Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lav lading / KW på supercharger med model 3

Startet av Snesopp, fredag 20. desember 2019, klokken 14:48

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: GOS på søndag 22. desember 2019, klokken 01:52
For å full effekt på en Superlader / Lynlader så må nok batteriet ditt være nærmere 30 grader og du må ha under 45% SOC. ......
Min erfaring er at TM3 helst må under 20% og skikkelig varmt batteri for å få full ladeeffekt.
For å få slik varme må du nesten ha kjørt flere mil på bane først. Jeg opplever ikke at batterivarmingen gir tilstrekkelig varme til full effekt i kaldt vær og "økonomisk" kjøring, nesten uansett hvor langt man kjører.
Jeg gjorde en test og kjørte bilen hardt til 0% startet på 127kW ved 0% og fikk 147kW ved 32%, ved 45% begynte den allerede å redusere effekten. 100kW kom ved 63%.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

#16
Sitat fra: Handyman på mandag 23. desember 2019, klokken 14:27
Sitat fra: GOS på søndag 22. desember 2019, klokken 01:52
For å full effekt på en Superlader / Lynlader så må nok batteriet ditt være nærmere 30 grader og du må ha under 45% SOC. ......
Min erfaring er at TM3 helst må under 20% og skikkelig varmt batteri for å få full ladeeffekt.
For å få slik varme må du nesten ha kjørt flere mil på bane først. Jeg opplever ikke at batterivarmingen gir tilstrekkelig varme til full effekt i kaldt vær og "økonomisk" kjøring, nesten uansett hvor langt man kjører.
Jeg gjorde en test og kjørte bilen hardt til 0% startet på 127kW ved 0% og fikk 147kW ved 32%, ved 45% begynte den allerede å redusere effekten. 100kW kom ved 63%.

Enig, men om du startet lavt så holder den høy ladeeffekt. Ved Lillesand forrige uke aå fik jeg 190 kw ved 7-8% og den holdt seg over 180 kw til 39%, 150 kw frem til 45% så vist jeg husker.

EDIT: Sjekket CanBus log som ble stoppet når ladeeffekt var 174 kw.....og da var SOC 46%. Jeg brukte 20 min på å fylle 300 tkm.

Jeg tror den trapper tidligere ned når jeg lader på Tesla SuC enn på Ionity.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Bare for å være helt sikker, tallene du fikk var på Ionity ikke sant?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

#18
Ja, Ionity Kjerringland (Lillesand ).
Var imponert over hvor lenge den holdt seg høyt.  Fylte på 300 tkm på 20 min😊
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Kjerlingland, Lillesand, kjører stadig forbi der ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA