Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Tron som hyttebil

Startet av superluxus, onsdag 18. desember 2019, klokken 21:42

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: elektro på torsdag 19. desember 2019, klokken 23:56
Men Oslo-Tønsberg, det er jo bare 110 km. ca!? Det tilsvarer jo et forbruk på 380 Wh/km med e-tron 55.

Hvis det var kaldt batteri ved start begge gangene går det bort mye energi til å varme opp batteriet, både grunnet batterivarmer og høyere indre motstand i batteriet.

Ellers er det ikke så vanskelig å se over 300Wh/km på etron, jeg endte godt over på en 10 mils testtur i vår, blandet motorvei og småveier. Ikke at det skiller seg veldig mye fra I-Pace eller X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mortdal

Sitat fra: daktari på torsdag 19. desember 2019, klokken 10:54
Sitat fra: mortdal på torsdag 19. desember 2019, klokken 10:15
Jeg kjører Oslo - Skeikampen, 217km. Har tilgode å måtte lade. Kjørte E6 opp med en tilhenger på 440kg for et par uker siden, -2-5 grader og søkkvåt/snølagt veibane, 90-100 km/h på speedometeret på motorveien, 22 grader inne. Hytta ligger på drøye 700 meter. Endte på et forbruk på 30,3 kWh/100km med snittfart på 66km/t. Jeg hadde vel ca 50km på gjettometeret da jeg kom frem.

Husker du SOC % da du kom frem?

Jeg mener å huske 18%. Det stemmer bra med bildet jeg tok av virtual cockpit, der er "tanken" litt nede på den siste fjerdedelen av tanken..

superluxus

Takk for mange gode tilbakemeldinger! ABRP-løsningen var jo veldig interessant for å vurdere dette.

Jeg kjører en XC90 T8 som bil #1 idag, men kjenner at den neste bil #1 må være helelektrisk - selv om det må bli med noen kompromisser som å stoppe for å lade på dagene med mest utfordrende temperatur og føre. Har sett at det har dukket opp 150kW ladere i både Kongsberg og i Notodden som gjør dette til naturlige stoppesteder ved behov. Flere slik kommer helt sikkert etterhvert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA