Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktpriser på ModelS nå etter Model3 entrer markedet

Startet av Elbil fundamentalist, onsdag 27. mars 2019, klokken 15:21

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Verius på fredag 29. mars 2019, klokken 11:53
Hvordan tenker folk angående kjøp av brukt Model S uten HIFI pakke og med 3G , fungerer internettradio brukbart slik at DAB ikke er ett must ?

Kommer an på kravene dine til lydkvalitet. Lyden er gjennomgående bedre på DAB, men dekningen er vel omtrent like god på internettradioen innenlands. Utenlands er det uansett internettradio som gjelder.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Verius

Sitat fra: fonberg på fredag 29. mars 2019, klokken 11:58
Sitat fra: Verius på fredag 29. mars 2019, klokken 11:53
Hvordan tenker folk angående kjøp av brukt Model S uten HIFI pakke og med 3G , fungerer internettradio brukbart slik at DAB ikke er ett must ?

Kommer an på kravene dine til lydkvalitet. Lyden er gjennomgående bedre på DAB, men dekningen er vel omtrent like god på internettradioen innenlands. Utenlands er det uansett internettradio som gjelder.

Ok , for min del er ikke kvaliteten det viktigste , er mer viktig at man faktisk kan få hørt på radiokanalene.
Men da forstår jeg det slik at det ikke er noe tema.

dejavu

Min erfaring er at DaB er særdeles upålitelig. Internettradio er overlegent hva gjelder "oppetid".
Mod.3,2021,AWD,HF

Tiger123

Sitat fra: Bols på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:59
Sitat fra: Tin på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:42
Rekker vel ikke levere ut brukte biler før langt ut i Q2? Jeg kjøpte en for ett par år siden. Brukte 6 uker på klargjøre bilen... Men for all del. Bra priser på mye der nå. Finn prisene er helt på vidda stort sett.  :)

Jeg bestilte en brukt P100D fra Tesla i dag, og skal hente den på fredag. Det virker som om de er ivrige på å få bilene unna...

Bare nysgjerrig jeg Bols, hva ga du for bilen?:)

Bols

#19
766k. 36500km, november 2017. Alt valgbart tilleggsutstyr, bortsett fra 7-seter.
Jeg var egentlig på jakt etter en 75D, men jeg synes dette kjøpet var så bra at jeg dro til på impuls.
Kjørte den hjem i går...fantastisk bil :-) 21-tommerne er kanskje litt stivere enn nødvendig, og støyer litt mer, men en kan vel nesten ikke sette på 19 på en P100D...?


RonnyØ2

Sitat fra: Bols på lørdag 30. mars 2019, klokken 05:47

766k. 36500km, november 2017. Alt valgbart tilleggsutstyr, bortsett fra 7-seter.
Jeg var egentlig på jakt etter en 75D, men jeg synes dette kjøpet var så bra at jeg dro til på impuls.
Kjørte den hjem i går...fantastisk bil :-) 21-tommerne er kanskje litt stivere enn nødvendig, og støyer litt mer, men en kan vel nesten ikke sette på 19 på en P100D...?

Gratulerer! Rå bil!

Paul

Veldig bra priser  :+1:
Lurer på hva tid blei «parkeringsensorer» en del av «tech» pakke, og ikke eget tilvalg?. Ser at noen biler tom med AP1 Parkassist er ikke nevnt, men på noen 2013/2014 det er nevnt om parkeringssensorer.

fonberg

Sitat fra: Paul på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:10
Veldig bra priser  :+1:
Lurer på hva tid blei «parkeringsensorer» en del av «tech» pakke, og ikke eget tilvalg?. Ser at noen biler tom med AP1 Parkassist er ikke nevnt, men på noen 2013/2014 det er nevnt om parkeringssensorer.

Park-sensorer er i hvert fall standard siden AP HW kom på bilene, dvs slutten av 2014.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tiger123

#23
Sitat fra: Bols på lørdag 30. mars 2019, klokken 05:47

766k. 36500km, november 2017. Alt valgbart tilleggsutstyr, bortsett fra 7-seter.
Jeg var egentlig på jakt etter en 75D, men jeg synes dette kjøpet var så bra at jeg dro til på impuls.
Kjørte den hjem i går...fantastisk bil :-) 21-tommerne er kanskje litt stivere enn nødvendig, og støyer litt mer, men en kan vel nesten ikke sette på 19 på en P100D...?

Gratulerer ja, om jeg ikke sa det! Og fin pris, koster over 1,1 ny nå. Jeg kjøpte en maken på impuls for noen uker siden. Nærmeste på Finn er vel langt over 800.(ikke at det er salgspriser vi ser der). (Jeg kommer fra en Leaf, så stor overgang til S P100D!)

Angående 19" dekk: Vinterdekk er som regel 19" til model S har jeg skjønt.

Jeg skulle hente sommerdekkene til min bil nå tidligere i uka, på Vianor, 21" Turbine. Jeg kjøpte en brukt demobil/lånebil av Tesla, så regner med noe skader/riper på felgene, og når jeg kommer til Vianor finner de ikke dekkene til bilen. Etter litt leiting finner de et sett og jeg sjekker de kjapt. Helt nye! Hopper i bilen og drar, meget fornøyd(innimellom flere jobbtelefoner dette her..).

Kommer hjem og skal ut og ta ut dekkene fra bilen og jeg begynner å tenke etter; sjekka jeg at bakhjula var bredere enn forhjulene.., nei. Kommer ut, sjekker, og det er 19" jeg har fått.., haha. Må ha hatt et lite drypp eller noe der første gangen.
Drar tilbake dagen etter, og de leter og kommer med ganske mange 21", og felles for alle er at felgene er ganske ille skrapet opp i kantene.
"dette er felger som sitter på lånebilene til Tesla, og da blir de fort sånn, alle sammen", sier den ansatte til meg.

Jeg sa takk for hjelpen men da beholder jeg de jeg fikk i går, så dro jeg hjem med de nye 19".

Så ja, jeg mener ihvertfall at 19" går på en P100D..:)

Og beklager off topic. Nå når Tesla satte opp nybilprisene igjen tror jeg at ihvertfall de nesten nye vil holde seg bedre, altså 2016-17-18, og holder seg bedre jo nyere de er.

JorEl

En lur kar her på forumet skrev noe sånn som; følger man med på prisene til Teslaen sin, så har man kjøpt for dyr bil ???
Må innrømme at jeg har fulgt litt med på pris , og antall biler til salgs. I dag er det faktisk 666stk* Tesla til salg på finn. Husker når model3 kom og det var over 500modelS til salgs, i dag er det rett over ca410stk. Jeg har modelS.
Er det noen som har en mening om bruktpriser nå som en ny modelS koster over 800k?

*nå er det 664..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

tornaldo

Hadde det bare vært noen få 75D ute og gått, så kunne det hatt noe å si at man må ut med 800 for 100D. Med bra med solgte 75D, samt nye/brukte Model 3 hvis man ikke trenger størrelsen, og inntoget av Model Y, tipper jeg at prisene blir i nærheten av normalt verdifall for Model S.

Vil ikke være overraskende om Model S og Model X bruktbilprisene får seg et lite knekk når Model Y kommer.

En av de som ble solgt i dag var en sen 2018 Model S 75D med 27000 km, solgt for 520-525. Det gir jo en grei indikasjon. 100-130000 ned på et drøyt år.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

#26
Jeg synes S75 har holdt seg på nesten samme nivå siden sent i vår. Den holder godt unna de andre store bilene på funksjonalitet ift pris.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA