Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukt Model 3

Startet av Kjettern, lørdag 04. januar 2020, klokken 20:42

« forrige - neste »

emurof

50.000 mindre en nybil er da ikke så ille?

hemi

mtp på at mange LR selges 5-10k under nypris med masse km, føler jeg 50-60k under nypris og nesten 100 under kjøps pris på model 3 performance er litt au... for meg fra eiers perspektiv

Fått meg ny bensin suv (v8 twinturbo lyd er fantastisk) , og har 4 biler,  så vingler litt om jeg skal selge TM3P.... men når vi ofte er 2stk  på helgetur bare er den utrolig GØY å kjøre til fjellet på svingete veier. Jo mer jeg kjører den jo mere liker jeg den. Det at du faktisk kan kjøre opp og ned uten å lade har også sin sjarm. Jeg har sett på nye bmw M4 som daily driver, men det slår meg at jeg får mye av morroa i TM3P, også har jeg nok andre sportsbiler. I andre land med mere like bilavgifter konkurerer jo TM3P i "rask morsom sedan" segmentet.


tornaldo

Sitat fra: emurof på onsdag 08. januar 2020, klokken 12:53
50.000 mindre en nybil er da ikke så ille?

Ja kommer jo helt an på hvor ny bilen egentlig er. 50000 på en 2 mnd gammel bil er topp, men ikke om den er 9-10 mnd.

Bilen er ikke ny når den f. eks er nærmere ett år og sikkert har gått 15-30000, som de første Model 3 nærmer seg. Da er det en bruktbil, og prisene bør (er ikke) være deretter. Og statistikk sier jo jevnt over at bilen faller nærmere 20% første år. Ikke for alle biler, men jevnt over. Da er ca 10% verdifall ikke mye.

Hvorfor prisene er slik, er jo uvisst. Kanskje Model 3 kjøpere generelt mangler impulskontroll, eventuelt evne til å gjøre seg kjent i markedet og priser, eller bare er ekstremt utålmodige.

Når bilbutikker selger\tilbyr Model 3 SR+ for 430000 kr, og samtidig Tesla har inventory biler 30000 kr billigere klare til levering på noen dager, må det jo være halvveis galskap der ute.

Tapet på nybil kan neppe være veldig overraskende, men tror mange som er tidlig ute med de ulike elbilmodellene har levd litt i en «Klondike» stemning, der man får neste nybilpris for bruktbiler. På et eller annet tidspunkt vil man måtte ta tapet, for når Model 3 er 5 år gammel, er den verdt 50% av nybilverdien, som de fleste andre biler.

Nå er det jo fort han «idioten» som kjøper brukt Model 3 til overpris, og som eier den når Model Y kommer, som må ta det sure tapet! :)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Vil forøvrig ikke være overraskende om nybilprisen på Model 3 skal ned et lite hakk ifm lansering av Model Y, så hvis den kommer til Norge mot slutten av året, vil man nok se en korreksjon av markedet. Selv om Model 3 sikkert er en fin bil, vil man få mye mer bil for pengene i en Model Y, og da kan det bety en større differanse.

En del Model S falt vel 50000 kr over natta når Model 3 kom.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Kartelaven

Bruktprisene til 3 når Y kommer, vil avhenge mye av om Tesla klarer å levere Y  med (hengerfeste) i volum og med MVA fritak.

Kan se ut som tidspunktet på de første leveransene kan komme nære slutten av inneværende stortingsperiode, hvor MVA fritaket for elbiler er fredet..
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

perjohans

Hei dere!

Skal selge vår SR+, Midnight silver, 27k gått, med vinterdekk, uten FSD til en familievenn og leter etter en slags standardpris. Vet noen enten om hva som er en logisk pris her, eller et sted jeg finner det? Ser på Finn men det spriker veldig.


AyuCon

Du kan jo legge inn bilen som innbytte på tesla sine sider og se hva som de mener er fair

Vaduz

Sitat fra: perjohans på torsdag 23. september 2021, klokken 16:13
Hei dere!

Skal selge vår SR+, Midnight silver, 27k gått, med vinterdekk, uten FSD til en familievenn og leter etter en slags standardpris. Vet noen enten om hva som er en logisk pris her, eller et sted jeg finner det? Ser på Finn men det spriker veldig.

Ville jeg aldri gjort på generell basis. Hvorfor ikke selge til noen andre så slipper du hele greia med «riktig pris»?

ok67

Sitat fra: perjohans på torsdag 23. september 2021, klokken 16:13
Hei dere!

Skal selge vår SR+, Midnight silver, 27k gått, med vinterdekk, uten FSD til en familievenn og leter etter en slags standardpris. Vet noen enten om hva som er en logisk pris her, eller et sted jeg finner det? Ser på Finn men det spriker veldig.

Ein grei måte for å bli kvitt ein venn...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

GL1

Sitat fra: perjohans på torsdag 23. september 2021, klokken 16:13
Hei dere!

Skal selge vår SR+, Midnight silver, 27k gått, med vinterdekk, uten FSD til en familievenn og leter etter en slags standardpris. Vet noen enten om hva som er en logisk pris her, eller et sted jeg finner det? Ser på Finn men det spriker veldig.
Du sier ikke noe om årsmodell, men bil m/2 hjulsett og tilsvarende km er det bare én av på finn nå. Og jeg tror de fleste biler blir solgt til lavere pris enn annonsert, så tipper en pris rundt 320'-330'
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA