vil så gjerne ha radio som blir styrt gjennom vanlig display i bilen...🤔

Spurte selger om integrert ettermonterong men han mente mange var misfornøyd med dette..

arthur

Sitat fra: frickadelia på torsdag 09. januar 2020, klokken 16:13
jeg er redd dette blir stygt..

Er dette vanlig? Eller er det mulig( og vanligere) å få det integrert slik at det betjenes via vanlig display og ratt....?

Min erfaring er at dette er det vanlige, ja, men fungerer greit. Har/har hatt det på to biler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elpharaoh

Min 2017 har en (fabrikkmontert?) DAB-adapter inn via USB-inngangen. Antenne i frontruten. Jeg ser kun selve USB kabelen, så dette er lite sjenerende. Signalet detter oftere ut på denne enn på Leafen som har original DAB, så antar at dette ikke er en optimal løsning. Jeg bruker oftere og oftere nettradio på telefonen over bluetooth som alternativ pga dette.
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

Myrvang

Ettermontert DAB fungerer ofte veldig dårlig. Har du en mobiltelefon har du radio. Og med Siri/Google Assistant forteller du bare hva du vil høre på også funker det. Ikke noen liten dings som er knotete og trafikkfarlig å trykke på med et uleselig display, og som detter ut mellom hver tunell eller bak hvert grantre.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA