Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontere frunk

Startet av Jim_Nos, lørdag 21. desember 2019, klokken 20:08

« forrige - neste »

Jim_Nos

Noen som har prøvd denne ? http://www.frunk.at/en/Kia-Niro/

Spekulerer litt på for og mot.
Mot
- er monteringsfestene til «motordekselet» sterkt nok til å tole noe særlig?
- trenger området den luftinga som er der?
- frunken blir neppe tett nok til å holde ute smuss mtp matvarer etc.

For
- frunk!
- relativt billig i innkjøp 185 eur
- en liten frunk framme vil ha plass ladekabler, punkteringskit, verktøy, varseltrekant, spylervæske, i tillegg til en liten bag. dvs man kan nytte plassen i reservehjulsbrønnen til lyddemping/mer bagasjerom.

Flere som har tanker om dette?

Counterpointer

Vet at folk har brukt sånne flate tette plastkasser som en kan skyve under senga i Kona EV.
Det er ingen grunn til å ikke utnytte plassen hvis en har lyst.
Må bare passe på at det sitter og er egnet til bruken.

geear

Jøss, overraskende romslige de boksene. Har ikke noe voldsomt behov, men bare det å få de noget kaotiske ladekablene og skjøteledning, ut av bagasjerommet, hadde vært gull.

Tror ikke jeg hadde vært bekymret for lufting eller fester, men trenger gjerne ikke la en 5-liter med spylervæske ligge og skli fra side til side akkurat. Kjølesystemet er dimensjonert for mye høyere temperaturer enn vi har her til lands..

Counterpointer

Husker fra min Soul EV at det var mye støv og skitt som kom inn i motorrommet, jeg ville hatt en løsning med tetningslister.

svingen

#4
Kona har samme "løsning" mange frunk altertativer der,er og tette løsninger. Kommer nok til og kjøpe. Veldig kjekt og ikke ha ladekabel nederst i bagasjen på lang tur ;)

https://elbilforum.no/index.php?topic=42637.0
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

TorT

Den ligner veldig på den jeg har i Kona. Muligens er den helt lik.

Har vært veldig fornøyd med den. Holder seg rent og fint, selv uten lokk. Knapt nok støv.

Robert E-Niro

Noen som har slått til på denne?
Hva er prisen etter at posten og tollvesenet har gjort sitt?
Kia E-Niro 10/2019

Krokan

Har en slik i Kona'en. Minimalt med støv som kommer inn, sikkert fordi den ligger helt inntil panseret. Kjøpte min personlig av han som lager dem. Vurderer å skaffe en til den nye e-Niroen min også. Å regne ut momsen er jo en grei sak, men fortollingsgebyret er jo forskjellig alt etter hvilket fraktselskap som benyttes.

Hansakaasa

Jeg har lyst på en sånn frunk, men linken fungerer ikke lenger. Har noen en ny link evt kontaktinfo?
2015 VW eUP! High Silver
2019 Kia eNiro First Edition SnowWhitePearl
2017 Hyundai Ioniq Phantom Black - Solgt
2019 Kia eNiro First Edition Moss Grey -Solgt
2019 Kia Soul Exclusive ClearWhite- solgt
2018 Hyundai Ioniq Teknikk Skinn MarinaBlue - Solgt
2015 Nissan 24Leaf Tekna Hvit - Solgt


Seigmann

#10
Laget min egen frunk i går. Kosta meg en plastikkasse jeg hadde liggende i garasjen, noen strips og litt gaffateip. Funker fjell. 25m skjøteledning, overgang, vanlig ladekabel og en blå type2-type2 kabel. Og har mer plass til overs. Tok ca 20min å bygge/feste.

Seigmann


Seigmann

Strips for å holde kassa på plass.

Seigmann

#13
Modifiserte litt med en pleksiplate under kassa for økt stabilitet og robusthet. Stripset denne plata til bunnen av kassa før jeg stripset fast kassa til bilen. På bildet har jeg ikke klippet stripsene ennå, men lettere å se hvor jeg har stripset.
Nå er bilen ferieklar. Forøvrig festet Thule Motion 900 på takstativet Mount Blanc Explore. Enklere takstativ har jeg aldri vært borti. Tar det av / på, på kun 1 minutt. Så får jeg leve med at det ser ut som en takboks med 4 hjul.. Men 630 liter over hodet er kjekt.

Øyvind.h

På ferie er alt lov :D Genial boks med enormt med plass. Kan vel pushe vektgrensene litt om den lastes fullt med tunge ting, men Motion 900 XXL var redningen når vi skulle på langtur i 2016.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA