Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 - Betalingsprosess?

Startet av Qlan, mandag 30. desember 2019, klokken 18:32

« forrige - neste »

Qlan

Hei!

Jeg fikk akkurat en telefon om at min nye M3P var klar for henting i Stavanger neste mandag. I den forbindelse lurte jeg på om det er en ting dere kan hjelpe meg med; jeg valgte lån via Santander inne på Min Model 3 Bestilling.
Dette er da godkjent fikk jeg mail om fra Santander kort tid etter, men jeg har ikke fått noen faktura på egenkapital, eller noen annen form for "bevis" utover mailen fra Santander. Er det slik at Tesla tar resten av prosessen? Med tanke på at bilen allerede skal hentes om en knapp uke, så ville jeg jo tro at egenkapital og slikt skal betales.. På min side står det også slik (se bilde). "Send inn kredittsøknad" er jo allerede gjort, så jeg begynner da å lure litt - med tanke på at alle andre "bokser" er tikket av, mens Betalingsmetode ikke er det.. Kjedelig å skulle hente bil, også viser det seg å bli krøll med dette..

Tusen takk for hjelp! Første Tesla for meg, og er vant til å forholde meg til en selger - ikke en ren nettside.. :)

Mvh
Eirik
2020 Tesla Model 3 Performance

knegg

Du må sende inn søknaden den, når den er godkjent får du en ny knapp som sier noe som "Bekreft betalingsmetode".

Når du overtar bilen må du signere lånet med skikkelig bankid. BankId på mobil er ikke nok! Så husk å ta med.  :+1:

Lykke til.
2020 Model 3

jcnorway

Sitat fra: knegg på mandag 30. desember 2019, klokken 20:45
Du må sende inn søknaden den, når den er godkjent får du en ny knapp som sier noe som "Bekreft betalingsmetode".

Når du overtar bilen må du signere lånet med skikkelig bankid. BankId på mobil er ikke nok! Så husk å ta med.  :+1:

Lykke til.

Ang. «skikkelig bankid» så kan du fint gjøre dette ved hjelp av BankID på mobil. Jeg har BankID på mobil via Sbanken og måtte bare inn og bestille BankID til min BankID på mobil først. Da dette var gjort så var det null problem å signere f.eks. lånedokumenter fra DNB ved hjelp av BankID på mobil.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Qlan

Heisann!

Takk for svar!

Når jeg trykker "Fortsett", så kommer jeg bare til samme siden (søke om lån), selv om jeg allerede har fått denne mailen fra de, og jeg trykket "Fortsett" der sist og ble videresendt til lånesiden til Santander. Den starter da bare prosessen på nytt igjen.. Det står jo forsåvidt der at Tesla Delivery vil kontakte meg, men synes bare det var litt rart med tanke på at alt annet er i orden på siden der.. Se gjerne vedlegget.

Takk for hjelpen! :)

Mvh
Eirik
2020 Tesla Model 3 Performance

Qlan

Tok for moro skyld en test og gikk igjennom prosessen en gang til, nok engang godkjent søknad og Santander sendte meg tilbake til "Min Model 3" side, og fikk mail fra Santander (lik som den jeg la ved i forrige innlegg), så det er ganske tydelig at dette er noe "nytt" fra de.. Det står dog "Fortsett" på siden slik det gjorde tidligere, så da får jeg bare regne med at dette er i orden, og at Delivery tar kontakt for å bekrefte :)

Ikke vet jeg noen annen mulighet.. Hehe.. Jeg elsker å gjøre det meste via Pc´n, men jaggu er det noen ganger enkelt å ha et menneske å prate med :)

/Eirik
2020 Tesla Model 3 Performance

Antoonsen

Sitat fra: Qlan på mandag 30. desember 2019, klokken 21:12
Tok for moro skyld en test og gikk igjennom prosessen en gang til, nok engang godkjent søknad og Santander sendte meg tilbake til "Min Model 3" side, og fikk mail fra Santander (lik som den jeg la ved i forrige innlegg), så det er ganske tydelig at dette er noe "nytt" fra de.. Det står dog "Fortsett" på siden slik det gjorde tidligere, så da får jeg bare regne med at dette er i orden, og at Delivery tar kontakt for å bekrefte :)

Ikke vet jeg noen annen mulighet.. Hehe.. Jeg elsker å gjøre det meste via Pc´n, men jaggu er det noen ganger enkelt å ha et menneske å prate med :)

/Eirik


Hei Erik,

Har du en oppdatering på hvordan det gikk? :) Du skjønner jeg er i akkurat samme situasjonen og lurer selv på om det er noe mer jeg må gjøre? Jeg fikk mail fra Santander om at var greit, men har ikke hørt noe mer og boksen for betalingsmetode er foreløpig ikke tikket av.

Qlan

Hei Erik,

Har du en oppdatering på hvordan det gikk? :) Du skjønner jeg er i akkurat samme situasjonen og lurer selv på om det er noe mer jeg må gjøre? Jeg fikk mail fra Santander om at var greit, men har ikke hørt noe mer og boksen for betalingsmetode er foreløpig ikke tikket av.
[/quote]

Heisann! Beklager sent svar, det kan jo være det er for sent nå - men det jeg gjorde var å ringe Tesla, de sendte da over en noe kryptisk faktura. Betalte da inn det beløpet som skulle inn som innskudd, og tok bare med betalingskvittering. Når jeg da kom til Tesla måtte de ringe inn til Santander for å få det satt i effekt, vet ikke helt hva som var galt - men de ordnet det der og da, så måtte bare logge inn med BankID og godkjenne diverse papirer. Alt ordnet seg, men ble litt frem og tilbake. Fikk også feil beskjed av Tesla, så endte med å betale innskuddet jeg skulle + 10 000 i reservasjonen, men dette var da ikke noe problem, det ble bare 10 000 mindre på lånet, de måtte imidlertid da ringe Santander igjen for å gjøre om dette, slik at alt ble riktig. Men, det ordnet seg. Så bare ta en telefon til Tesla, så skal det nok ordne seg :) Bare ta med lånesøknadsnummeret når du ringer de :)

Lykke til!

Mvh
Eirik
2020 Tesla Model 3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA