Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke vinterhjul burde man kjøpe?

Startet av kodax, torsdag 24. januar 2019, klokken 21:22

« forrige - neste »

elektro

Ba om å få Hakka R3 SUV på de 5-armede 20 tommer originalfelgene, som vel pussig nok heter «aerodesign, så ble det 20 tommer «dynamikkdesign» m. Bridgestone Alenza sommer.

Fornøyd med begge deler. Liker personlig å ha samme dimensjon sommer og vinter, men det er ikke veldig stor forskjell på 19 og 20 på e-tron siden de originalt har samme bredde. Vær OBS på endel høyere forbruk på 21 tommer. Vinterdekkene har bra grep og er oppfører seg veldig forutsigbart. Støynivå oppleves lavt, men dette er sjelden noe problem på piggfrie, premium vinterdekk. Hakka 3 SUV er også SUV spesifikke, som jeg tenker kan være en fordel ift. vekten på bilen?

Valgte Conti 7 på e-golfen da jeg byttet i høst disse er også svært gode. Begge deler er safe bet. Det finnes vel et par andre, men jeg ville ikke eksperimentert med «billigmerker» på vinterhjulene på e-tron.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hyperstress

R3 gir vel litt bedre rekkevidde, men jeg er usikker på hvor mye.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektro

Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. januar 2020, klokken 08:44
R3 gir vel litt bedre rekkevidde, men jeg er usikker på hvor mye.

Stemmer nok, men det er marginale forskjeller. Kanskje noen kilometer totalt på en full lading. Er nok mer å hente på å ha korrekt dekktrykk.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Viking800

Sitat fra: elektro på søndag 05. januar 2020, klokken 09:52
Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. januar 2020, klokken 08:44
R3 gir vel litt bedre rekkevidde, men jeg er usikker på hvor mye.

Stemmer nok, men det er marginale forskjeller. Kanskje noen kilometer totalt på en full lading. Er nok mer å hente på å ha korrekt dekktrykk.

Er korrekt det offisielle eller 10 % mer på vinter som jeg ofte leser?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA