Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skiltgjenkjenning

Startet av Kenhan89, onsdag 25. desember 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

Kenhan89

Hei!
Jeg har kjøpt hyundai kona. Ser at det står at den skal har skiltgjenkjenning. Men når jeg kjører i Oslo hvor hastigheten er satt ned fra 70 til 60, da står det fortsatt 70km/t i bilen. Vises det kun hastigheten via kartet? Trodde det var ett kamera i bilen som skulle se dette.

Roy Aasen

Vår leser skilt, også midlertidige hastighetsreguleringer ved vegarbeide. Om det er noe innstillinger noe sted ved jeg ikke.
Forøvrig finner jeg at det ikke er annet enn en gimmick uten verdi.

EV-FTW

Hadde cruisecontrol fulgt skiltene , hadde den hatt en verdi. Nå er det bare ren opplysning for dem som ikke har fulgt med på fartsgrensene.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

RJK

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 25. desember 2019, klokken 13:31
Hadde cruisecontrol fulgt skiltene , hadde den hatt en verdi. Nå er det bare ren opplysning for dem som ikke har fulgt med på fartsgrensene.

Enig i at det hadde vært bedre, men det er nå fremdeles en hjelp når man er opptatt med så mange andre ting, og kanskje har fokus på mye unger og dyr langs veien, og da klarer å overse en fartsendring. En titt på HUDen, så ser man at man kjører for fort eller kan gasse på mere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TorT

Skiltgjenkjenning fungerer bra i Kona, men helt 100% er det jo ikke. Jeg har opplevd at den kan misse et skilt, men det er i grunnen skjelden.

Den ser ut til å fungere både fra kart og skiltlesning. Jeg har en motorveibit jeg passerer en gang i blandt der hastigheten er blitt noe redusert. Når jeg kommer nordfra, leser den skiltet, og viser korrekt.
Når jeg svinger inn sørfra på den nærmeste påkjørslen, er det ingen skilt som kan fanges opp, og den viser 10km/t mere. Må være tatt fra kartet.

batterimannen

Sitat fra: Kenhan89 på onsdag 25. desember 2019, klokken 12:21
Hei!
Jeg har kjøpt hyundai kona. Ser at det står at den skal har skiltgjenkjenning. Men når jeg kjører i Oslo hvor hastigheten er satt ned fra 70 til 60, da står det fortsatt 70km/t i bilen. Vises det kun hastigheten via kartet? Trodde det var ett kamera i bilen som skulle se dette.

Skiltgjenkjenning funker for meg i 100% av tilfellene.... bortsett fra når det er "lysende skilt" sånn som f.eks. Ring 3 i Oslo, der farten er satt ned fra 70 til 60 km/t. Den klarer ikke å lese skiltene og viser alltid 80 km/t. Den har ikke klart et eneste av de skiltene som er laget av lys.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Håkon77

Min bil får stadig for seg at det er 130km/t på E6 ved Vestby nordover retning. Riktignok er det fri fart der i tidsrommet jeg kjører der, men skiltene viser 100km/t. Måtte ta bilde av det ettersom folk tror jeg tuller.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA