Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør man kjøpe brukt elbil nå?

Startet av frankh, torsdag 02. januar 2020, klokken 16:56

« forrige - neste »

frankh

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Leaf fra rundt 2015. Men så leser jeg både her og der om at det forventes et prisras på brukte elbiler i 2020, pga. at det kommer så mange nye modeller i forskjellige prisklasser. Så derfor lurer jeg på om det er dårlig butikk å kjøpe brukt elbil nå, og hvor lenge må jeg evt. vente på dette forventede "prisraset"? Jeg leser om leverandører med lagre av biler de ikke får solgt, men jeg har ikke sett noen vannvittig lave priser ennå?

jevel

Om du kjører litt og trenger en billig bil å kjøre OG å vedlikeholde så er det lite vits i å vente. Om du prøver å spekulere og skal treffe "perfetkt" så kan du sikkert vente litt til...

Vollis47

Den bilen du lurer på å kjøpe i dag, er nesten helt sikkert billigere om et halvt år. Så kanskje lurt å vente(?). Men da har du jo ikke gleden av å kjøre elbil. Jeg tror ikke det blir noe stort prisras på brukte elbiler.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

frankh

#3
Sitat fra: HVolland på fredag 03. januar 2020, klokken 00:04
Den bilen du lurer på å kjøpe i dag, er nesten helt sikkert billigere om et halvt år. Så kanskje lurt å vente(?).
Men da er den jo ikke lenger til salgs :-)

Jeg tenker selvsagt ikke på generell/normal prisnedgang, men mer på en prisendring.

Sitat fra: HVolland på fredag 03. januar 2020, klokken 00:04
Men da har du jo ikke gleden av å kjøre elbil. Jeg tror ikke det blir noe stort prisras på brukte elbiler.
Nuvel. Jeg tror jeg d**ter i akkurat kjøregleden, da jeg ikke synes den er verken bedre eller verre med el- eller forssilbil.

Jeg har bare ikke lyst til å kjøpe en bruktbil til 100 lapper i dag og se at den er verdt 50 om 5 mnd. Jeg kjører ikke mer enn 10.000 km/m i året, så jeg ønsker jo at den skal vare en stund. Også verdimessig (selv om bil ALLTID er tap økonomisk, selvsagt.)

Men ingen som har noen klare/sterke følere for om det vil skje noe radikalt med prisene, altså? Er det evt. for tidlig å si?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA