Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Seter i ventilert nappaskinn

Startet av LASOL, søndag 05. januar 2020, klokken 09:39

« forrige - neste »

LASOL

Er det noen som har mer info om disse setene enn det som ligger på websiden evnt erfaring med slike seter fra Volvo. Jeg synes de ser fine ut men litt usikker på om de er verdt prisen dersom det "bare" er perforert skinn og ikke noe annet som skiller de fra "standardsetet"
Velger en disse kan en vel heller ikke velge Thunder som lakkfarge..

Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

MooCow

Sitat fra: LASOL på søndag 05. januar 2020, klokken 09:39
Er det noen som har mer info om disse setene enn det som ligger på websiden evnt erfaring med slike seter fra Volvo. Jeg synes de ser fine ut men litt usikker på om de er verdt prisen dersom det "bare" er perforert skinn og ikke noe annet som skiller de fra "standardsetet"
Velger en disse kan en vel heller ikke velge Thunder som lakkfarge..

Har ikkje noko erfaring, men skuffa over at dei kostar kr 40 000,- når det på XC60 kostar kr 12 300,- for komfortseter i skinn og kr 15 700 for sportsseter i skinn. For meg største skuffelsen med Polestar, hadde garantert blitt sportsseter i skinn om ein hadde desse til same prisen på Polestar, men vert nok kjedlige stoffseter no om det vert bestilling

ihaal

Noen som har prøvd bilen og kan gi noen inntrykk om hvordan "standardsetene" er? Er "vegan-lær" i praksis det samme som stoffseter?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Roy Aasen

#3
Jeg satt iaf aldeles utmerket i setene. (180cm/95kg) Gode justeringsmuliheter. Veganskinn kjentes ut som noe ala alcantara. Kjentes solid ut.
Kona syntes de var fine. 
Andre kan jo selvsagt mene at det noe fælt😊

LASOL

Synes også standardsetet er godt å sitte i  (186 cm og etter julefeiring noen og nitti kilo..) Spurte i går om forskjeller mellom skinn og standard. Skinnsetet har kjøling (og varme?) i perforeringer men eller samme utforming i følge de som var på jobb i showrommet i går. Jeg drodlet med han om farger på bilen også og han mente at Thunder er den fineste fargen etter hans smak. Jeg vurderer også den fargen sterkt og da faller skinnseter bort. Det kan ikke velges med Thunder lakk. Jeg tror jeg kan leve godt med de setene som er i demobilen.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Øyvind.h

#5
Hmmm. Har du hatt ventilerte skinnseter i bil før? Det er helt nydelig for komfort på sommer og på langtur. Etter et par år med det ville jeg ikke byttet det mot litt finere farge. Men sikkert forskjellig hvor bra det fungerer fra produsent til produsent
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Roy Aasen

Har seter med ventilasjon og varme i nåværende bil. Kona liker varme..jeg bruker det ikke. Ventilasjon bytter jeg når som helst mot gode stoffseter.

MooCow

Sitat fra: ihaal på onsdag 08. januar 2020, klokken 12:08
Noen som har prøvd bilen og kan gi noen inntrykk om hvordan "standardsetene" er? Er "vegan-lær" i praksis det samme som stoffseter?

Å kalla standardseta (Weavetech) for veganskinn, synes eg er å trekka det veldig langt, føltest meir eller mindre som vanlege stoffseter synest eg.

Roy Aasen

#8
Vegan var det reprentanten fra Polestar som sa. Virket som kraftige saker iaf.

Står forøvrig i beskrivelsen på hjemmesiden.

ihaal

#9
Takk for gode svar. Med det drøye prispåslaget for nappaskinn spørs det om ikke den største prisforskjellen mellom Polestar og XC40 Recharge (tilsynelatende rundt 50 000 i utgangspunktet for ca. samme utstyr, selv om det bare blir spekulasjon) viskes litt ut om man ønsker ventilert skinn.

For øvrig synd det ikke tilbys svarte skinnseter. Likte ikke den lyse fargen.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA