Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekladd blinker rødt

Startet av OlavTorressen, onsdag 01. januar 2020, klokken 18:03

« forrige - neste »

OlavTorressen

Hei,
Jeg har en e-Golf 2016 modell, har hatt problemer med laderen et par ganger tidligere. Mener jeg har funnet ut tidligere hvordan jeg resetter. Har prøvd å gjøre som instruksjonsboken viser, men uten hell denne gangen.

Setter jeg laderen i bilen, går det et par sekund så lyser ladekladden rødt. Vet dere hva jeg skal gjøre?
Jeg lader nå bilen med en lånt ladekladd. (venter på installasjon av hjemmelader :/)

Jeg har en type ladekladd som jeg tror ikke for mange har, av en eller annen grunn. Slik ser min ut:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=146027573

elektrolux

Spørs om ikke kladden er blitt våt av utendørs montering. Sjekk spesielt selve pluggen mot bilen for grønn guffe. Kan kanskje renses med litt eddik og spyles godt med rent vann før tørking i stekeovnen 1 døgn i 50C og varmluftviften i gang.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Tror det er forskjell på hvor sensitive ladekaldder er for å registrere jordfeil.

På jobb har vi et plan med litt eldre installasjon av schuko kontakter. Har fungert greit men nå det regnet som verst i høst og ting var rimelig vått nektet min kladd å lade på en 2-3 plasser. Andre bilerer ladet fint på samme plass.

Forøvrig synes jeg det var voldsomt til tørking - en omgang med hårføner burde holde...  :D   
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektro

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 03. januar 2020, klokken 08:58
Tror det er forskjell på hvor sensitive ladekaldder er for å registrere jordfeil.

Sliter med dette på e-tron på mange eldre installasjoner i IT nett, prøv å skru av sjekk for jordfeil. Slå opp i bruksanvisningen får å lese hvordan det gjøres, hvis mulig.

NB!  Vet ikke om det medfører noen økt risiko, men til daglig har jeg en skikkelig installasjon.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA