Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron

Startet av Hårek, fredag 27. desember 2019, klokken 12:34

« forrige - neste »

Etam

Kode for RLS kontrolleren er 20113, alternativt 20103

janbanan

Sitat fra: Amatøren på torsdag 06. februar 2020, klokken 22:07
Det er vel som alt annet fra Audi, Volkswagen, Skoda og Seat. 'Service hemmelighet'.

Pin koder er i utgangspunktet hemmelige og forbeholdt autorisert servicepersonell.
Det kan også være pinkoder som skal hindre modifikasjoner, som gjør at bilen ikke lenger tilfredsstiller diverse krav, feks NCAP (og utslipp for fossilbiler)
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Gogy1

Hei, jeg venter på min e-tron 50 og planlegger å kjøpe OBDeleven for å se live data , batteri status osv. . Hvilken packe trenger jeg og hva betyr det" Leveres med 500,200,100 credits"?

Hårek

Credits brukes kun for koding, ikke for å se live data.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Gogy1

Sitat fra: Hårek på lørdag 08. februar 2020, klokken 13:58
Credits brukes kun for koding, ikke for å se live data.
Ok , Takk! Så velger jeg billigste ?

Hårek

Ja, vil tro det. Har kjøpt Pro selv, men har antagelig ikke bruk for annet enn Basic. Se FAQ. https://obd11.no/faq/
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

jonste

Sitat fra: Gogy1 på lørdag 08. februar 2020, klokken 13:26
Hei, jeg venter på min e-tron 50 og planlegger å kjøpe OBDeleven for å se live data , batteri status osv. . Hvilken packe trenger jeg og hva betyr det" Leveres med 500,200,100 credits"?

Basic bruker du til å lese ut info og status - kan oppgraderes online til pro

Pro kan i tillegg brukes til manuell koding om behovet er der. Til dette bør man ha god forståelse av hva man driver på med. Feil/ukyndig koding kan ødelegge mye på en bil.

credits brukes om man ønsker å bruke "1-trykk apps"(feks kode bort beltevarsel osv) Disse er det ingen av til e-tron enda, kommer nok. 1-trykks apps er bare en ferdig "snarvei" for koding man kan gjøre med pro.

Frode Nylund

Hei jeg venter på etron 50 og planlegger å kjøpe OBDeleven , det jeg lurer på er om den kan brukes på eldre vag biler også? Har en 2004 mk5 golf
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Hårek

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Gogy1

Sitat fra: jonste på lørdag 08. februar 2020, klokken 16:38
Sitat fra: Gogy1 på lørdag 08. februar 2020, klokken 13:26
Hei, jeg venter på min e-tron 50 og planlegger å kjøpe OBDeleven for å se live data , batteri status osv. . Hvilken packe trenger jeg og hva betyr det" Leveres med 500,200,100 credits"?

Basic bruker du til å lese ut info og status - kan oppgraderes online til pro

Pro kan i tillegg brukes til manuell koding om behovet er der. Til dette bør man ha god forståelse av hva man driver på med. Feil/ukyndig koding kan ødelegge mye på en bil.

credits brukes om man ønsker å bruke "1-trykk apps"(feks kode bort beltevarsel osv) Disse er det ingen av til e-tron enda, kommer nok. 1-trykks apps er bare en ferdig "snarvei" for koding man kan gjøre med pro.
Kan Basic lese live data og special temp. på batteri?

OlsenR

Noen som har funnet ut hvordan man deaktiverer bakruteviskeren?

Forslag til billig nettbrett som kjører OBDeleven på en bra måte? Mitt 600kr Huawei går snart i søpla fordi det er så tregt

jonste

Sitat fra: Gogy1 på lørdag 08. februar 2020, klokken 21:30
Sitat fra: jonste på lørdag 08. februar 2020, klokken 16:38
Sitat fra: Gogy1 på lørdag 08. februar 2020, klokken 13:26
Hei, jeg venter på min e-tron 50 og planlegger å kjøpe OBDeleven for å se live data , batteri status osv. . Hvilken packe trenger jeg og hva betyr det" Leveres med 500,200,100 credits"?

Basic bruker du til å lese ut info og status - kan oppgraderes online til pro

Pro kan i tillegg brukes til manuell koding om behovet er der. Til dette bør man ha god forståelse av hva man driver på med. Feil/ukyndig koding kan ødelegge mye på en bil.

credits brukes om man ønsker å bruke "1-trykk apps"(feks kode bort beltevarsel osv) Disse er det ingen av til e-tron enda, kommer nok. 1-trykks apps er bare en ferdig "snarvei" for koding man kan gjøre med pro.
Kan Basic lese live data og special temp. på batteri?

Mener at det skal fungere. Basic/pro er software/lisens. Hw er den samme.

Kires

Får en 50 levert i neste uke, den har ikke Matrix eller Virtual cockpit plus.
Er det mulig å enable matrix evt de 4 strekene i DRL? Virtual cockpit plus skulle jeg også tro bare er en software endring?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

opheim

Sitat fra: Kires på onsdag 12. februar 2020, klokken 08:24
Får en 50 levert i neste uke, den har ikke Matrix eller Virtual cockpit plus.
Er det mulig å enable matrix evt de 4 strekene i DRL? Virtual cockpit plus skulle jeg også tro bare er en software endring?

Ryktene sier at man må ha et sertifikat som lastes ned fra Audi. Som forsåvidt «makes sense» siden dette er tjenester de skal selge i FoD-sjappa. Ville vært i overkant tåpelig om det var så enkelt som å slå på en bryter via OBDeleven for å aktivere dette for dem som ikke har betalt for det.

I hvert fall ingen jeg har hørt om som har fått det til, aå får vi se hva som skjer når FoD lanseres.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Kaptein70

Sitat fra: Hårek på søndag 19. januar 2020, klokken 15:16
Eksempel på Live data fra 8C Battery energy control module og C5 Thermal management.
Har kjørt en kort tur fra Drammen til Asker, på motorvei.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Noen enkel måte å laste ned disse dataene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA