Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

El foreningen kart app vs A Better Route planner

Startet av Bricklin, tirsdag 04. februar 2020, klokken 10:08

« forrige - neste »

Bricklin

Er ikke medlem av el bil foreningen vurderer det pga appen, men har ikke testet den.
Bruker A Better route planner nå men er El bil foreningen sin app mye bedre , dvs værd 500,- kr i året ?
Kan appen beregne kjørelengde utifra hvilken bil du har slik ABRP ?


Orbit

#1
Nei, app'en er ikke verd det. Den gir mange dårlige ruteforslag (f.eks. omvei til en lader, når det ligger tilgjengelige ladere på korteste vei), og har alt for dårlig modellering av høydeforskjeller. Det er heller ingen modellering av værforhold eller ekstra vekt i bilen. Den viser heller ikke forventet batteristatus eller ladetid underveis. (Og jeg har sent flere eksempler på dårlige ruteforslag Elbilforeningen, men selv om de sier at de skal ta det videre, har det ikke blitt noen synlige forbedringer)

Så dersom du er vant med mulighetene og nøyaktigheten til ABRP, vil Elbilforeningens app dessverre være et stort tilbakeskritt. Det eneste jeg bruker den til er kart over ladere i Norge, filtrert på kontakt og effekt, på tvers av alle tilbydere.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bricklin

Takk for svar, tror jeg holder meg til Better route planner da.  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA