Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Beta **I OSLO** 12-14 april

Startet av RoadRunner, torsdag 29. mars 2012, klokken 14:44

« forrige - neste »

Cobos

Han jeg snakket med hos Tesla når jeg var å så på den sa at bilen slik den fremstod var lavere enn den laveste innstillingen, altså at de brukte en type utstillingsvariant som er rundt 10cm.

Når det gjelder takhøyde er det snakk om at det er bedre på de endelige modellene. Type noen få cm ekstra spesielt hvis du ikke velger soltak. Så jeg ville ikke gjort endelig vurdering der før bilen er ferdig. Godt mulig også at de kan senke baksetet noe?

Dette er tross alt bare en prototyp.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

jahnarne

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 15. april 2012, klokken 14:45
Sitat fra: foxy på søndag 15. april 2012, klokken 14:42Det gjorde min datter også.. jeg er enda noen cm høyre og hadde ikke noe sjanse i det hele tatt..
Kanskje setene var stillt inn annerledes eller noe.  ???

Jeg hadde ihvertfall 10 cm opp til taket.
Skjønner ikke helt hvordan man sitter om man er 180cm og går i taket. Jeg er 197cm og merket at håret stusset i taket, men touchet ikke med hodet. Er riktignok bare halvannen uke siden jeg var hos frisøren, men er da så kortklipt ;)

Forøvrig brukte jeg litt tid på å finne rette innstillingen i forsetet, men når den satt var jeg veldig komfortabel.

gbzdoc

Folk er proporsjonert forskjellig. Noen har lange bein, noen har lang rygg.

Noen sliter på flyet, andre sliter i bilen. Jeg f.eks. sliter ofte i biler, særlig de fra japan... På flyet går det stort sett fint. Kjenner andre som er kortere enn meg men sliter mye mer på fly enn det jeg gjør.

Heldigvis skal ikke jeg sitte i baksetet i særlig grad, for det hadde funka maks på tur til butikken slik setet er i betaen. Håper inderlig de får gjort noen små justeringer så det blir prima også i høyden bak. :-)

jkirkebo

Sitat fra: foxy på søndag 15. april 2012, klokken 15:10
normal innstiling er 15,2? - det er lavere enn på fosilbilen min med sportsunderstell som jeg synes er allerede alt for lavt for norske veier...

Touranen vår har under 15cm og den har ikke noe sportsuderstell. Tror det kun er SUV-type biler som har noe særlig mer, og da må du isåfall vente på Model X. Vi har selv lang grusvei til hytta men det har Touranen ingen problemer med.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: foxy på søndag 15. april 2012, klokken 14:42
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 15. april 2012, klokken 14:27
Jeg satte meg til rette som jeg ville gjøre normalt sett.

Det gjorde min datter også.. jeg er enda noen cm høyre og hadde ikke noe sjanse i det hele tatt..

Trodde først Model S blir en fin drosjebil, men det tror jeg ikke nå lenger...

Hadde demobilen panoramasoltak ? Bilene med panoramataket har noe bedre høyde bak enn de uten. Forøvrig er dette visstnok en av de tidlige betaene og baksetet har vært litt forskjellig mellom de nyere med tilsvarende forskjeller i takhøyde. Så jeg blir ikke overrasket om det til slutt ender opp med mer takhøyde enn i denne bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Cobos på søndag 15. april 2012, klokken 17:25
Når det gjelder takhøyde er det snakk om at det er bedre på de endelige modellene. Type noen få cm ekstra spesielt hvis du ikke velger soltak.

Jeg tror nok det er motsatt, du får 15mm ekstra med panoramasoltaket etter hva jeg har lest.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Tror nok det stemmer.

I "gamledager" mistet man plass under taket med soltak. I Model S og andre med panoramasoltak tror jeg heller det er motsatt. I Model S hadde jeg best plass i midten der hele hodet var under panoramataket.

Den delen som kan åpnes går jo oppå den bakre delen så vidt jeg har skjønt. Dermed stjeler den ikke plass slik som på gamle mercher hvor de går inn i taket.

Cobos

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. april 2012, klokken 20:21
Sitat fra: Cobos på søndag 15. april 2012, klokken 17:25
Når det gjelder takhøyde er det snakk om at det er bedre på de endelige modellene. Type noen få cm ekstra spesielt hvis du ikke velger soltak.

Jeg tror nok det er motsatt, du får 15mm ekstra med panoramasoltaket etter hva jeg har lest.
Godt mulig, jeg føler det har vært så mye fram og tilbake her at jeg vet sannelig ikke. Jeg tror uansett det eneste vi kan si sikkert er at vi ikke vet med sikkerhet hva den faktiske takhøyden blir i baksetet med panoramatak eller ei. :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA