Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slukking av Airbag lampe MieV

Startet av PLUTO, mandag 23. desember 2019, klokken 12:27

« forrige - neste »

PLUTO

Etter at vi startet bilen en gang uten airbag ledningene i på setene har airbaglampen lyst. Jeg koblet inn OBDII og leste av feilkoder. Fant fire gamle feilkoder, men ingen aktive. Slettet de gamle slik at minnet er tomt og den ikke viser noen aktive feilmeldinger, men fortsatt lyser airbag-lampen. Noen som har tips?
Jeg brukte Carscanner appen sammen med en OBDII bluetooth enhet. De ser ut å fungere fint og gir meg mye info om bilen og batteriene, men altså ikke dette med airbaglampen.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

engolf

Ofta klarar inte de enkla felkodsläsarna ta bort/avläsa SRS-system, utan det behövs mer avancerad utrustning. Du får dra inom en verkstad och be de radera koden, kostar kanske några hundralappar.

ACCEPTUS


PLUTO

Hvis jeg må handle noe nytt vil jeg nok heller kjøpe en som takler flere bilmerker. Har noen erfainger med denne?
iCarsoft CR Pro - Multibrand - Alle bilmerker
https://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-cr-pro-multibrand-alle-bilmerker
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Elmo

Fullstendig off topic, men . . .
Pluto, velkommen tilbake  :+1:  (long time no see)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektriskp

Er det mulig å kjøre uten passasjersetet uten at varsellampen lyser?

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektriskp

Sitat fra: RJK på søndag 02. august 2020, klokken 00:19
Virker å være samme tema i denne tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=48998.0;topicseen

Ingen av disse trådene besvarer det jeg lurer på, som er:
Er det mulig å kjøre uten passasjersetet uten at varsellampen lyser?

RJK

Sitat fra: elektriskp på søndag 02. august 2020, klokken 09:50
Sitat fra: RJK på søndag 02. august 2020, klokken 00:19
Virker å være samme tema i denne tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=48998.0;topicseen

Ingen av disse trådene besvarer det jeg lurer på, som er:
Er det mulig å kjøre uten passasjersetet uten at varsellampen lyser?

Min melding var bare for å informere om at samme tema diskuteres i to tråder. Det kan være en fordel å holde seg til kun en tråd, men det får dere velge selv hvor dere vil skrive og lese.

PS! Denne meldingen skrives kun i denne tråden, som er lengst.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA