Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E.ON /clever med lynladere i Norge

Startet av andre1980, lørdag 28. desember 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

andre1980

Powered By E.ON Drive & Clever har nå åpnet sin første lynlader i Norge, på Dombås, der E6 og E139 møtes.

Ref: https://www.elbil24.no/nyheter/her-kan-du-lade-gratis-pa-lynlader-i-julen/71951551

Panduck

Jeg antar det vil være mulig å betale på disse stasjonene med CircleK-ladebrikke / elbilforening knyttet til circlek-konto?

roxy

Ja, håper og tror CircleK-brikka kan brukes. Fungerte i hvert fall på EoN både i Sverige og Danmark på vår Oslo(-isch) til København tur nå i Høst. Vil jo tro at den da vil virke her i landet også.
BMW i3 120Ah. 2019

Panduck

Sitat fra: roxy på lørdag 28. desember 2019, klokken 13:49
Ja, håper og tror CircleK-brikka kan brukes. Fungerte i hvert fall på EoN både i Sverige og Danmark på vår Oslo(-isch) til København tur nå i Høst. Vil jo tro at den da vil virke her i landet også.

Jeg bruker mitt e-on kort på circleK ladere. merkelig at det går, samtidig som de ikke vil vise ladere det kan brukes på i kartet sitt. jeg må ha circlek og eon app på mobilen for å se alle ladere, men jeg kan starte lading med circlek appen på circlek ladere, med appen knyttet til min e-on konto...

Orbit

Både CK og E-on bruker finske Virta for betalingsløsning. Så dersom du har konto hos en av dem, kan du bruke den samme til å logge på alle disse stedene (og evt flere som er driftet av Virta):

En sideeffekt blir også at du ikke kan bruke samme ID (epost/mobilnummer) til konti på tvers av disse, og heller ikke registrere samme RFID hos fler enn én av dem. Så når du bruker et e-on RFID-kort på en CK-lader, får du svenske priser (som er litt forskjellig fra de norske om du finregner på betalingene) dersom du ikke har slettet denne RFID-en hos e-on og så flyttet den over til CK. Du kan også logge inn med e-on konto (dersom du har dette på en egen epostadresse) i CK sin app, så det er alt for sammenflettet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rollep

Får bare håpe det ikke blir Clever priser på disse laderne  ;)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Panduck

Sitat fra: Rollep på tirsdag 31. desember 2019, klokken 12:14
Får bare håpe det ikke blir Clever priser på disse laderne  ;)

Det er vel ikke akuratt stor forskjell på Clever og E-on priser? Clever setter opp sine priser nå til 6kr pr kWh, og det er vel omtrent det E-on ligger på også? Det virkelig sære med Clever er jo hvor vanskelig det skal være å betale, bruker man plugsurfing koster det jo en formue.

goggo

Sitat fra: Panduck på tirsdag 31. desember 2019, klokken 16:30
Det virkelig sære med Clever er jo hvor vanskelig det skal være å betale.
Enda særere er at de konsekvent bare setter opp en lader pr lokasjon, og i kombinasjon med betaling pr KWh så er det jo blitt håpløst å bruke de i Danmark. Du finner jo snart ikke en Clever 50KW lader på hele Jylland uten at en lokal Tesla med Chademo adapter har langtidsparkert på laderen uten at eieren er å se noen steder...
Det er nå blitt en sant helvete å kjøre kortrekkevidde Chademo bil i det landet som skryter av det skal være så deilig å være nordmann der...

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Panduck

Sitat fra: goggo på onsdag 01. januar 2020, klokken 11:50
Enda særere er at de konsekvent bare setter opp en lader pr lokasjon, og i kombinasjon med betaling pr KWh så er det jo blitt håpløst å bruke de i Danmark.

Igjen, er ikke dette nær identisk med E-on?

goggo

Sitat fra: Panduck på onsdag 01. januar 2020, klokken 12:41
Sitat fra: goggo på onsdag 01. januar 2020, klokken 11:50
Enda særere er at de konsekvent bare setter opp en lader pr lokasjon, og i kombinasjon med betaling pr KWh så er det jo blitt håpløst å bruke de i Danmark.

Igjen, er ikke dette nær identisk med E-on?
Jo, bortsett fra at ikke de har et abonnement der man betaler en fast sum pr måned for ubegrenset lading, slik som Clever har. Så disse bilene finner du bare på Clever laderne.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

pudderjagar

#10
Har vore 2 turar i Danmark med Evaliaen. Her møtte eg på ladekø på kvar einaste lader. Prismesigt så ligg E-on langt unna Clever hvis ein bruker Circle K kontoen (Virta) hjå dei. Clever selger ikkje ladebrikker eller påfyll til ladebrikker til andre enn Dansker. For oss nordmenn så må vi kjøpe 20kwh som SMS lading til 175kr. Skal du ha meir enn 20 kwh må du kjøpe 2 stk. Da betyr minimum 8,75 danske kroner pr kwh

E-on via Circle-K kostar 5 danske kroner pr kwh
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

Som jeg sa..."Det virkelig sære med Clever er jo hvor vanskelig det skal være å betale"

geear

Hmm, mener jeg har et svensk clever ladekort som baserer seg på etterskuddsfakturering? Har aldri brukt det, men bestilte før første elbiltur gjennom Danmark og Sverige.

pudderjagar

Den svenske delen av Clever vart Bee for ikkje så lenge siden og da er ikkje noko samarbeid mellom Bee og Clever lenger.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

Sitat fra: gr på onsdag 01. januar 2020, klokken 21:52
Hmm, mener jeg har et svensk clever ladekort som baserer seg på etterskuddsfakturering? Har aldri brukt det, men bestilte før første elbiltur gjennom Danmark og Sverige.

Har blitt fortalt at dette ikke lengre fungerer i Danmark. Svenske Clever har blitt eget firma, Bee. Så da må jeg eventuelt benytte plugsurfing på Clever i Danmark, noe som er svindyrt, så antar det blir mest e-on / ionity på neste Danmarkstur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA