Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

LeafSwe

Någon som testat med scan my tesla på awd med boost?
Jag fick detta resultat på vår model 3 performance idag på slät väg.

3P+
3SR+

Counterpointer

Sitat fra: tut på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:24
Hei igjen. Det ble mye snakk om chill-mode :).
Da spør jeg på en annen måte: Har noen her erfaring med å kjøre både P og LR og kan si noe om de oppleves forskjellig ved "vanlig" kjøring? Er det kun når du drar på at du kjenner forskjellen? Og at de oppleves lik eller like kjørbar/lettkjørt ellers?
Vi har en P og en LR og ingen av dem står i chill.

De oppfattes like lettkjørte, men mindre du plutselig får behov for en voldsom akselerasjon, da er det vesentlig forskjell.

Hvis en klarer å modulere foten sin så er det enkelt å kjøre P supermykt. Jeg har kun prøvd min i chill noen få ganger, men bruker det ikke. Merker på mine to 17 åringer at det trengs litt tilvenning for å kjøre jevnt med en så responsiv bil når de øvelseskjører (og de kjører faktisk i chill).

Håper dette var det du trengte.

hemi

min P står i sport, alltid. Er vanesak, de andre bilene mine er også litt sinna, så da går det ok ;)

TRK

Sitat fra: IbizaMan på torsdag 02. januar 2020, klokken 10:21
Sitat fra: tut på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:24
Hei igjen. Det ble mye snakk om chill-mode :).
Da spør jeg på en annen måte: Har noen her erfaring med å kjøre både P og LR og kan si noe om de oppleves forskjellig ved "vanlig" kjøring? Er det kun når du drar på at du kjenner forskjellen? Og at de oppleves lik eller like kjørbar/lettkjørt ellers?
Takker for svar :)

Jeg hadde en LR AWD, men solgte denne til fordel for en Base Performance, som jeg kjører nå.
Ved "vanlig kjøring" er det etter mitt syn ingen forskjell i det hele tatt.

Jeg har imidlertid prøvd litt forskjellige felger / dekk, 18 vs 19, samt sommer og vinterdekk av forskjellige typer. Her merker man etter mitt syn en del forskjell på hvordan bilen oppleves, støy etc, men når det kommer til gassrespons må du, igjen etter mitt syn, trykke på litt før man merker forskjellen. Den er ikke overfølsom.

Slik sett ser ikke jeg noen grunn til å sette bilen i chill, medmindre impulskontrollen er litt dårlig da :)


tut

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 02. januar 2020, klokken 11:09
Sitat fra: tut på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:24
Hei igjen. Det ble mye snakk om chill-mode :).
Da spør jeg på en annen måte: Har noen her erfaring med å kjøre både P og LR og kan si noe om de oppleves forskjellig ved "vanlig" kjøring? Er det kun når du drar på at du kjenner forskjellen? Og at de oppleves lik eller like kjørbar/lettkjørt ellers?
Vi har en P og en LR og ingen av dem står i chill.

De oppfattes like lettkjørte, men mindre du plutselig får behov for en voldsom akselerasjon, da er det vesentlig forskjell.

Hvis en klarer å modulere foten sin så er det enkelt å kjøre P supermykt. Jeg har kun prøvd min i chill noen få ganger, men bruker det ikke. Merker på mine to 17 åringer at det trengs litt tilvenning for å kjøre jevnt med en så responsiv bil når de øvelseskjører (og de kjører faktisk i chill).

Håper dette var det du trengte.

Takk for info :). Da antar jeg et en oppgradering av LR ikke går ut over "lettkjørtheten"  :+1:

tmn

Kjørte inn aks boost på min for å zoome fra geirci2 neste gang jeg møtte han, men ser jo her at han også har gønna på med dette  ::) :P :P

Men ja, som andre har nevnt. Det er merkbar forskjell når du drar på :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

hugin

Ble så oppildnet av norske fremganger i skisporet at jeg bestemte meg for å oppgradere Acceleration Boost på Teslaen. Og ja, det er mer merkbart sting og dreiemoment. Chill modus akkurat som før. Fornøyd👏
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

castortroy

Holdt på å kjøpe dette i går. Men tenkte jeg ikke får kjent på kreftene før i april når asfalten er tørr. Er det moro nå også?

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

castortroy

Hvordan er det å kjøpe boost? Får man melding i appen med en gang som en hvilken som helst vanlig oppdatering eller innstalleres det på en annen måte?

Inop

Den trenger ikke noen installasjon, den blir bare aktivert på magisk vis etter at betalingen er godkjent.

Eneste forskjellen du ser i bilen er om du har Chill + Sport i oppsettet istedenfor Chill + Standard :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

castortroy

Det hørtes jo greit ut :) håper den kommer med en gang, hadde vært greit å ha den før jeg legger ut på langtur i morgen. Får vel svi av noen kroner da

Inop

Det tok litt tid før betalingen ble godkjent av en eller annen grunn. Stod "processing payment" (eller noe sånt) i en time eller to tror jeg.

Bilen må også ha FW 2019.40.2 eller høyere for at det skal fungere, så hvis du har eldre FW må den oppdateres :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

tornaldo

Noen som har en formening om hva man får igjen for en slik betalt oppgradering, når man selger bilen? Tipper omtrent halvparten investeringskostnaden på en relativt ny bruktbil.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

castortroy

Performance har vel 2.9 fra 0.-60 mph med rollout, med boost har vel AWD LR 3.47 med rollout.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA