Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skoda Citigo iV /trillingene får 3 stjerner i Euro NCAP

Startet av batterimannen, onsdag 25. desember 2019, klokken 18:36

« forrige - neste »

Aja

Like trygg? Systemet er ikke bare ment for å forhindre påkjørsel av myke trafikanter, det er også for å forhindre påkjørsel bakfra på biler (iflg. deres egen reklame). I lav fart riktignok,men en smell i 40kmt er noe du absolutt vil unngå uansett om du blir påkjørt eller kjører på.
Neste gang selgeren fra møller ringer for å pushe skal hun få høre hva jeg mener om dette. Sikkerhetssystemer skal legges til evt. forbedres. Ikke fjernes.

andy76

Dette svarte de meg :

Pr Mail:
Vedrørende din henvendelse. Det beklager oss å høre at de testene som er utført på våre biler har skapt irritasjon hos deg.

Vi forstår godt at tre stjerner ikke er godt nok for mange av våre kunder. Med bakgrunn i at testforholdene har blitt betydelig tøffere de siste årene, kan tre stjerner betraktes som et godt resultat i småbilsegmentet. Bilen kommer med utmerket passasjerbeskyttelse, Lane Assist installert som standard, samt hode- og sidekollisjonsputer gjør Citigo til en av de sikreste bilene i sin klasse.

Vennlig hilsen

Nyima Cham

Kundeservice

Fra Facebook:
...først og fremst veldig hyggelig å høre at du har bestilt lille smarte CITIGOe iV. 🙂 Det er selvfølgelig ikke like hyggelig å høre at du er så misfornøyd med at "nødbrems-funksjonen" ikke lenger er tilgjengelig. Viktig å merke at denne funksjonen ikke har noe med selve konstruksjonen av bilen å gjøre. Passasjerbeskyttelse osv. er det samme som da bilen fikk fem stjerner.
CITIGOe iV har solid passasjerbeskyttelse, Lane Assist, samt hode- og sidekollisjonsputer gjør bilen til en av de sikreste bilene i sin klasse, med alle nevnte utstyrselementer som standard. Merk at småbiler generelt scorer lavere enn større biler i denne testen, og at resultatene biler oppnår i NCAP må ses i sammenheng med hvilken klasse bilen tilhører. Merk også at testen jevnlig blir strengere, noe som gjør at man ikke direkte kan sammenligne årets resultater med hva tidligere generasjoner av bilene har oppnådd i NCAP.
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA