Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommer ikke ut spylervæske

Startet av Joadal, søndag 22. desember 2019, klokken 13:25

« forrige - neste »

Joadal

Ny bil på første reise. Det kommer ikke ut spylervæske. Ja jeg presser knappen på hendelen helt inn. Noen som har opplevd dette eller vet hvordan dette kan fikses?

Counterpointer

Først prøv å hold den helt inne en god stund. Kan hende det tar litt tid å fylle systemet med veske. Dette var tilfellet med min bil.

Vær obs på at knappen kan være litt hard.

Det kan også være en løs slange.

CorsoDante

Sitat fra: Joadal på søndag 22. desember 2019, klokken 13:25
Ny bil på første reise. Det kommer ikke ut spylervæske. Ja jeg presser knappen på hendelen helt inn. Noen som har opplevd dette eller vet hvordan dette kan fikses?

Mener å huske det var noen som skrev om samme symptom, og at en forsyningsslange hadde hoppet av. Anbefaler å sjekke om dette er tilfellet. Du kan jo undersøke ved stillstand om systemet faktisk aktiveres når du holder inn knappen (og om det renner ned spylervæske ett eller annet sted..).
TM3P "FSD"

Joadal

Har tømt hele tanken nå, så ja, må være en løs slange eller lignende..

Joadal

Ånet panelet og fant ut av forsyningslangen ikke var koblet til. Men var fullt av spylerveske over alt det nedi.

litium

Lett off-topic, men siden problemet er avklart - noen som har funnet ut hvor stor spylervæsketanken er?

Elmo

Der du forventer å finne er den på alle biler. Under panseret- dvs i frunken.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

offpist

Tanken er akkurat for liten til å ta innholdet fra en sånn 3L pose, så kanskje tanken er på ca 2,5L?
Det er jo ikke all verden egentlig.

Og ja, dette med at en eller begge slangene hopper av er en gjenganger, skjedde hos meg også.
Veldig enkelt å fikse heldigvis, og har ikke skjedd igjen etter den ene gangen så gjør ikke noen tilltak enn så lenge.
Egentlig ikke så enkelt å oppdage når for eksempel den til passasjer siden faller av for eksempel.
Det som naturligvis også skjer er at tanken blir tom rimelig fort tom når det er fritt utløp midt på slangen.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA