Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveranse Mii

Startet av Elmo, onsdag 01. januar 2020, klokken 12:45

« forrige - neste »

Sponzo

Sitat fra: ChristR på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:48
Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:36
Noen som kan skrive mer om bilen? Er dere fornøyd?

Jeg vil veldig gjerne vite litt om praktisk rekkevidde i temperaturforhold slik som nå (-/+ 5C).

Bilen viser rundt 175-180 km rekkevidde når bilen er ladet fylt. Det stemmer veldig bra med virkeligheten og kjører du pent er det mer å hemte....velger du Eco eller Eco+ så øker rekkevidden men varmeapparat virker dårlig.

Stigern

Hvor lang tid i forkant kontakta ATS dere før levering? Har levering neste uke, men ikke blitt kontakta enda. Så tenker bare på ca når jeg kan forvente å få bilen :)

Mippen

#47
Fikk bilen min i kveld :) Har nå kjørt til sammen 50 kilometer med bilen uten å lade den. Snittforbruket mitt endte i dag på 16kWh/100 km. Rekkevidden viste 182 kilometer igjen etter 50 kilometer kjørt. Med strengeste øko program viste den 210 kilometer. Det var 8 grader ute, regn og ca. 7 m/s vind. Har hatt en del stopp og start på turen slik at jeg har måtte bruke varmen mye for å få bort dogg på rutene. Bilen har også stått litt på tomgang (derfor lav snitthastighet). Jeg har kjørt i fartsgrensen og litt over med 22 grader på varmen.

Hvis været ikke er så ille i helgen kan det være at jeg tar med meg min samboer en tur på fjellet med bilen. Da får jeg testet rekkevidden bedre, spesielt med ski på taket. Kanskje jeg må hurtiglader en vei også.

I forhold til levering ble jeg oppringt i begynnelsen av uken om at bilen ville bli levert i dag. Jeg ble så oppringt klokken 14 for å sjekke om jeg var hjemme. Bilen skulle egentlig komme klokken 18 men var der litt over 17. Jeg fikk SMS i dag tidlig om å bekrefte at bilen var utlevert. Der var også regn nummeret på bilen oppgitt. Jeg kunne da tegne autopass avtale, ordne fergekort og synkronisere parkeringsapper.  Jeg fikk ikke beskjed om å godkjenne registreringen. Dekkene til bilen lå i bagasjerommet sammen med ladekabel med kladd og type 2 kabel.

Jeg ser folk skriver at appen til Seaten ikke er klar? Er det to apper? En for bruk i bilen og en for annet bruk? Jeg savner å kunne sjekke ladenivå og slå på varmen når den står ute på jobb slik at jeg slipper å skrape is.

Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Sitat fra: Stigern på torsdag 23. januar 2020, klokken 19:39
Hvor lang tid i forkant kontakta ATS dere før levering? Har levering neste uke, men ikke blitt kontakta enda. Så tenker bare på ca når jeg kan forvente å få bilen :)
Du behøver iallefall ikke å vente på tlf fra ATS før noen dager etter at du har godkjent registreringen.
Selv fikk jeg tlf bare 6 timer før levering,  men det var fordi leveransene tidligere på dagen hadde gått mye raskere enn de hadde forventet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sponzo

Sitat fra: Mippen på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:04
Fikk bilen min i kveld :) Har nå kjørt til sammen 50 kilometer med bilen uten å lade den. Snittforbruket mitt endte i dag på 16kWh/100 km. Rekkevidden viste 182 kilometer igjen etter 50 kilometer kjørt. Med strengeste øko program viste den 210 kilometer. Det var 8 grader ute, regn og ca. 7 m/s vind. Har hatt en del stopp og start på turen slik at jeg har måtte bruke varmen mye for å få bort dogg på rutene. Bilen har også stått litt på tomgang (derfor lav snitthastighet). Jeg har kjørt i fartsgrensen og litt over med 22 grader på varmen.

Hvis været ikke er så ille i helgen kan det være at jeg tar med meg min samboer en tur på fjellet med bilen. Da får jeg testet rekkevidden bedre, spesielt med ski på taket. Kanskje jeg må hurtiglader en vei også.

I forhold til levering ble jeg oppringt i begynnelsen av uken om at bilen ville bli levert i dag. Jeg ble så oppringt klokken 14 for å sjekke om jeg var hjemme. Bilen skulle egentlig komme klokken 18 men var der litt over 17. Jeg fikk SMS i dag tidlig om å bekrefte at bilen var utlevert. Der var også regn nummeret på bilen oppgitt. Jeg kunne da tegne autopass avtale, ordne fergekort og synkronisere parkeringsapper.  Jeg fikk ikke beskjed om å godkjenne registreringen. Dekkene til bilen lå i bagasjerommet sammen med ladekabel med kladd og type 2 kabel.

Jeg ser folk skriver at appen til Seaten ikke er klar? Er det to apper? En for bruk i bilen og en for annet bruk? Jeg savner å kunne sjekke ladenivå og slå på varmen når den står ute på jobb slik at jeg slipper å skrape is.

Hvilken app er det du bruker der? Tydeligvis fra Seat

Sponzo

Sitat fra: ChristR på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:48
Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:36
Noen som kan skrive mer om bilen? Er dere fornøyd?
Jeg vil veldig gjerne vite litt om praktisk rekkevidde i temperaturforhold slik som nå (-/+ 5C).

Tesla Bjørn la ut test av E-Up - samme drivlinje og batteri: https://youtu.be/lwAn6qn8q0E

Mippen

Sitat fra: Sponzo på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:40
Sitat fra: Mippen på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:04
Fikk bilen min i kveld :) Har nå kjørt til sammen 50 kilometer med bilen uten å lade den. Snittforbruket mitt endte i dag på 16kWh/100 km. Rekkevidden viste 182 kilometer igjen etter 50 kilometer kjørt. Med strengeste øko program viste den 210 kilometer. Det var 8 grader ute, regn og ca. 7 m/s vind. Har hatt en del stopp og start på turen slik at jeg har måtte bruke varmen mye for å få bort dogg på rutene. Bilen har også stått litt på tomgang (derfor lav snitthastighet). Jeg har kjørt i fartsgrensen og litt over med 22 grader på varmen.

Hvis været ikke er så ille i helgen kan det være at jeg tar med meg min samboer en tur på fjellet med bilen. Da får jeg testet rekkevidden bedre, spesielt med ski på taket. Kanskje jeg må hurtiglader en vei også.

I forhold til levering ble jeg oppringt i begynnelsen av uken om at bilen ville bli levert i dag. Jeg ble så oppringt klokken 14 for å sjekke om jeg var hjemme. Bilen skulle egentlig komme klokken 18 men var der litt over 17. Jeg fikk SMS i dag tidlig om å bekrefte at bilen var utlevert. Der var også regn nummeret på bilen oppgitt. Jeg kunne da tegne autopass avtale, ordne fergekort og synkronisere parkeringsapper.  Jeg fikk ikke beskjed om å godkjenne registreringen. Dekkene til bilen lå i bagasjerommet sammen med ladekabel med kladd og type 2 kabel.

Jeg ser folk skriver at appen til Seaten ikke er klar? Er det to apper? En for bruk i bilen og en for annet bruk? Jeg savner å kunne sjekke ladenivå og slå på varmen når den står ute på jobb slik at jeg slipper å skrape is.

Hvilken app er det du bruker der? Tydeligvis fra Seat
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Sitat fra: Sponzo på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:40
Jeg ser folk skriver at appen til Seaten ikke er klar? Er det to apper? En for bruk i bilen og en for annet bruk? Jeg savner å kunne sjekke ladenivå og slå på varmen når den står ute på jobb slik at jeg slipper å skrape is.

Ja det er to APPer til Mii electric.
Seat Drive-Mii som Mippen viser til her. I tillegg har Seat en APP for Mii som er mere lik den vi elbileiere er vant til (lading, forvarming osv), men den har de sagt at ikke er klar til kunder for "i februar".  Så får vi se hvor lang februar blir i år  ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mippen

Får bare gjøre det på gamle måten med timer inn til da.
Fremtiden er elektrisk.

Sandvika

Jeg fikk beskjed om Mars.
Sitat fra: Mippen på fredag 24. januar 2020, klokken 11:09
Får bare gjøre det på gamle måten med timer inn til da.
Hvor finner du timerinnstilling for oppvarming?

Elmo

Sitat fra: Sandvika på fredag 24. januar 2020, klokken 17:39
Hvor finner du timerinnstilling for oppvarming?

Søk på "Programming a departure time" i instuksjonsboka som finnes i en annen tråd
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mippen

#56
Sitat fra: Sandvika på fredag 24. januar 2020, klokken 17:39
Jeg fikk beskjed om Mars.
Sitat fra: Mippen på fredag 24. januar 2020, klokken 11:09
Får bare gjøre det på gamle måten med timer inn til da.
Hvor finner du timerinnstilling for oppvarming?

Fra hovedskjermen trykker du på e-manager. Så klokke symbolet nederst til venstre ved siden av bilen. Så kan du trykke deg inn på dager og tider. Husk å skyv den lille bryteren ved siden av slik at den blir rød for å aktivere dager. Røde markeringer betyr aktive dager.


Jeg kjørte for øvrig til sammen 100 kilometer med bilen i dag uten å lade. Hadde 50 % igjen på batteriet. Det har vært mange start og stopp, og bilen har bla. stått ute hele dagen når jeg var på jobb, og en del timer når jeg har vært på besøk. Har derfor brukt en del energi på å varme den opp. Jeg tror derfor ikke det skal være noe problem å klare over 200 kilometer selv på vinteren hvis man starter med varm bil og man kjører uten å stoppe under gode forhold. Fulladet med eco+ og AC av viser bilen over 300 kilometer.
Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7



Sitat fra: Christer
Jeg vil veldig gjerne vite litt om praktisk rekkevidde i temperaturforhold slik som nå (-/+ 5C).

Over 200 km for min del med alt på (varme osv.)

Elmo

Sitat fra: Christer
Jeg vil veldig gjerne vite litt om praktisk rekkevidde i temperaturforhold slik som nå (-/+ 5C).
226,6 km med 21 grader i kupeen i følge denne elbiltesten fra NAF
https://www.motor.no/artikler/elbil-rekkeviddetest-minutt-for-minutt/?fbclid=IwAR3itJncvW5kB8rpRjQWTKwxC_6-kwmw3Xj_oOKawWmEZzOn1AxOE7rN0H8
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ChristR

Forskjellen på WLTP og vinterrekkevidde (på det sentrale østlandet) er overraskende liten, så det er godt nytt! :)

Selv har jeg bestilt Citigo, som kom på sisteplass av trillingene (6 km kortere). Får håpe sjåføren var for hard på enten gass eller varme :P
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA