Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

RFID brikke?

Startet av kjetilpp, fredag 03. januar 2020, klokken 01:53

« forrige - neste »

kjetilpp

Noen som vet om RFID brikker fra eks eBay, som kan brukes som erstatning for elbilforeningen sin brikke?
Da gjerne med serienummer skrevet på brikken.
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

Elmo

Hva mener du med "brukes som erstatning for elbilforeningen sin brikke" ?? ???

Elbilforeningen sine brikker har jo nummer i en egen serie så andre brikker vil jo ikke erstatte deres "tilbud" (som i praksis bare er at du kan bruke samme brikke hos flere ladeaktører - men du må allikevel har avtale med hver enkelt).
Alle ladeaktører jeg jo også egne RFID serier bare for sine engen ladastasjoner.

Plugsurfing er et alternativ. De tilbyr "roamin" hos de fleste ladeaktører - litt tilsvarende Elbilforeningen
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Erik Ola Ulvestad

#2
Kjøp på Kjell&Co. Med KEBA sin rfid brukar vi alt mulig av Yale, Sector, Verisure, Elbilforeningen, NAF, osv osv. Bruk mobil (Android) med NFC til å skanne brikke/kort nummer.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

hanche

Jeg tar sjansen på å spore av denne tråden litt:

Noen her som har hatt suksess med å scanne RFID-tagger med iphone? Jeg har ikke fått det til. Kanskje det er appen jeg bruker, kort og godt kalt NFC? Skulle jeg prøve en annen Telefonen er en iPhone 11 pro, fullt oppdatert OS. NFC er ikke helt død på telefonen, for Apple Pay fungerer.

Appen har en Help-seksjon som forteller at brikken må være «NDEF formatted». Faller kanskje disse brikkene for hurtiglading utenfor?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Lars C. Krogenæs

Apple har sperret muligheten til å lese av RFID nummeret. Det finnes dermed ingen apper som greier dette.

Det går fint med Android.

Hos Circle K og BKK kan du legge inn hvilke RFID-nummere du vil. Grønn kontakt godtar bare egne og Elbilforeningen/NAF sine.

Fortum er jeg usikker på.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

hanche

Hmm, da, så. Jeg er stort sett veldig bra fornøyd med Apple-produkter, men av og til gjør de ting som irriterer meg grønn. Men takk for opplysningen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Orbit

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. januar 2020, klokken 08:15
Grønn kontakt godtar bare egne og Elbilforeningen/NAF sine.
GK godtar også Hyundai og Audi sine ladekort/-brikker.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA