På den andre siden er det mange tekniske løsninger på Model S som er skrekkelig dyre å reparere, og som ikke alltid har super holdbarhet. En sjau med diverse understellskomponenter drar fort i vei 30-50k, kondensere 20k, skjerm 30k, ryker ac-kompressoren eller annet på tidlige utgaver og tar med seg sikringen i DCDC-konverteren bikker man fort 50k. Vi har kostet på vår 2013-modell rundt 80k allerede før den er bikket 170.000 kjørte kilometer, og da har jeg ikke tatt med alle garantireparasjonene (som helt sikkert beløper seg til flere hundretusener).
Skrur man ikke selv kan det fort bli at kostnad for å holde bilene på veien fort overstiger verdien, til tross for at selve bilen er helt fri for rust og korrosjon.
Når det er sagt, selv ser jeg på TMS som en utmerket og holdbar "plattform" å montere stadig nye slitedeler på siden jeg skrur mye selv. Ikke et supert regnestykke opp mot bilens verdi etterhvert, men om man ser på tilstanden til karosseri/chassi og vurderer kostnad knyttet til ny bil/verditap ser jeg for meg at våre skal holdes på veien lenge.