Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

kjøpe 2020 eup!

Startet av Tangosierra, torsdag 19. desember 2019, klokken 17:25

« forrige - neste »

Tangosierra

Hei!

Jeg har en 2014 eup! og lurer på om jeg skal bytte den i en 2020 eup!. Møller kjører kampanje for tiden.
Noen andre som har tenkt seg dette? Ble tilbudt 50.000kr for min gamle i innbytte.

Er up! fortsatt en grei elbil for pengene? Jeg har ikke fulgt med så mye på elbilmarkedet på en stund.

Daruu

Vi har bestilt ny eup.
Sånn rent "bang for buck" messig så var det den beste løsningen for oss ihvertfall.

Endte på 184k for en hvit en, med den range pakka, og alt det innebærer. Innbakt i det var det litt tillegg for 4 nøkler og 6 høytalere
2020 VW Eup range

arthur

Innbytte er jo en enkel løsning, men vil tro at du kan få bedre pris ved privat salg enn hva du får i innbytte?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tangosierra

Sitat fra: Daruu på torsdag 19. desember 2019, klokken 18:10
Vi har bestilt ny eup.
Sånn rent "bang for buck" messig så var det den beste løsningen for oss ihvertfall.

Endte på 184k for en hvit en, med den range pakka, og alt det innebærer. Innbakt i det var det litt tillegg for 4 nøkler og 6 høytalere
Det var bedre tilbud enn jeg fikk foreskrevet. Kan jeg spørre hvilken Møller dette er?

Daruu

Det var Erik Arnesen Bryn som pressa ned prisen for meg, møller bare "matchet beste tilbud jeg fikk noe annet sted" - Hadde det ikke vært for at det er et godt stykke unna hadde jeg kjøpt der.... Både Elverum og Hamar kunne tilby til den "matchende" prisen
2020 VW Eup range

Mippen

Det er også litt "priskrig" mellom søsknene, så det kan være verdt å sjekke ut Seat og Skoda sin modell også. Er samme bilen.. . Jeg har bestilt en 2020 Seat Mii fordi jeg fikk den på leasing kampanje til ca. 2000 kroner i måneden inkludert service og forsikring. Beste er at jeg kan levere den tilbake når jeg vil uten gebyr før avtalen på 3 år går ut. Det er så latterlig billig at jeg ikke skjønner at de kan tjene penger på det. Min e-up har tapt seg mer en 2000 kroner i verdi hver måned de to årene jeg har eid den. Her betaler jeg 2000 kroner og da er det inkludert forsikring,
service og uten i innskudd.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Avhengig av bosted, bør du vurdere om verdien med å beholde den gamle e-Up er større enn 50 000 kr. Vi leier f.eks vår ut via Nabobil for nærmere 30 000 kr/ i året + skattefordelen med avskrivning om den kjøres mer enn 10 000 km i forbindelse med utleie.

2 biler er også greit om den ene trenger stell, og en kan gjøre dette selv.

Husk også at venter du litt til kan pengene som nå klør i lomma di kjøpe en bomfri Microlino.


https://www.youtube.com/watch?v=-n-pzXefQW8
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tangosierra

Sitat fra: elektrolux på fredag 20. desember 2019, klokken 07:57
Avhengig av bosted, bør du vurdere om verdien med å beholde den gamle e-Up er større enn 50 000 kr. Vi leier f.eks vår ut via Nabobil for nærmere 30 000 kr/ i året + skattefordelen med avskrivning om den kjøres mer enn 10 000 km i forbindelse med utleie.

2 biler er også greit om den ene trenger stell, og en kan gjøre dette selv.

Husk også at venter du litt til kan pengene som nå klør i lomma di kjøpe en bomfri Microlino.


https://www.youtube.com/watch?v=-n-pzXefQW8

Hovedmotivet for ny bil er at eupen vi har nå har "akkurat" litt for kort rekkevidde. Og så kom nå møller med denne "kampanjen" ..

Daruu

#8
Seat og Skoda har mindre utstyr, til ca samme pris.
Leasekampanjen fra seat var et veldig bra tilbud, men er forlengst utsolgt.

Trådstarter, om du bestiller nå er det vel fort ikke levering før nære sommeren, å da er det ikke sikkert at 50k i innbyttepris er så ille lenger...

Edit: Det kommer sikkert flere tilbud utover våren også
2020 VW Eup range

Mippen

Sitat fra: Daruu på fredag 20. desember 2019, klokken 10:10
Seat og Skoda har mindre utstyr, til ca samme pris.
Leasekampanjen var seat var et veldig bra tilbud, men er forlengst utsolgt.


Det kommer an på hvilke utgave du velger i forhold til utstyr, så det stemmer ikke helt. Tilbud er det hele tiden så poenget mitt er at det er lurt å sjekke med Skoda og Seat også for å se om de har like bra eller bedre tilbud. Et tilbud som er en uke er gjerne utdatert neste uke.
Fremtiden er elektrisk.

Daruu

#10
Du må opp på dyreste utgaven av skoda/seat for å få blant annet cruisekontroll (begge), oppvarmede speil (Skoda), ryggesensor (begge?), oppvarmet rute (Skoda)
Eup med den pakka de selger nå har dette, og også ryggekamera(det har ikke de andre uansett).

Hvor mye av det som er viktig utstyr kan nå diskuteres, men ihvertfall cruisekontroll er greit å ha...
2020 VW Eup range

elektrolux

#11
Sitat fra: Tangosierra på fredag 20. desember 2019, klokken 09:02
Hovedmotivet for ny bil er at eupen vi har nå har "akkurat" litt for kort rekkevidde. Og så kom nå møller med denne "kampanjen" ..

Microlino med 14 kWt batteri er oppgitt til 200 km rekkevidde. 40 km lengre enn den e-Up du har i dag. Det er selvfølgelig likevel ikke en langtursbil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: Daruu på fredag 20. desember 2019, klokken 11:39
Hvor mye av det som er viktig utstyr kan nå diskuteres, men ihvertfall cruisekontroll er greit å ha...

For lengre tur ja, men dette er vel ikke bilen man velger for lange turer? Uansett bør kontrollen være av den adaptive typen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tangosierra

Sitat fra: Daruu på torsdag 19. desember 2019, klokken 18:10
Vi har bestilt ny eup.
Sånn rent "bang for buck" messig så var det den beste løsningen for oss ihvertfall.

Endte på 184k for en hvit en, med den range pakka, og alt det innebærer. Innbakt i det var det litt tillegg for 4 nøkler og 6 høytalere
Da fikk jeg jaget ned prisen til 185.000 ved å sette flere forhandlere opp mot hverandre. Fornøyd med det.

Jeg er også der at denne bilen er mest bang for buck for oss. Er klar over at det finnes bedre el-biler, men da må du en del opp i pris.

nilsen33

Kan man få en bedre deal på Skoda eller Seat? Tipper VW holder seg kneppet bedre i verdi...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA