Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilforeningens ladebrikke og medlemskap?

Startet av Mippen, torsdag 09. januar 2020, klokken 18:52

« forrige - neste »

Mippen

Jeg er medlem i NAF og Elbilforeningen. Jeg trenger strengt tatt ikke å være medlem to plasser. Kan jeg bruke elbilforeningens ladebrikke selv om jeg ikke er medlem? Hvem har best medlemsfordeler av NAF og Elbilforeningen?

Så vidt jeg ser har NAF veiboken og nøkkelforsikring inkludert, noe ikke Elbilforeningen har. Begge har vel nå mulighet for veihjelp (ekstra betaling) og juridisk rådgiving.
Fremtiden er elektrisk.

goggo

Jeg har valgt NAF fremfor elbilforeningen. Først og fremst på grunn av 15% rabatt på all hurtiglading i Norge med NAF sitt kredittkort, men for meg så har jeg ganske bra nytte av de andre medlemsfordelene deres også.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

cra

Jeg har kun medlemskap i elbilforeningen. Den koster mindre, og de jobber for oss elbilisters beste. NAF jobber ikke for noe som helst er mitt inntrykk. Veiboka har utspilt sin rolle for lenge siden. Var stas å bla i den når vi var små, men for navigering (og underholdning av unger) har vi mobile enheter tilknyttet nettet.

Det beste du kan gjøre er å sammenligne hva de har/ikke har, og velge den du tror er gunstigst for deg. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hanche

Jeg har (mildt sagt) vanskelig for å tro at bruken av elbilforeningens ladebrikke krever fortsatt medlemsskap i elbilforeningen. Hvorfor i all verden skulle operatørene bry seg om du vedlikeholder medlemsskapet eller ikke? De er vel ikke interessert i å miste kunder?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA