Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi bytter kommunikasjonsmodul for å fikse app-problemer

Startet av Hårek, lørdag 28. desember 2019, klokken 13:52

« forrige - neste »

Trond.m

Utrolig....nå fikk jeg kontakt med bilen igjen. Så det er tydelig at Reset av MMI har noe for seg 👍


Trond.m

Sitat fra: OlsenR på søndag 16. februar 2020, klokken 15:20
Du mister ingenting..
Fint, takk for tipset. Men det er jo litt tungvint å måtte grave fram en nedsnødd bil for å resette MMI før man starter parkeringsklimatisering 😎

elektro

Hadde selv veldig mye problemer i begynnelsen, men har nesten ikke hatt problemer de siste tre månedene.

Den er jo treg av natur, og det hender jeg må prøve to ganger må f.eks. starte forvarming, eller oppdatere, men som regel får jeg kontakt hvis jeg lukker appen, åpner den igjen og venter et par minutter. Bruker den 2-3 ganger daglig. Ellers prøver jeg å ha appen lukket. Jeg ser som @daktari ikke noe mønster, men vil si at appen har gått fra terningkast 1 til 3, den lukter nå på 4. :)

Hadde vært prima om man kunne startet forvarming med nøkkelen. Bilen kjører vel klima 5 min hvis man låser opp, eller må man åpne døra?

Hadde vært fint å kunne deaktivert alle landegrenser og tidsstyringer med nøkkelen også, og startet lading til 100% med et trykk eller to på fjernkontrollen. (e-Golf har egne knapper for det siste v. ladeporten, som jeg ikke har satt meg inn i. Smart!)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

Min er ikke i nærheten av 1 engang. Må man virkelig gå ut i bilen og resette MMI hver gang man skal bruke appen ? 😎

Får bare meldingen «Bilens status kunne ikke hentes opp. Kan ikke hentes opp»

Trond.m


OlsenR

Rart at det er så store forskjeller. Sendte nettopp tidsur til parkeringsvarmer til bilen i kjelleren uten problemer🙈

Hårek

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

evtronDK

Det er min oplevelse, at når man opretter tickets hos Audi Connect så løser de dem også. Det tager tid og man skal spørge på status, men hos L3 support bliver problemerne løst.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

elektro

Meld inn til digitalsupport.no@audi.de @TM (Du kan skrive på norsk, ta med bildet.)

Jeg har ingen problemer nå, eller tidligere i dag. Ser du er på trådløst nett på mobilen. Prøv 4G.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

Sitat fra: elektro på mandag 17. februar 2020, klokken 01:24
Meld inn til digitalsupport.no@audi.de @TM (Du kan skrive på norsk, ta med bildet.)

Ser du er på trådløst nett på mobilen. Prøv 4G.
Det ble gjort i går 👍. Godt observert angående trådløst nett. Slo det av, og får fortsatt samme feilmeldinger. Ingen kontakt med bilen....siste kontrakt i går ettermiddag, rett etter siste MMI reset.

Trond.m

Fant ut at det ser ut til å løse noen problemer med å «vekke» bilen ved å låse opp bilen før jeg bruker appen. Det er jo et visst framskritt, men det krever jo at man må være i nærheten av bilen. Der er jo noe av poenget med en mobil-app borte  :o

Erik Ola Ulvestad

Tar en "spansk en" frå andre "problembarn" - har du sjekka 12V batteriet? (Ta ikkje for gitt at vedlikeholdslading skjer om bil er "av"...)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Hårek

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på mandag 17. februar 2020, klokken 13:41
...(Ta ikkje for gitt at vedlikeholdslading skjer om bil er "av"...)
Det bør vi gå ut fra, siden det står eksplisitt i 'Audi e-tron Self-study programme 675'.
Men ser jo ikke ut som de på Audi Connect har lest denne.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Trond.m

Snakket med verkstedet i dag og de hadde en lånebil med samme problem. Kan se ut som et lokalt problem med kommunikasjonsenheten i enkelte biler. Hat også fått svar fra digitalsupport, så det skjer noe. I mellomtiden løser jeg mitt behov med å låse opp og igjen bilen med fjernkontrollen hver gang jeg skal bruke appen. Godt dette ikke ser ut til å skyldes problemer sentralt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA