Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CES 2020: Sony overrasket alle med elbilen Vision S

Startet av Amatøren, tirsdag 07. januar 2020, klokken 07:55

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: Dinside.no
Superlekker og fullspekket med teknologi.


Foto: Bjørn Eirik Loftås

LAS VEGAS, DINSIDE: Det var ikke akkurat det vi hadde sett for oss da Sony avholdt sin pressekonferanse i forkant av årets CES-messe i Las Vegas, men jo - etter at selskapet hadde avslørt detaljer om nye OLED-skjermer og Playstation 5, kom den desidert største overraskelsen så langt i år: Elbilen Sony Vision S.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Motorwatt

Burde kanskje funnet et annet navn. Tror nok det kommer et rekommandert brev fra Skoda om ikke lenge...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof


Motorwatt

Virker som du mener det er galt å lage konseptbiler? Det er vel noe bilprodusenter har holdt på med mer eller mindre i alle år.

Noe spesielt er det at Sony også gjør det, men i artikkelen det linkes til er det vel spesielt elektronikk og entertainment som de vil vise fram. Og som Sony kan.

Det å blande andre relaterte konsepter/produkter sammen med et eget konsept, har også vært gjort i mange år.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amatøren

Bilen kan jo være laget i håp om å bli underleverandør av komplette MMI løsninger til etablerte bilfabrikanter.

Det vil tiden vise.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jlan

Sitat fra: emurof på tirsdag 07. januar 2020, klokken 09:04
Hurra, enda en konseptbil som aldri vil bli laget.
Litt justeringer blir det vel, men dette tror jeg kan være seriøst. Det er planen at Magna skal stå for produksjonen av selve bilen sies det, og de er fullt i stand til å produsere komplette biler på ganske kort varsel. Magna har også samarbeid med BAIC.
https://www.theglobeandmail.com/business/article-magna-announces-partnership-to-build-electric-vehicles-in-china/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

emurof

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:53Virker som du mener det er galt å lage konseptbiler? Det er vel noe bilprodusenter har holdt på med mer eller mindre i alle år.

Det er det som er problemet. De lager masse konseptbiler som aldri ser dagens lys. Hvorfor ikke komme med noe som faktisk er nytt, som for eksempel Tesla gjør?

Motorwatt

Sitat fra: emurof på tirsdag 07. januar 2020, klokken 14:37
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:53Virker som du mener det er galt å lage konseptbiler? Det er vel noe bilprodusenter har holdt på med mer eller mindre i alle år.

Det er det som er problemet. De lager masse konseptbiler som aldri ser dagens lys. Hvorfor ikke komme med noe som faktisk er nytt, som for eksempel Tesla gjør?

Fordi mange produsenter mener det både er viktig og nødvendig. Hvorfor Tesla gjør det i liten grad (nye Roadster er vel et eksempel på at også Tesla gjør det) kan være at det er for dyrt, og at de heller tar det under pre-produksjon:

A Proof of Concept (POC) er en øvelse for å teste designideen eller antagelsen. Hovedhensikten med å utvikle en POC er å demonstrere funksjonaliteten og å verifisere et bestemt konsept eller teori som kan oppnås i utviklingen. Prototyping er en verdifull øvelse som lar innovatøren visualisere hvordan produktet vil fungere, det er en fungerende interaktiv modell av sluttproduktet som gir en idé om design, navigasjon og layout. Mens en POC viser at et produkt eller funksjon kan utvikles, viser en prototype hvordan det skal utvikles.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorgenM

Konsepter er viktige for å lufte design-ideer og motta meninger om disse.

Tesla gjør jo nettopp dette med det cybertruck-konseptet sitt :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

Men er det sikkert det blir laget en bil? Jeg mener jeg leste et sted at det ble spekulert i om at Sony bare egentlig kansje ville vise frem sine produkter... men men... tøff bil ihvertfall - ut fra bildet.. :+1:

geear

Tøff? Ser ut som en kinesisk Taycan-kopi...  :o

På et annet bilde jeg så på en fremside et sted, før jeg hadde lest saken, så det ut som taklinjene til Model S og resten fra en Taycan. Måtte lese før jeg forstod hva jeg så på..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA