Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reklamasjon e-golf

Startet av lars667, søndag 05. januar 2020, klokken 21:02

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: arthur på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 15. januar 2020, klokken 06:51
Sitat fra: lars667 på tirsdag 14. januar 2020, klokken 22:14
Den har ikke dynaudio nei. Eller soltak. Og ikke ambient eller dynamiske baklys. Ikke stort behov for det, da. Er usikker på om det er vits med serviceavtale, blir vel bare marginalt billigere.
Jeg har jo lest om andre eksempler feks med Import elbiler fra andre merker med feil er det mange eksempler på at alle ledd løper i hver sin retning enten før eller etter garanti tiden har gått ut og  ingen vil ta ansvar. Spesielt der det er ulike garanti fra forskjellige land.

Så lenge bilen man kjøpte har en selger, og det har de vel alle sammen, så kan ikke selger løpe fra loven, Forbrukerkjøpsloven, så krev rettighetene etter loven og "drit i" garantier!

Lykke til sier bare jeg. Er en grunn til at bil er det som troner klagetoppen hos forbrukerrådet. Er mange eksempler , for mange, på folk som har kjøpt bil av bruktbilselgere ( registrere firma), hvor det bare er trøbbel og aldri snakk om penger tilbake eller heving av kjøp. Endatil etter å ha vunnet i forbrukertvistutvalget, får de ikke hevet kjøp eller penger tilbake.
Bare å søke litt på nett. Det er utrolig mye rart der ute.

Jeg mener Møller har vært ryddige her, og kommet med en god løsning. Å tro at det går så greit hos alle så lenge en har kjøpt av bedrift, og har loven i ryggen, er strengt tatt naivt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

geear

Sitat fra: arthur på onsdag 15. januar 2020, klokken 09:00
Sitat fra: lars667 på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:33
Sitat fra: arthur på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:13
Så lenge bilen man kjøpte har en selger, og det har de vel alle sammen, så kan ikke selger løpe fra loven, Forbrukerkjøpsloven, så krev rettighetene etter loven og "drit i" garantier!
Sant nok det, men her er vel hele poenget at Møller/VW med sin "norgesgaranti" gir mer enn det du har krav på - altså retting av feil på hvilket som helst av Møller-tilknyttede verksteder? 

Tja, hentet min Honda fra verksted, EU-kontroll og en sensor som sluttet å fungere, og denne ble skiftet og alt jeg gjorde var å kvittere/bekrefte at det var gjort og regningen ble sendt til importøren. Bilen var ikke kjøpt hos den forhandleren jeg var hos så lurer egentlig på hva som er så spesielt med hva Møller tilbyr? Har gjort det samme med en Mitsubishi uten problemer eller spørsmål i fjor.
Det er stor forskjell på en reklamasjon som en hvilken som helst autorisert forhandler kan kreve dekket av fabrikken, noe de til og med tjener penger på, og å håndtere en kjøpsheving. Det er vidt forskjellige ting.

arthur

Ja, og derfor har jeg vel ikke nevnt heving i denne sammenhengen. Heving kan kun avtales med den man har kjøpt bilen fra.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

e-Stig

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 15. januar 2020, klokken 06:51
Sitat fra: lars667 på tirsdag 14. januar 2020, klokken 22:14
Den har ikke dynaudio nei. Eller soltak. Og ikke ambient eller dynamiske baklys. Ikke stort behov for det, da. Er usikker på om det er vits med serviceavtale, blir vel bare marginalt billigere.
Helt enig i din vurdering :+1: du får deg jo en helt ny kongebil. Grattis og fint at dette gikk så bra til slutt for din del. Og Møller skal ha litt ros de også.

Bra valg, jeg tror du kommer til å bli kjempefornøyd med dette. Vanskelig å vite hvordan regnestykket til Møller ser ut, men de som skriver at "Møller bare henter erstatning fra Volkswagen" undervurderer kompleksiteten i dette. Møller har blant annet egen avdeling i Bergen som sender inn erstatningskrav til Volkswagen, og der er det langt fra alle saker som går på skinner.

Sjansen for at du får enda bil med en så gjenstridig feil er lik null. Vår bil har gått 28 000 km og byttet deler til varmeelementet etter cirka 10 000 km. Fikk leiebil mens delene ble bestilt inn og byttet. Foreløpig er dette eneste gangen jeg har snakket med Møller om bilen, men nå går det mot 30 000 km service så da blir det en ny runde.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

lars667

Såvidt jeg har hørt er det få sånne batterisaker, så jeg satser på at det går greit med denne. Håper bare de får ut fingern og har den leveringsklar snart da. Dropper serviceavtale, og får heller 4xskistativ + beskyttelsespakke til det samme. Har savnet takstativ, selv om det sikkert stjeler noe rekkevidde.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Gogstad

Jeg har også hatt en del elektronikkfeil på e-golfen min. Stort sett har det handlet om varmpepumpen, varme i bilen etc.  Forrige golf hadde problemer med vindumotor-regulatorene og infotainment som tømte 12V.

I dag startet ikke e-golfen, og det er ingen varme heller i -16C. Feil på elektronisk system.. Venter på bergingsbil for å ta oss med til Møller. Overasker meg ikke om det er noe med varmepumpa igjen..

Bilen er rett over 5 år gammel og rett over 100k km, så håper at det er en billig fiks eller at det kan dekkes av fabrikk/verksted om det er noe galt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA