Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som fikk bil i mars med HW2.5 og FSD blir nå utelatt fra visse oppdateringer.

Startet av fnatiC, tirsdag 24. desember 2019, klokken 13:49

« forrige - neste »

fnatiC

Vi ble jo lovet en oppgradering fra HW2.5 til 3.0 hvis FSD krevde dette i fremtiden, så det var ingen vits i å avbestille bilen for å kjøpe en med HW3.0. Var ihvertfall det jeg fikk inntrykk av. Nå kommer det forsåvidt en oppdatering med visualisering av stopp skilt, lys og veimerking (2019.40.50) men denne blir kun tilgjengelig for de med HW3.0 såvidt jeg forsto. Bør ikke dette være godt nok grunnlag for at vi nå får vår gratis oppgradering til 3.0? Har noen allerede fått dette og evt. hvordan går man frem?



https://youtu.be/mXv6cJ30gG8

Release Notes:
Driving Visualization Improvements
These improvements only apply to vehicles with HW3.0 (FSD).

The driving visualization can now display additional objects which include stop lights, stop signs and select road markings. The stop sign and stop light visualizations are not a substitute for an attentive driver and will not stop the car. To see these additional objects in your driving visualization, tap Controls > Autopilot > Full Self-Driving Visualization preview.

TøddiVedder

Stod ingenting om stopskilt og annen visualisering i mine releasenotes når jeg lastet ned før idag.


jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

olavxxx


fnatiC

Sitat fra: TøddiVedder på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:04
Stod ingenting om stopskilt og annen visualisering i mine releasenotes når jeg lastet ned før idag.

Hvis du har fått v40.50 så er det vel fordi du ikke har HW3.0.


PetterTM3P

Jeg har mars bil og fikk oppdatering 2019.40.50.1.

Har FSD i følge source coden til bilen. Har ikke kjørt forbi noen kjegler ennå...

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Toalmar

Sitat fra: Vesel på onsdag 25. desember 2019, klokken 00:08
Sitat fra: PetterTM3P på tirsdag 24. desember 2019, klokken 21:42
Har FSD i følge source coden til bilen.
Hvordan sjekker man dette?
Lurer jeg på også. Trodde FSD er noe som faktisk er i alle bilene i utgangspunktet og at for å få det blir det aktivert via software.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

fnatiC

Sitat fra: Toalmar på onsdag 25. desember 2019, klokken 08:26
Sitat fra: Vesel på onsdag 25. desember 2019, klokken 00:08
Sitat fra: PetterTM3P på tirsdag 24. desember 2019, klokken 21:42
Har FSD i følge source coden til bilen.
Hvordan sjekker man dette?
Lurer jeg på også. Trodde FSD er noe som faktisk er i alle bilene i utgangspunktet og at for å få det blir det aktivert via software.

Korrekt. Det skal stå på dine sider hos tesla. Hadde EAP før men står FSD nå. "Ifølge source koden" blir litt feil å si fra en programmerers perspektiv da du ikke har tilgang til å lese denne under noen omstendigheter.

PetterTM3P

Høyreklikk på bildet av bilen din når du er innlogget på din side hos Tesla og velg nederste valget som dukker opp. Så kan du søke etter feks selvkjørende.

TøddiVedder

Kan noen bekrefte at de fikk stopskilt etc i siste oppgraderingen. Jeg får kjegler og tror jeg har HW3, men mener at jeg ikke fant tekst om dette i releasenotes (er ilke 100%sikker)

alstaa

Fikk 2019.40.50.1 for 2 dager siden (M3P FSD). Ingenting i releasenotes om "Driving visualization improvements". Som er det store, nye i oppdateringen. Det SKAL komme opp en mulighet til å gå inn på Autopilot og velge Full Self-driving visualization preview etter oppdateringeren. Har du ikke det, har du ikke fått noe av det nye.

GOS

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 26. desember 2019, klokken 08:07
Kan noen bekrefte at de fikk stopskilt etc i siste oppgraderingen. Jeg får kjegler og tror jeg har HW3, men mener at jeg ikke fant tekst om dette i releasenotes (er ilke 100%sikker)

Jeg har FSD, men ingen HW3, og det står ingenting i release notes om preview/sneak FSD eller trafikklys/stoppskilt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA