Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Solgt: OVMS V3. 1000kr + porto

Startet av goev, lørdag 04. januar 2020, klokken 16:58

« forrige - neste »

goev

Jeg har en OVMS V.3 til overs som jeg kan selge.

Jeg brukte den til å utvikle første versjon av støtten til Kia e-Niro, men boksen kan brukes på Tesla Roadster, Leaf, Twizy, Kia Soul, Fiat e500, Zoe, Think City, Smart m.fl. Merk at det er varierende hva som støttes på den enkelte bilmodel. For mere informasjon gå til OpenVehicles.com

Følger med GPS/GSM-antenne og OBDII-kabel for Kia Soul/e-Niro/e500 (tror jeg). Andre kabler kan lages selv eller bestilles fra Fasttech.com.


Pris: 1000kr + port. kan evnt. hentes i Mandal.

Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

goggo

Hmm....

Er for tiden veeeldig usikker på om jeg skal beholde min 30KWh Soul eller om jeg skal "oppgradere" til større batteri.

Hvis jeg beholder bilen så kunne det jo være morsomt med en sånn.
Hvor stor ulempe er det at den ikke støtter 4G? Er datamengden så liten at  2G dataforbindelsen holder fint når 3G dør ut?

Jeg er i Spania nå - får tenke på det en ukes tid.
Kan hente i Mandal hvis det blir aktuellt.

mvh
Hugo
 
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goev

Hei Hugo!

Jeg tror neppe datamengden er noe problem for 2G :)

Merk at OVMS fortsatt er litt på BETA-stadiet for Soul-en, så anse den litt som et leketøy som er nyttig på langturer og eller er kjekk til å sjekke batteristatus. Og vær klar over at den belaster 12V-batteriet litt mer enn normalt. 
Jeg har heller aldri prøvd den på 30KWh-versjonen, så det hadde jo vært litt spennende å hørt hvordan den fungerer på den :)

Mvh
Geir
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

goggo

Sorry Geir, men nå har jeg bestilt meg en sakteladende Ioniq  ;) for levering om noen dager, så da faller behovet mitt for OVMS bort.

Håper bare jeg ikke kommer til å irritere meg altfor mye over sakte hurtiglading og at Bluelink appen ikke viser ladehastighet. Det med ladehastighet og pris for hurtiglading blir jo en skikkelig nedtur fra Soulen...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goev

Det går fint, Hugo 🙂 Gratulerer med ny bil!

Mvh
Geir
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA