Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Julegave fra Hyundai: Tilhengerfeste for trekk under 1300 kg?

Startet av ID4, tirsdag 24. desember 2019, klokken 15:03

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: MooCow på fredag 27. desember 2019, klokken 16:59
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 00:21
Sitat fra: TorC på torsdag 26. desember 2019, klokken 23:05
Kombinert med at Kona antakelig kommer med 4WD så ryker både Konaen jeg har nå og I-Pacen faderen har.
Link til dette?

Trur vi skal ta dette med ei stor klype salt ja :)
Tror nok det jeg også. Men første som kommer med en rimelig awd bil i 250-350 klassen vil ligge godt ann da det ikke finnes konkurrenter i den klassen.

MooCow

#16
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 21:21
Sitat fra: MooCow på fredag 27. desember 2019, klokken 16:59
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 00:21
Sitat fra: TorC på torsdag 26. desember 2019, klokken 23:05
Kombinert med at Kona antakelig kommer med 4WD så ryker både Konaen jeg har nå og I-Pacen faderen har.
Link til dette?

Trur vi skal ta dette med ei stor klype salt ja :)
Tror nok det jeg også. Men første som kommer med en rimelig awd bil i 250-350 klassen vil ligge godt ann da det ikke finnes konkurrenter i den klassen.

Absolutt! Spesielt om det hadde vorte Kona, med tanke på ekstrautstyret og rekkevidda Kona har. Men virkar ikkje som Hyundai er overivrige på å selja så alt for mange elektriske bilar.

batterimannen

Sitat fra: MooCow på fredag 27. desember 2019, klokken 22:33
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 21:21
Sitat fra: MooCow på fredag 27. desember 2019, klokken 16:59
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 00:21
Sitat fra: TorC på torsdag 26. desember 2019, klokken 23:05
Kombinert med at Kona antakelig kommer med 4WD så ryker både Konaen jeg har nå og I-Pacen faderen har.
Link til dette?

Trur vi skal ta dette med ei stor klype salt ja :)
Tror nok det jeg også. Men første som kommer med en rimelig awd bil i 250-350 klassen vil ligge godt ann da det ikke finnes konkurrenter i den klassen.

Absolutt! Spesielt om det hadde vorte Kona, med tanke på ekstrautstyret og rekkevidda Kona har. Men virkar ikkje som Hyundai er overivrige på å selja så alt for mange elektriske bilar.

Som alle andre merker (minus Tesla), siden de ønsker å få gjennomsnitt CO2 utslipp under EU krav for ikke å få bøter. Det er ikke tilfeldig at flere merker kommer med småbiler med lite batteri. Det er lettere å peise ut noen E-UPs for å få ned gjennomsnittet, enn å få tilsvarende antall store biler med 4wd og lang rekkevidde.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

TorT

Jeg er heller ikke ekspert på tysk, men det er mye «tror» i de kommentarene som ble linket til av kaiat.
Og at man venter spent på mer håndfast nytt på nyåret.

Fakta er at også tyskere ser ut til å være interessert, Og nå er katta allerede halvveis ute av sekken.

Kan være vanskelig i få snudd dette for Hyundai. Kanskje journalister plukker opp saken etterhvert?

Og den defaitismen enkelte viser her, vil jeg ha meg frabedt  >:( ;D

EV-FTW

Så du mener alle skal ha «stå på vilje», være positive og ha tro på at det som står skrevet skjer, på tross av usikkerhet?
Fordi du har dette, bør alle ha det, siden du ønsker deg frabedt fra det?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

TorT

En smule ironi er visst sååå vanskelig. Ber deg om unnskyldning for å ha ødelagt dagen din.

EV-FTW

Dagen min er fin den, er topp med sjakk på TV.
Derimot hersketeknikk med bruk av  fremmedord vil jeg ha meg frabedt fra. 👍🏻
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Olemann

Fremmedord blir man nok aldri kvitt.  Defaitisme er jo et fint ord.  Verre da med VIN, jeg har prøvd utallige ganger å få folk til å bruke det meget gode og presise norske ordet chassisnummer, men fremmedordet VIN er nok kommet for å bli.  Defaitisme er jo til og med såpass uvanlig at det er litt morsomt å se det i bruk :D

Sitat fra: Øyst1 på lørdag 28. desember 2019, klokken 17:39
Dagen min er fin den, er topp med sjakk på TV.
Derimot hersketeknikk med bruk av  fremmedord vil jeg ha meg frabedt fra. 👍🏻

Jon Braathen

Sutrekopper! 😉

Hengerfeste er/blir tydeligvis godkjent av Hyundai sentralt.

Dersom Hyundai Norge ikke følger opp er det jo tragisk!....

BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

ID4

Sitat fra: Jon Braathen på tirsdag 07. januar 2020, klokken 06:57
Sutrekopper! 😉

Hengerfeste er/blir tydeligvis godkjent av Hyundai sentralt.

Dersom Hyundai Norge ikke følger opp er det jo tragisk!....

Ifølge Hyundai Norge er det en lokal impotør i Østerikke som har godkjent dette, og som da tar garanti. Da er det ingen sentral godkjenning dessverre. Var for godt til å være sant :(

jings

I følge det tyske forumet som det er henvist til tidligere, så har Hyundai Østerrike nå fjernet Facebook postene om tilhengerfeste, samt henvisninger til henger feste fra sine web sider.  :'(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA