Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Luftionisering

Startet av Corep, søndag 05. januar 2020, klokken 23:34

« forrige - neste »

Corep

Har noen sett dette symbolet for «luftrensning» i det hele tatt? Se nr. 20 på bildet.

Ingeniøren

Det er et tilvalg som du velger når du kjøper bilen. Jeg har det uten at jeg synes de har noen effekt når jeg har testet det... Mulig hvis jeg ligger bak en gammel diesel.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Ja, har denne jeg.
Ikonet ble endret i siste versjon av InControl, S19C. Var vel en av de eneste synlige endringene som kom der.

JorgenM

Ikke Pac-Man symbol lengre altså?  :D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LittleHammer

Har det nye symbolet som kom med 19C

Ser for meg at dette kan hjelpe feks allergikere ila. sommerhalvåret. Selv har jeg ikke lagt merke til stor forskjell.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

RayBomb

Jeg har dette tillegget, men som andre forteller her, merker jeg ikke mye forskjell på å ha funksjonen aktivert eller ikke.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Corep

Med en FE trodde jeg at jeg hadde «full pakke», men har ikke sett dette, selv om jeg etter instruks har valgt «luftstrøm mot hode». Må jeg gjøre noe spesielt?

Stikkkontakt

Sitat fra: Corep på tirsdag 07. januar 2020, klokken 23:22
Med en FE trodde jeg at jeg hadde «full pakke», men har ikke sett dette, selv om jeg etter instruks har valgt «luftstrøm mot hode». Må jeg gjøre noe spesielt?

FE mangler vel denne og homelink(integrert garasjeportåpner)
I tillegg til 22" og performance seter som også kunne booste prisen litt.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Corep på tirsdag 07. januar 2020, klokken 23:22
Med en FE trodde jeg at jeg hadde «full pakke», men har ikke sett dette, selv om jeg etter instruks har valgt «luftstrøm mot hode». Må jeg gjøre noe spesielt?
Du må ikke gjøre noe spesielt. Har du ikonet jeg har ringet rundt nederst har du ionisering og kan aktivere det.

xyzzy

Sitat fra: Corep på tirsdag 07. januar 2020, klokken 23:22
Med en FE trodde jeg at jeg hadde «full pakke», men har ikke sett dette, selv om jeg etter instruks har valgt «luftstrøm mot hode». Må jeg gjøre noe spesielt?

FE mangler den. Var dessverre ikke mulig å bestille den som tilvalg da jeg bestilte heller.

4Matic Fanatic

Sitat fra: xyzzy på onsdag 08. januar 2020, klokken 08:13
FE mangler den. Var dessverre ikke mulig å bestille den som tilvalg da jeg bestilte heller.
Nei, dere skulle nok gjort som jeg, kjøpt en S...   :D

Corep

OK - da er det avklart. Var kun fraværet av ikon som gjorde meg oppmerksom på dette, tviler på at dette gir meg et alvorlig handikap mht. opplevelse eller helse  ;) :+1:

Vannkraft

Jeg valgte dette tilvalget fordi SAAB'ene jeg en gang eide hadde elektrostatisk luftfilter og det sørget for at bilen holdt seg tilnærmet støvfri innvendig.

Jeg håper og tror det har samme effekt i I-Pacen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA