Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanjer 2020!

Startet av stesch, mandag 23. desember 2019, klokken 17:11

« forrige - neste »

stesch

Noen som har informasjon eller gode tips om kampanjer på e-tron i 2020? Skal prisene opp eller kan man forvente at dagens kampanjer opprettholdes? Lurer fortsatt på e-tron 50 pakkene, men sliter med å bestemme meg.

Trond.m

Sitat fra: stesch på mandag 23. desember 2019, klokken 17:11
Noen som har informasjon eller gode tips om kampanjer på e-tron i 2020? Skal prisene opp eller kan man forvente at dagens kampanjer opprettholdes? Lurer fortsatt på e-tron 50 pakkene, men sliter med å bestemme meg.
Nå gikk vel prisen på Advanced Business opp med 10.000 1.12.2019. Det er visst også varslet litt økning på utstyret / pakkene, men tror ikke det er noe offisielt. Det er alltid vanskelig å vite om man skal slå til nå. På grunn av økt konkurranse tror jeg nok prisøkningen blir ganske moderat i 2020.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TM på mandag 23. desember 2019, klokken 19:14
Sitat fra: stesch på mandag 23. desember 2019, klokken 17:11
Noen som har informasjon eller gode tips om kampanjer på e-tron i 2020? Skal prisene opp eller kan man forvente at dagens kampanjer opprettholdes? Lurer fortsatt på e-tron 50 pakkene, men sliter med å bestemme meg.
Nå gikk vel prisen på Advanced Business opp med 10.000 1.12.2019. Det er visst også varslet litt økning på utstyret / pakkene, men tror ikke det er noe offisielt. Det er alltid vanskelig å vite om man skal slå til nå. På grunn av økt konkurranse tror jeg nok prisøkningen blir ganske moderat i 2020.
Ja, blir et år med en del nye større elbiler, selv om vi ennå ikke får helt elektrisk Q7/Rivian/ID Buzz/Cybertruck i 2020 heller.
https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/g7Qk0J/rekordmange-nye-modeller-i-2020-tror-det-blir-priskrig-paa-elbiler?utm_source=pluss&utm_source=vgfront&utm_content=row-19
Tesla Model Y                         2021-

eivhelle

Sitat fra: stesch på mandag 23. desember 2019, klokken 17:11
Noen som har informasjon eller gode tips om kampanjer på e-tron i 2020? Skal prisene opp eller kan man forvente at dagens kampanjer opprettholdes? Lurer fortsatt på e-tron 50 pakkene, men sliter med å bestemme meg.
Vil tro at det kan bli en kortsiktig justering opp på grunn av lav kronekurs, men samtidig vil det bli økt konkurranse når det blir lansert flere konkurrenter på markedet. Så time will show.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

HåkonE

2020 virker å være året for mindre elektriske SUV.

Desverre virker utvalget av større SUV å være veldig tynt en god stund til.

elektro

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 24. desember 2019, klokken 09:36
2020 virker å være året for mindre elektriske SUV.

Desverre virker utvalget av større SUV å være veldig tynt en god stund til.

Er nok mye som kommer til å handle om e-tron og EQC i denne klassen neste år også. I-Pace bør det også være et marked for, den er «fullblods» med awd, luftfjæring, hengerfeste (light) og takstativ, samt at den får en liten rekkevidde/ladeoppgradering. Kunne de flikket litt på MMI også, så er det en veldig bra pakke.

Med motivasjon til å levere alt det de kan, blir det nok pøst ut både e-tron og EQC. La oss håpe de ikke dumper prisene, for oss som har kjøpt. Uansett har jeg ingen planer om å selge før det kommer moms. Og det er som du sier ingen annen stor el. SUV i sikte, før VW Roomz og Rivian. Hva skjer med SUV utgaven av Skoda Vision iV, kommer den som SUV i 2020 eller kun kupé?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

Litt OT, men SUV utgaven av Skodaen kommer før coupe. Men det er usikkert om den kommer med 4WD helt fra starten. Så ingen konkurrent fra Skode med det første  :+1:

stesch

Spennende tider for oss med beslutningsvegring, men må si at e-tron 55 var fantastisk å kjøre, går ut i fra at e50 er like bra. For meg som stort sett kjører elektrisk på GTE er det jo bare tull å drøye, prisene skal vel neppe ned! Kan heller ikke tenke meg at noen andre biler i den prisklassen gir sånn kvalitetsfølelse.

Amatøren

@stesch: Det lurer også et momsspøkelse i kulissene.

Selv om sittende regjering har sagt at elbilavgiftene er fredet ut nåværende stortingsperiode så er ikke dette godkjent lenger enn ut 2020 av EFTA (EU/EØS godkjenning).

Så skal momsfritaket vare ut stortingsperioden må de søke igjen og få godkjenning (til helv.... med EØS avtalen, spør du meg når vi ikke kan være 'herre i egen hus').
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 24. desember 2019, klokken 17:17
@stesch: Det lurer også et momsspøkelse i kulissene.

Selv om sittende regjering har sagt at elbilavgiftene er fredet ut nåværende stortingsperiode så er ikke dette godkjent lenger enn ut 2020 av EFTA (EU/EØS godkjenning).

Så skal momsfritaket vare ut stortingsperioden må de søke igjen og få godkjenning (til helv.... med EØS avtalen, spør du meg når vi ikke kan være 'herre i egen hus').

Ja, men det ESA eventuelt vil reagere på er om elbiler vil bli overkompensert. Som ESA sier er det ikke enten ingen moms eller full moms. Med tanke på at en Audi koster såpass mye i Norge så virker det som at Audi fort kan holde lik pris på e-tron sflv med 12% mva, særlig med tanke på at batteripris per kWh synker år for år.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/m6BmP1/esa-godtar-nullmoms-for-elbiler-i-tre-aar-men-saa-skal-ordningen-vurderes
Tesla Model Y                         2021-

elektro

Sitat fra: TM på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:28
Litt OT, men SUV utgaven av Skodaen kommer før coupe. Men det er usikkert om den kommer med 4WD helt fra starten. Så ingen konkurrent fra Skode med det første  :+1:

Det har jeg også hørt, men enda ikke sett fra offisielt hold?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

HåkonE

Sitat fra: elektro på tirsdag 24. desember 2019, klokken 13:36
Sitat fra: HåkonE på tirsdag 24. desember 2019, klokken 09:36
2020 virker å være året for mindre elektriske SUV.

Desverre virker utvalget av større SUV å være veldig tynt en god stund til.

Er nok mye som kommer til å handle om e-tron og EQC i denne klassen neste år også. I-Pace bør det også være et marked for, den er «fullblods» med awd, luftfjæring, hengerfeste (light) og takstativ, samt at den får en liten rekkevidde/ladeoppgradering. Kunne de flikket litt på MMI også, så er det en veldig bra pakke.

Med motivasjon til å levere alt det de kan, blir det nok pøst ut både e-tron og EQC. La oss håpe de ikke dumper prisene, for oss som har kjøpt. Uansett har jeg ingen planer om å selge før det kommer moms. Og det er som du sier ingen annen stor el. SUV i sikte, før VW Roomz og Rivian. Hva skjer med SUV utgaven av Skoda Vision iV, kommer den som SUV i 2020 eller kun kupé?

EQC er vel ikke en direkte konkurrent til Etron med merkbart mindre plass, høyde som en lav sedan og ingen justerbar (eller adaptiv) luftfjæring.

Så dette segmentet er *veldig* begrenset i dag. Hvis man i tillegg krysser av for god lydisolering, premium-opplevelse eller skiboks så forsvinner også Model X fra listen.

Ser vel ikke noe i kikkerten for 2020 som kommer til å endre dette.  ???


turfsurf

Sitat fra: HåkonE på onsdag 25. desember 2019, klokken 09:41
EQC er vel ikke en direkte konkurrent til Etron med merkbart mindre plass, høyde som en lav sedan og ingen justerbar (eller adaptiv) luftfjæring.

Nei, på samme vis som at etron ikke er en direkte konkurrent til Model X (f.eks kun 4+1 seter). Men det er ingen tvil om at disse tre (og flere kommende) bilene blir vurdert opp mot hverandre av mange. For noen så holder det med fire seter, andre har ikke behov for høyderegulering osv. F.eks er hovedkravene å sitte høyt med AWD og god plass til fire i kupeen så er alle disse innafor.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektro

Sant, man kan godt si at e-tron og I-Pace er i en egen klasse. Størrelsen skiller dem dog. Og en del andre ting selvfølgelig.

Model X trumfer begge på en del områder, men er samtidig ikke noe alternativ for mange.

EQC når egentlig ikke opp til noen av dem pga. mangel på bakkeklaring, men kan sikkert funke for mange likevel. Blir dog utfordret av både Model Y, Mach E, Skoda Vision iV  mf. ila. kort tid.. Det gjør vel egentlig ikke de tre andre. Mulig e-tron Q4 kan gå I-Pace i næringen med luftfjæring og «full pakke, forventer ikke at ID.4 får det.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

HåkonE

#14
Går fint med 3 barn bak i Etron (4+1), men skal man kjøre med flere voksne eller over 5 barn, så er Model X et bedre alternativ.

De fleste i Norge er barnefamilier, 2 voksne og 1-2 barn. Mange av de ser etter nyttekjøretøy med 600-700l plass, god bakkeklaring, god fremkommelighet, praktiske løsninger, skiboks og hengerfeste. En del betaler gjerne ekstra for premiumfølelse, skikkelig lys og god lydisolering.

Poenget mitt er at det kun er Jaguar og Audi som kan levere biler som sjekker av alle boksene i dag.....og høyst sannsynligvis ut 2020.

Følgelig er de noe unike i *sitt segment*. I segmentet under vil det derimot komme flere valg fremover.

Man sitter jo høyt i EQC, men med mindre plass bak, ingen frunk, springfjærer og elendig bakkeklaring, så fungerer den ikke som en SUV for mange. Kanskje ikke så rart forumene for EQC er temmelig stille, med unntak av bekymringer fra kundene over bakkeklaringen. Ikke er det særlig med levering av den heller, og hvem vet hvor mange som kommer i 2020.

Mao. jeg tror ikke Audi trenger å kjøre så mange kampanjer på Etron neste år.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA