Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.50.1

Startet av Handyman, tirsdag 24. desember 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

Handyman

Installerte denne nå:
Smart summon (også for hw 2.5)
Hastighet i nabofil
Talekommandoer
Telefonforbedringer
Camp mode
Twich (direktesendt videochat)
Stardew Valley (spill)
Backgammon
TRAX (program for å lage musikk)
Tale til tekst
Lagre Dashcam ved tuting
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på tirsdag 24. desember 2019, klokken 11:01
Smart summon (også for hw 2.5)
Altså svinger og kommer til deg på en p-plass samt følger etter deg som en hund når du går foran med telefonen?

ganton

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Handyman på tirsdag 24. desember 2019, klokken 11:01
Smart summon (også for hw 2.5)
Altså svinger og kommer til deg på en p-plass samt følger etter deg som en hund når du går foran med telefonen?
Mer som med litt flaks smyger seg noen meter ut av garasjen hvis du står kloss inntil og holder "knappen" inne.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Counterpointer

Sitat fra: ganton på tirsdag 24. desember 2019, klokken 15:24
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Handyman på tirsdag 24. desember 2019, klokken 11:01
Smart summon (også for hw 2.5)
Altså svinger og kommer til deg på en p-plass samt følger etter deg som en hund når du går foran med telefonen?
Mer som med litt flaks smyger seg noen meter ut av garasjen hvis du står kloss inntil og holder "knappen" inne.
Det er den gamle summon. Den har jeg hatt siden jeg fikk bilen.

knegg

Holder på å installere denne nå. Model 3 2020.
2020 Model 3

knegg

Det var jo middels treffsikkerhet :P
Sa jo det ordrett som instruksjonen sa, men no cigar
2020 Model 3

Handyman

Talekommandoene fungerer heller dårlig, den forstår raskt hva jeg sier, men klarer ikke utføre det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

afagerholt

Hei,

Har noen fått til Smart summon i Norge? Er det noe galt med veien jeg står på nå, eller er ikke dette tillatt i Norge enda?

Handyman

Har heller ikke fått det til å funke.
Talekomandoene fungerer heller ikke. Bilen lytter men ordene kommer ikke opp som tekst.
Fikk det til helt i starten, men i dag klarte jeg det bare en gang for hanskerommet.
Virker som overbelastet sever.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

afagerholt

Ok, og feilmeldingen du får er den samme som på skjermbildet? At Summon ikke kan brukes på bilens plassering? Spent på om det fungerer i andre europeiske land i så fall.

Handyman

Nei det varierer.
Som oftest får jeg ingen feilmelding.... bilen fortsetter å lytte og kommer så med noen forslag til hva jeg kan si.
Det grønne ikonet "blinker" når jeg snakker, men det virker likevel som om bilen ikke får med seg hva jeg sier.

Et par ganger har jeg fått melding om at den ikke kan utføre det jeg ber om, men da har den tydelig "hørt noe".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knegg

Sitat fra: Handyman på onsdag 25. desember 2019, klokken 19:05
Nei det varierer.
Som oftest får jeg ingen feilmelding.... bilen fortsetter å lytte og kommer så med noen forslag til hva jeg kan si.
Det grønne ikonet "blinker" når jeg snakker, men det virker likevel som om bilen ikke får med seg hva jeg sier.

Et par ganger har jeg fått melding om at den ikke kan utføre det jeg ber om, men da har den tydelig "hørt noe".

Merket det idag når jeg testet under kjøring. Den fekk ikke med seg noe av det jeg sa
2020 Model 3

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

M@rtin

Sitat fra: Handyman på onsdag 25. desember 2019, klokken 16:41
Har heller ikke fått det til å funke.
Talekomandoene fungerer heller ikke. Bilen lytter men ordene kommer ikke opp som tekst.
Fikk det til helt i starten, men i dag klarte jeg det bare en gang for hanskerommet.
Virker som overbelastet sever.

Har sittet og brølt halve dagen i garasjen. Som å snakke til min tunghørte mor.

Funker 1 av 20 ganger hos meg. Tror ikke jeg orker å holde på slik ...
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

JorEl

Satte på forvarming og der var det bilde av et batteri, som i "gamledager" 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA