Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi bytter kommunikasjonsmodul for å fikse app-problemer

Startet av Hårek, lørdag 28. desember 2019, klokken 13:52

« forrige - neste »

Hårek

Var nylig ute og kjørte og så at app viste riktig SOC og range, men også påstod at lading pågår! Da sendte jeg en forespørsel om de kunne forklare hva dette kom av. Tror det er mange som har opplevd at app viser riktig data og feil status samtidig.
Fikk da beskjed om å bestille service for å bytte en modul. De sier at dette gjelder en del 2020-modeller hvor det er montert feil SIM-kort, et som egentlig var ment for USA. Bilen ble levert i begynnelsen av september.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Carkub

Du får gi beskjed om det hjelper, men jeg ville ikke håpet for mye. Har hatt bil siden mai og det har vært lovet diverse fix; skifte kommunikasjonsmodul, sw-oppdateringer, oppgraderinger av servere etc. etc.

Fremdeles er app stabilt ustabil og viser som du sier inkonsekvent informasjon. Jeg får feks ofte at vinduene er åpne, selv om vinduene ikke har vært åpnet siden i sommer..
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Carkub

Eksempelvis nå, alt stemmer bortsett fra at vinduene ikke er åpne..

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Trond.m

Hva kreves av kvalifikasjoner for å jobbe med Audi sine kommunikasjon-systemer ?. Holder det at man kan stave fimanavnet ? 8)

Erik Ola Ulvestad

"Vorsprang durch technik"....3 mnd til fruen er lova sin e50. Dette blir 'moro' når teknikken ikkje er på plass...

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Hårek

Da har bilen vært til service hos Møller. Men den modulen ble ikke byttet likevel, de fant ut at den var i orden!

Fikk oppgradert programvare i styreenheter til dørene (recall code 57h3). Jeg har dog ikke opplevd noen problemer med dørene.
Ser (via OBD) at 3 av de 4 styreenhetene nå har nytt versjonsnummer. Så antar de glemte den ene.
Fikk også med en ny feilmelding: "Barnesikring: Feil! Oppsøk verksted." Denne plinget inn på mobilen mens jeg ventet på at de skulle gjøre seg ferdig.

De andre problemene jeg har med at ingen online-tjenester fungerer, det kunne de ikke finne ut av. Må ta ny runde med Audi Connect.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

hemi

Helt siden første egolf ble levert... har ikke VAG sin app løsning fungert, så... yeah tror det når jeg ser det ;)

Trond.m

Er det noen grunn til å tro at Audi i løpet av rimelig tid kan levere en stabil tjeneste ? Har bare hatt bilen en knapp uke, men appen har vært ute av drift flere ganger når jeg har hatt bruk for den. I dag har jeg ikke fått kontakt med bilen. Har andre samme erfaring ? Det er kanskje bare de som aldri bruker appen som synes den fungerer tilfredsstillende ?

janbanan

Sitat fra: TM på søndag 16. februar 2020, klokken 10:23
Det er kanskje bare de som aldri bruker appen som synes den fungerer tilfredsstillende ?
Jeg har hatt min e-tron i drøyt to uker, bruker appen flere ganger daglig, og den fungerer hver gang.
Aldri hatt problemer med lading / klimatisering som jeg pleier å bruke.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

turfsurf

Sitat fra: hemi på onsdag 08. januar 2020, klokken 16:46
Helt siden første egolf ble levert... har ikke VAG sin app løsning fungert, så... yeah tror det når jeg ser det ;)
Det er egentlig helt utrolig. Er ikke akkurat heksekunst dette. Og er jo ikke bare VAG som sliter med det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: TM på søndag 16. februar 2020, klokken 10:23
Er det noen grunn til å tro at Audi i løpet av rimelig tid kan levere en stabil tjeneste ? Har bare hatt bilen en knapp uke, men appen har vært ute av drift flere ganger når jeg har hatt bruk for den. I dag har jeg ikke fått kontakt med bilen. Har andre samme erfaring ? Det er kanskje bare de som aldri bruker appen som synes den fungerer tilfredsstillende ?
Jeg vet virkelig ikke, jeg har periodevis hatt store problemer, og finner ikke noe mønster når det skjer. Det skjer både etter og uten lading, etter korte og lange turer, etter lang og kort parkering, og både med og uten avlogging i app.
Akkurat nå funker det heldigvis.

Meld inn til digitalsupport.no@audi.de
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OlsenR

Sitat fra: TM på søndag 16. februar 2020, klokken 10:23
Er det noen grunn til å tro at Audi i løpet av rimelig tid kan levere en stabil tjeneste ? Har bare hatt bilen en knapp uke, men appen har vært ute av drift flere ganger når jeg har hatt bruk for den. I dag har jeg ikke fått kontakt med bilen. Har andre samme erfaring ? Det er kanskje bare de som aldri bruker appen som synes den fungerer tilfredsstillende ?

Jeg har hatt bilen i litt over 14 dager og den har stort sett fungert hele tiden. Men en gang mistet jeg kontakt med bilen og restartet MMI og etter dette har den fungert hver gang. (Holde volumknappen inne til MMI logoen kommer opp igjen)

Flere som er misfornøyd, men jeg er nesten mer imponert siden jeg stort sett får kontakt med bilen som står i P-hus hjemme, 2 etasjer under bakken hvor telefonen min sliter med dekning..

Trond.m

Hmm..det spørs om ikke nøkkelen ligger i at bilen må brukes ofte. Antat at MMI resettes hver gang bilens startes. Mitt bruksmønster gjør at bilen ofte står parkert flere dager. Det er jo typisk når bilen er parkert på fjellet og nedsnødd at man ønsker å starte forvarming. Har noen fått klarhet i hva meldingen om at det bare tillates et begrenset antall oppdateringer egentlig betyr. Det er jo direkte latterlig, og forklaringen om at det er for å beskytte bilens 12V batteri tror jeg ikke på 😮

OlsenR

MMI restartes ikke på samme måte når man parkerer/starter bilen som ved en "hard reset".. Se på det som dvalemodus vs restart på en Windows PC.

Det viktigste jeg har erfart er å skru av bakgrunnsoppdatering av app og lukke den etter hver gang jeg har brukt den. Min er som regel i bruk hver dag så jeg har ikke testet etter at bilen har stått i ro i flere dager.

Trond.m

Gravde fram bilen på hytta og holdt inne volumknappen noen sekunder til det kom opp en MMI logo. (Dette er visstnok en reset)..

Deretter prøvde jeg appen på nytt og fikk da flg. feilmelding:

Brukeradministrasjon og sikkerhet kunne ikke oppdateres.
Det har oppstått en ukjent feil
feil:R:94P12-E:A.SMIX.AUDI-9800
(200216140158 )

Takk Audi. FORSPRANGET LIGGER I TEKNIKKEN 😎

Hva gjør denne reset funksjonen forresten ? Mister jeg noe data som jeg da må legge inn på nytt ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA