Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Og der har vi den perfekte urbane bomfrie elbilen

Startet av elektrolux, lørdag 28. desember 2019, klokken 07:32

« forrige - neste »

elektrolux

Til under 30 000 kr kan en nå få en bomfri Piaggio Ape EV.

https://cleantechnica.com/2019/12/27/piaggio-launches-electric-ape-w-battery-swap-tech/

Med batteribytte i stedet for lading, og boost funksjon for enda bedre effekt kan dette være framtidens  transportløsning.

https://www.youtube.com/watch?v=0FFe1iROiQQ

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Det som er utrolig mye viktigere er at denne kan erstatte Tuktuk eller Autorikshaw i store deler av Asia hvor disse brukes ekstremt mye og forurenser og bråker mye.

Joey Pedersen

Snart er det ikke noe som heter bomfritt lenger. Staten lurer folk til å kjøpe elbiler for så og avgiftsbelegge disse med samme avgifter som fossilbiler om ikke dyrere før eller seinere. AP utalte seg på tv en gang, løp og kjøp diselbiler for de er så miljøvennlige og nå hater de disse bilene. De skylde på at det er de lokale politikerene som bestemmer dette for å slippe og få skylden i dette selv for det er de som lager disse reglene av FRP og de andre.
Mvh
Joey Pedersen

elektrolux

#3
Stemmer det, og nettopp derfor er det viktig å ligge i forkant av massene.

Vi solgte de fleste Diesel bilene våre før 2010. Kun #lemmywagen igjen. Før  det hadde vi kjørt 2 år på gratis Diesel på en Daihatsu fra  en nedgravd tank på maskinist skolen i Stavanger som hadde rester etter bruk til skipsmotorer på skolen.

I 2005 gikk vi over på elbil, og har kjørt gratis med det til nå.

Nå er altså tiden kommet for nye justeringer av transportmidler, og vi er allerede godt i gang med alt fra elsykler til L7e kjøretøy for transport til neste innstramming kommer.

I tillegg til Solo EV som dessverre ikke kommer med Europeisk godkjenning før uti 2022, venter jeg på Artega Karo til sommeren og Butcher & Bycycles elvaresykkel til våren.

BMW Evolution, R1200RS, F800S og Cree SAM får dekke transport behovet forbi bommene mellom 10 februar til de andre kjøretøyene dukker opp.  8)

Det artige er at disse kjøretøyene gir mye glede og er gode erstatninger for gamle gleder som Triumph spitfire med 2,5l PI motor, Renault 5 GT turbo, diverse Porscher Lancia Delta Integrale Verde York og siste eksosbil før bommene "ødela alt" vår kjære Marcus GT 1971 med trimma Volvo B30 motor. http://www.marcoscars.net/history.htm
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. januar 2020, klokken 09:40
derfor er det viktig å ligge i forkant av massene.
Høres ut som du bruker massivt med penger på kjøretøyer. Tviler sterkt på om dette finansieres av bom og avgifter du slipper unna
Men mange av kjøretøyene du nevner er jo morsomme i seg selv, og gir andre gleder i tillegg til at det høres ut som som en omfattende hobby

elektrolux

#5
He he.

Hadde vært rik på cash nå om jeg hadde sponset Ferde i stedet for allverdens småprodusenter av spesielle kjøretøy.  ;D

I stedet er jeg rik på erfaringer og gode opplevelser og ikke minst alle de flotte og interresante personene jeg har møtt grunnet hobbyen min.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Daniel_0007

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 28. desember 2019, klokken 15:47
Det som er utrolig mye viktigere er at denne kan erstatte Tuktuk eller Autorikshaw i store deler av Asia hvor disse brukes ekstremt mye og forurenser og bråker mye.

Finnes faktisk elektriske tuktuk og, er et firma i nederland bla som selger det, teslabjørn har videor om det og
Model 3 2019 LR Rwd

Counterpointer

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 12:22
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 28. desember 2019, klokken 15:47
Det som er utrolig mye viktigere er at denne kan erstatte Tuktuk eller Autorikshaw i store deler av Asia hvor disse brukes ekstremt mye og forurenser og bråker mye.

Finnes faktisk elektriske tuktuk og, er et firma i nederland bla som selger det, teslabjørn har videor om det og
Det er flere som leverer dette. Det som trengs er en massiv overgang i hjemmemarkede i Asia.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA