Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Powercheq under test

Startet av elektrolux, søndag 02. desember 2007, klokken 09:08

« forrige - neste »

elektrolux

Har endelig mottat mine Powercheq av nyeste typen. Måtte betale 970 kr for 3 stk levert i USA.

Koblet opp ballansererene mot 2 batterier, og kjørte noen tester der jeg ladet ut bare et av batteriene, og ladet opp bare et av batteriene.

Artig å se at en faktisk kan lade 2 batterier med kun en lader tilkoblet det ene batteriet. Ladet med 14,78V på ene batteriet, og la merke til at Powercheq la inn samme spenning på det andre.

Max utligningsstrøm ble målt til 1,7A, men antar at Powercheq er i stand til å levere de 2A som er spesifisert.

En ting som ikke stemmer med bruksanvisningen er at den røde lysdioden lyser hele tiden. Håper at den slukker etter en viss tid, da dette ellers vil belaste batteriene ved stillstand.

Etter litt mer testing skal de monteres i EVT 168 Scooteren.

Legg også merke til Power analyseren som er permanent tilkoblet C-tek 25000 laderen. Dermed kan jeg følge ladeprosessen, og også lese av hvor mange Ahr og Whr som ble tilført batteriene under oppladingen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PLUTO

interessant. vi følger spent med på fortsettelsen.
Jeg har en Ctek XS7000 og ser at den har mye av de samme funkjonene som den du har, men det displayet har jeg ikke. Ser det heller ikke på Ctek sin side. Er det ekstrautstyr?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Medusa power analyseren: http://www.medusaproducts.com/Power-Analyzers/pa-60100T.htm  er egentlig beregnet på modellbiler etc. men med 100A kapasitet egner den seg godt til å måle de 25A som kommer ut av C-tek'en. Den leveres ikke som ekstrautstyr til C-tec'en, men kunne veldig gjerne vert innebygget i den.

Egner seg også som måler i en utladekrets, og var opprinnelig beregnet brukt i min selvkomponerte og pensjonerte utladebox i stedet for E-meteret som står der nå.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

BauDemo

I have been looking at both powercheq and paktrakr, and have been thinking...
what happens if I mount powercheq on the think battery pack and one of the batteries is defective and requires constant ballancing... is it possible that this can make the battery go bad quicker?

It looks like the combination of both powercheq and paktrakr would be perfect for the battery pack, but can they be running both at the same time on the same package?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

PLUTO

Sitat fra: BauDemo på onsdag 05. desember 2007, klokken 21:14
It looks like the combination of both powercheq and paktrakr would be perfect for the battery pack, but can they be running both at the same time on the same package?

dette har vært diskutert tidligere. se http://elbil.no/forum/index.php?topic=403.30
Powerchech er ikke for NiCd. hvis du har det er PakTrakr en meget grei sak. se eget emne om den.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA