Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garasjemekking før jul?

Startet av ravn, mandag 03. desember 2007, klokken 08:40

« forrige - neste »

ravn

Ja da får jeg være først ut da.

Flott at vi har fått oss en egen tråd her.

Jeg holder på med denne SMSboksen min og skulle gjerne fått lånt meg en garasje for å montere den, må ut med setene i Revaen og det er ikke noe særlig uten tak over hodet.
Kunne jo kombinert det med litt felles mekking?

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Kult med eget fora for oss på Agder. Vi skal ta ut batteriet på Gunnar sin Think en dag før jul så da kan vi slå det sammen. vi skal da låne et verksted med billøft på Rige.

Vi var noen stykker og skrudde ut laderen av denne bil på lørdag. Dette for at en annen i foreningen kunne låne den. En bil mindre som står stille!

Jeg kommer tilbake med info om dag når jeg vet mer.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Typisk for de som har tid om dagen til å lese E-post osv. Hrrrumf.

Jeg må takke Lars for dette fordi i dag tenkte jeg at folk blir irritert når de skal lese Elbil i samfunnet inlegg så finne de ut at det er bare en gruppe syforening folk som skravler .....!

Hvor stor plass er den lokale på Rige? Det blir PaKtrakr montering kanskje.Ken.

Jeg sender rundskriv om forumet i dag.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Olle

Så vit jeg hvet så er det god plass på Rige. Vist du vill låne min garasje på Timenes så kan du bare komme. Jeg skal snart montere PackTrakeren på min Clio samt invitere andre som vill se. Vi snakker også om og vise dette på en Think.
Hilsen Kenneth
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

PLUTO

Demontering av batteripakke er forskjøvet til etter jul på grunn av at verkstedet vi skulle være i er noe overarbeidet nå frem til jul. Jeg foreslår da en mekkedag hjemme hos Olle på Timenes i nær fremtid. Der er god plass i garasjen til to biler og en del gutter.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

jeg er iallefall med. Trenger ikke store plassen, og er heller ikke store jobben. Så får skuelystne sjansen til å se innmaten i en Reva.
(Iallefall kontrollere etc).

Regner med at garasjen er velutstyrt så jeg slipper å dra med eget verktøy?
(Trenger bare pipenøkkler og vanlige skrujern, og gjerne et vanlig multimeter).

Hvis noen kommer med en dag (gjerne i neste uke) hvor det passer så har vi noe å gå ut ifra.

Venter enda på siste komponent til systemet mitt, satser på at den kommer senere i dag eller i morgen.


Jeg tar også gjerne en diskusjon rundt det å lage en "boks" som vil fungere med batteriovervåkningen deres, slik at dere også kan få varsling på mobil ved problemer :) 
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Tirsdag kveld kan vi mekke - treffes på Timenesveien 44. Passer det? da kan vi ordne med din SMS greie og se på Hyper Terminal til min Pak Trakr i tillegg til noe annet??
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

Det er samme sted som sist?

Passer greit for meg.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Det er samme sted som vi hadde stiftelsesmøtet. Skal vi si kl 18:00? vi kan jo sende en mail til alle om dette.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

Det ble sendt ut en fellesmail som sier 18:30, så vi får vel gå for det.
jeg har kun USB på min laptop. hva trenger jeg for å koble min PakTRakr til den?

se denne side for info om minne uniten http://www.paktrakr.com/files/PakTrakr_Serial_Interface_Installation_Guide_4-18.pdf
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

#10
Du trenger en usb til serie overgang.
De har noen veldig bra på Clas olshon (jeg er vanligvis ikke fan av clas sine dataprodukter, men adapteren dems er god!).

Nå kommer jeg ikke inn på clas sine sider akkurat nå, men du finner den der iallefall. oppdaterer tråden litt senere med link.

Har med meg en selv, siden jeg heller ikke har serieport på min laptop. Så om du ikke har fått handla en innen i morgen, så kan vi prøve med min.

Ser forøvrig at de bruker omtrent samme "språk" som revaen min. Så jeg setter meg gjerne ned å mekker noen overvåkningsbokser til dere også.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

#12
Ja den er riktig.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Lars C. Krogenæs

Spørsmål fra Tom vedrørende denne boksen er flyttet hit:

http://elbil.no/forum/index.php?topic=525.0

Lars
Moderator
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Ken

Angående innlegget fra El Rayo i dag, hvis vi på Sørlandet trenger noen Think deler fra bil opphoggeren på Østlandet er ikke det best at vi gi en felles ordre of at alt blir sendt i ett? Haster.

Send meg ønskelisten så at jeg kan videresende den samlet.
Vellykket mekketreff i kveld, Ravn fikk montert SMS varslingssystem og vi lest ut data fra bilene. Johannes var med med Ford Rangeren etter å ha fått midlertidig skilt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA