Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilsportmesterskapet Extreme E - Pressemelding • jan 06, 2020 05:41 CET

Startet av Amatøren, onsdag 08. januar 2020, klokken 16:27

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: mynewsdesk.com- Som å gå på konsert uten instrumenter




Debatten raser på Facebook etter vårt innlegg om det nye elektriske bilsportmesterskapet Extreme E. Er elektrisk motorsport noe gøy? Dette sier ekspertene.

Extreme E er et bilsportmesterskap som lanseres i 2021, hvor det skal kjøres medelektriske terrengbiler på fartsetapper som vil minne om det kjente Dakar Rally. Det skal kjøres på steder hvor global oppvarming allerede gjør seg gjeldende, som på isen på Grønland, i fjellene i Himalaya, i ørkenen i Sahara, på stranda i Senegal og i jungelen i Amazonas. Continental er med som hovedsamarbeidspartner, og skal også levere dekk til bilene.

For noen uker siden gikk vi ut med nyheten om at Andreas Bakkerud er en av førerne som er aktuelle for Extreme E. Reaksjonene rundt elektrisk bilsport var ikke bare positive.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amoss

Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. januar 2020, klokken 16:27
Sitat fra: mynewsdesk.com- Som å gå på konsert uten instrumenter

Jeg ser ut til å ha missforstått hele konseptet med bilsport. Trodde ikke at konkurransene gikk ut på å lage så mye som mulig støy :p
Model S 85D

Roy Aasen

Asså....jeg trodde det var om å gjøre å komme først i mål og ikke lage mest mulig lyd..

Amatøren

 :+1:

Ja, hvorfor skal alt bråke?

Det er da tekniske ferdigheter, 'kniving' om teten og å vinne som teller!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

1317142119

Hvorfor skal vi ha lyd på kino? Det er da skuespillernes ferdigheter til å formidle følelser som betyr noe?

Lyd er selvsagt en del av opplevelsen med å se motorsport, akkurat som på kino. Men jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå for folk som aldri har interessert seg for det. Man må tross alt ha et sammenligningsgrunnlag og familiebilen er ikke et godt sammenligningsgrunnlag. Dieselbilen enkelte har i garasjen er ikke akkurat en musikk i mine ører. Ei heller rånere sine gamle vrak med hull i eksosen.

For øvrig lager elektriske racerbiler ganske kul lyd, synes jeg.

Amatøren

Jeg sa ikke at det blir lydløst. Det er lyd fra elbiler også. I hvertfall ved hard kjøring. Det trenger bare ikke å bråke unødvendig.

Og, selvfølgelig skal vi ha lyd på kino (vel sluttet å gå på kino fordi lydnivået har blitt for høyt - nyter filmer på Blu-ray hjemme i stedet med lyd 🔊 ). 😉
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ferry

Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. januar 2020, klokken 19:14
Og, selvfølgelig skal vi ha lyd på kino (vel sluttet å gå på kino fordi lydnivået har blitt for høyt). 😉

Haha, DET er et sikkert alderdomstegn! Og jeg så den siste James Bond-filmen på kino og følte for å ha ørepropper  ::) :-X

Amatøren

Sitat fra: Ferry på onsdag 08. januar 2020, klokken 22:47
Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. januar 2020, klokken 19:14
Og, selvfølgelig skal vi ha lyd på kino (vel sluttet å gå på kino fordi lydnivået har blitt for høyt). 😉

Haha, DET er et sikkert alderdomstegn!

Vel det har jeg syntes i mer enn 30 år nå og har ikke bikket 60 enda. Fortsatt en del år til.

Det samme synes guttene vår også. Yngste er ikke 15 engang.

Begynner alderdommen når man har passert 10 år?  :laugh:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA