Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 - autopilot

Startet av Mern, onsdag 18. desember 2019, klokken 19:49

« forrige - neste »

Mern

Noen som vet noe om Polestar 2 får teknologi fra Google Waymo for sin autopilot, eller annen informasjon om hvorledes denne funksjon på bilen blir sammenlignet med f.eks. det Tesla har rundt dette ?

Chimp

Mener å ha lest at det er volvo sine systemer.
De har ikke et ønske om å få autopilot på samme nivå som tesla. De har ikke engang parkeringshjelp i dag etter hva jeg har fått av info fra support - men det kunne komme senere OTA.
Så det er bare de vanlige tingene: acc, feltassistent osv

Holraven

Det er i så fall meir sannsynleg at det kjen funksjonar frå https://www.zenuity.com/, som er eit Volvo/Geely-selskap. Og i mine auge skal det ikkje mykje til å matche Tesla sin skuggeredde og svært oppskrytte AP...
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //


LASOL

Sitat fra: Mern på fredag 03. januar 2020, klokken 15:19
Fant dette : https://www.zenuity.com/press/zenuity-pilot-assist-adas-function-in-polestar-2/
Flott at det er Zenuity som skal levere førerassistent systemer i Polestar 2. Jeg gleder meg til å få høre mer om dette. Det eneste som kan ødelegge en bestilling for meg er om det kommer endringer i rekkevidden. Men det regner jeg ikke med at det gjør. Dette blir en spennende bil!
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Chimp

Rekkevidden er justert fra 500 til 470 km. Husk at dette er i optimale forhold, regn med 400 km rekkevidde

HelectriC

Sitat fra: Chimp på lørdag 04. januar 2020, klokken 13:34
Rekkevidden er justert fra 500 til 470 km. Husk at dette er i optimale forhold, regn med 400 km rekkevidde

Hva har det med autopilot å gjøre?
ioniq 5

Chimp

Les innlegget før. Må være lov å svare ut kommentarer i et innlegg selvom det ikke er topic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA