Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

castortroy

Da er boosten kjøpt og testet. Merker musklene i halsen jobber mye hardere for å holde hodet på plass ved harde pådrag så det er jo gøy :P Bilen har aldri vært så morsom som nå. Den føles veldig leken og lett på foten, man blir veldig fristet til å kjøre aktivt.

geirci2

Sitat fra: castortroy på søndag 12. januar 2020, klokken 02:00
Merker musklene i halsen jobber mye hardere for å holde hodet på plass ved harde pådrag...

Derfor kjøpte og monterte jeg disse nakkestøttene til min Tesla:
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

hemi


geirci2

Nei, ikke for korte folk :-)
Dette er en nakkestøtte - ikke en hodestøtte, og støtter min nakke perfekt med mine 184cm.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

castortroy

Sitat fra: geirci2 på søndag 12. januar 2020, klokken 02:46
Sitat fra: castortroy på søndag 12. januar 2020, klokken 02:00
Merker musklene i halsen jobber mye hardere for å holde hodet på plass ved harde pådrag...

Derfor kjøpte og monterte jeg disse nakkestøttene til min Tesla:


Da er det vel mange passasjerer som lurer på hva som er i vente :P Gleder meg til april når jeg får testet det på tørre veier.

hemi

Sitat fra: geirci2 på søndag 12. januar 2020, klokken 13:59
Nei, ikke for korte folk :-)
Dette er en nakkestøtte - ikke en hodestøtte, og støtter min nakke perfekt med mine 184cm.

korte folk... :D

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Jærbuen

Sitat fra: Håvar på fredag 10. januar 2020, klokken 10:15
Ikke nødvendigvis pga pådrag (og i alle fall ikke pga bruk av bremser, det teller kun positivt i elbilsammenheng). En som vil ha oppgradert akselerasjon kjører sannsynligvis også fortere, ergo større energi i skarpe svinger, små hull/forsenkninger i veibanen etc. Mer fart=mer slitasje.

Det gjelder så klart ikke alle, og kanskje ikke flertallet heller. Det er bare min preferanse og hvorfor jeg ville kjøpt en "stock" LR fremfor en som har denne oppgraderingen.

Hvis dere er så nervøse for at bilene blir kjørt aktivt, må dere heller kjøpe Corolla, stor sjans for at de som velger den, kjører mer gubbete enn en med Tesla  :)

Kjøpe brukt Tesla er uansett risikosport ift at den kan være hardt kjørt
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

HCO

Sitat fra: Jærbuen på fredag 17. januar 2020, klokken 14:39
Hvis dere er så nervøse for at bilene blir kjørt aktivt, må dere heller kjøpe Corolla, stor sjans for at de som velger den, kjører mer gubbete enn en med Tesla  :)

Spørsmålet som ble stilt var om man tror bilen blir mer verdt som bruktbil dersom den har boost. Noen av oss mener "nei", det er ikke det samme som at vi helst vil ha Corolla.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

tornaldo

F. eks FSD er jo verdt tilnærmet nada som bruktbil, kontra kostnaden som ny. Og det gjelder veldig nye bruktbiler. Og det har jeg full forståelse for. Fullstendig bortkastet i lang tid, og høyst usikkert hva man får ut av det. Oppdatert akselerasjon er i det minste noe håndfast.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Hodetelefoner

Se på model S. de raskeste bilene er i best stand.
De trege bilene blir kjørt av dårlige sjåfører som treffer alt av kanter og hull.

TøddiVedder

Tror FSD ikke er verdt nada. Er nok mer verdt enn boost 7 bruktmarkedet. Men kostet mer også da...

Vaduz

Sitat fra: Hodetelefoner på lørdag 18. januar 2020, klokken 01:20
Se på model S. de raskeste bilene er i best stand.
De trege bilene blir kjørt av dårlige sjåfører som treffer alt av kanter og hull.

Shit, tenk hvor jævlig stand den gjengse Skoda octavia 1.6l er da, må nok fremstilles logaritmisk! Ikke bare er de utrolig trege, men det er jo vanlige folk og til og med noen fattige som kjører dem!

hugin

#163
Sitat fra: tornaldo på fredag 17. januar 2020, klokken 23:09
F. eks FSD er jo verdt tilnærmet nada som bruktbil, kontra kostnaden som ny. Og det gjelder veldig nye bruktbiler. Og det har jeg full forståelse for. Fullstendig bortkastet i lang tid, og høyst usikkert hva man får ut av det. Oppdatert akselerasjon er i det minste noe håndfast.

Nåja, som investeringsobjekt har vel aldri bil vært et spesielt godt objekt, og sikkert ikke Tesla med FSD generelt. Men, gleden av å være en «early adaptor» med autonome kjøretøy lar seg ikke måle i gjenkjøpsverdi. Etter over 30 år med AI synes jeg utviklinga går _langsomt_ i riktig retning. Og oppdatert akselerasjon er definitivt noe å glede seg over her og nå og som ikke jeg måler i annenhåndsverdi.
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

Morbus

Sitat fra: DeepFu på fredag 10. januar 2020, klokken 10:47
Uansett er vel 0 - 100 tider kun av akademisk interesse. Hva er forskjellen på f.eks 70 - 120? For de aller fleste er vel forbikjøringer de situasjonene hvor man i det hele tatt nærmer seg fullt pådrag. Jeg har flere ganger opplevd at biler foran meg i en rekke ikke beregner hvor fort jeg kommer bakfra, og legger seg ut selv om jeg er på vei forbi. Og jeg har "bare" en LR AWD.

Synes 70-120 er blitt mye sprekere.. Min subjektive mening er at det er mer merkbart når man sparker pedalen i bunn mellom 60 og 100 nå, enn fra stillestående.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA