Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

emurof

Stemmer det at de har forbedret "boosten" også? Det virker som den de selger i dag er et par hundredeler raskere. Vil de som allerede hadde kjøpt denne også få den nye og raskere akselerasjonen?

Steffinho

De har ikke forbedret den nå. Bare mangel på oppdatering av tall fra Tesla etter ytelsesoppdateringer.

Anbefaler dere å sjekke ut dette innlegget på reddit:

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/eczol8/model_3_awd_acceleration_boost_tested_from_0160/
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Woodbear

Jeg har 2019 modell med boost, og før stod det 0-100: 4,6-4,1..
Sjekka for humorens skyld idag, og i bilen står det nå 4,4-3,9 og 3,7 0-60 mph
.. klart det er bare oppgradering av offisielle tall
2021 model 3 hvit performance.

Steffinho

Noen som tror Tesla kan finne på å kjøre tilbud/sette ned prisen på dette nå i Desember for å pynte på kvartalsrapporten og årsrapporten? Kanskje lansere en software dlc som heter Stealth Performance som gir Performance tall og track mode til LR. Hvis det er mulig da?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Thob

Det hadde vært kult med et lite juletilbud på boost:) men tviler på at de lager en oppgraderingspakke slik at vi kan få performance-ytelser til en rimelig penge. Da hadde det nok vært mange performance-eiere som hadde følt seg snytt, med rette

Steffinho

#200
Sitat fra: Thob på torsdag 22. oktober 2020, klokken 07:51
Det hadde vært kult med et lite juletilbud på boost:) men tviler på at de lager en oppgraderingspakke slik at vi kan få performance-ytelser til en rimelig penge. Da hadde det nok vært mange performance-eiere som hadde følt seg snytt, med rette
Ja, det skjønner jeg. Men det trenger ikke å være rimelig, men rettferdig priset. Viktigste er tilbudet om det. F.eks Acceleration Boost til 1 000 dollar (9 000 kr) og Stealth Performance (inkl Track Mode) til 4 000 dollar (36 000 kr). De som vil gjøre bilen sin til Stealth Performance kan det, og de som bare vil ha litt mer fart kan gjøre det. Det betyr at man da betaler 14 000 kr får større felger, bremser og pedalstyling(?) i Performance versjonen, ikke urimelig det vel?

Men synes forøvrig de har priset seg ut på Acceleration Boost. Skulle vurdert det om det hadde kostet 9 000 kr.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

lightscribe

Eller Ludicrous til M3P i julegave

Per idag er jo til og med Model X raskere og den veier 700kg ekstra som tilsvarer vekten på min gamle 1995 VW Polo!

Rosstopher

Sitat fra: lightscribe på torsdag 22. oktober 2020, klokken 12:40
Eller Ludicrous til M3P i julegave

Per idag er jo til og med Model X raskere og den veier 700kg ekstra som tilsvarer vekten på min gamle 1995 VW Polo!

Ja, Model 3 Performance og Model X Performance har vel omtrent samme forhold mellom batterikapasitet og vekt, så det burde vel være mulig å ta ut nok effekt til at Model 3 er like rask som Model X?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Counterpointer

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 22. oktober 2020, klokken 12:51
Sitat fra: lightscribe på torsdag 22. oktober 2020, klokken 12:40
Eller Ludicrous til M3P i julegave

Per idag er jo til og med Model X raskere og den veier 700kg ekstra som tilsvarer vekten på min gamle 1995 VW Polo!

Ja, Model 3 Performance og Model X Performance har vel omtrent samme forhold mellom batterikapasitet og vekt, så det burde vel være mulig å ta ut nok effekt til at Model 3 er like rask som Model X?
Tesla ønsker av en mystisk grunn å ikke gi 3P mer power enn S/X, selv om den lett kunne fått det.
Antagelig kommer en vassere versjon av 3P når Plaid S kommer. Da blir det litt mer å gå på mellom toppspec S og toppspec 3.

Dvs grunnen er ikke mer mystisk enn at de ikke vil kanibalisere toppmodellene sine.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA