Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: knut.aulie på søndag 22. desember 2019, klokken 13:23Dvs bruker den 1,00 L pr mil i konstant 90 km/t og blir trimmet til 10% mer effekt vil den bruke 0,9 ved samme belastning etter trimming.
Så hvis man trimmer en bil som bruker 1l/mil fra 200hk til 400hk går forbruket ned til null? Hva skal man med elbil da! :D

Counterpointer

Brukte tall som en illustrasjon. Bedre forbrenning av fossilt drivstoff gir høyere effekt, dette gir lavere forbrukt på samme effekt. Dette er ikke lineært.

helge89

Dukker det opp noen melding på skjermen etter aktivering? Bestilt og betalt, men har ikke fått testet noe særlig i juletrafikken.

Handyman

Dukker opp et valg i tillegg til Chill og Standard. Lurer på det er Sport??
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

helge89

Nå står det bare chill/sport her. Stod det standard på LR tidligere tro?


N00b

Gratulerer! Du har akkurat blitt oppgradert.
Hvordan funker det?

helge89

Det er selvsagt merkbart så du får jo litt for pengene, men ikke forvent nakkeslengen fra performance.

Kan fortsatt ha vært litt traction begrenset der jeg testet (vanlig og våt vei). Håper å få prøvd litt mer med stoppeklokka. Klokket 4.5 s i sommer.

srd


daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Inop

Sitat fra: N00b på mandag 23. desember 2019, klokken 17:47
Gratulerer! Du har akkurat blitt oppgradert.
Hvordan funker det?

- Bestill acceleration boost på nettsiden
- Den bruker litt tid for å bekrefte betalingen
- Hvis du har fw 2019.40.2 eller nyere i bilen blir den aktivert. Jeg trodde bilen måtte laste ny fw men det måtte den ikke.
- Du kan sjekke om den har blitt aktivert ved å gå i bilen, Velge Driving menyen og se på Acceleration. Står det Chill/Standard som på bildet i en tidligere post er den ikke aktivert enda. Står det Chill/Sport er den aktivert.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

stefse

Sitat fra: Inop på onsdag 25. desember 2019, klokken 09:16
Sitat fra: N00b på mandag 23. desember 2019, klokken 17:47
Gratulerer! Du har akkurat blitt oppgradert.
Hvordan funker det?

- Bestill acceleration boost på nettsiden
- Den bruker litt tid for å bekrefte betalingen
- Hvis du har fw 2019.40.2 eller nyere i bilen blir den aktivert. Jeg trodde bilen måtte laste ny fw men det måtte den ikke.
- Du kan sjekke om den har blitt aktivert ved å gå i bilen, Velge Driving menyen og se på Acceleration. Står det Chill/Standard som på bildet i en tidligere post er den ikke aktivert enda. Står det Chill/Sport er den aktivert.
Aha.
Kunne tenkt meg en "Normal" mode som gir lav følsomhet på pedalen opp til 50% og deretter gradvis økende til tilnærmet 80% av full effekt på maks. Nå er det litt enten eller, og plutselig er man "stuck" i chill mode.
En kunne tenkt seg en "fossil" kickdown funksjon som trer inn og gir full effekt uansett mode bilen står på, men det kan fort bli for brutalt. Så en progresivt økende pådragsprofil på gain på pedalen er det jeg ville hatt.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

tut

Hei
Vurderer å oppgradere «konebilen» i huset. Dette for min egen del så klart .
Men er litt bekymret for at bilen blir annerledes å kjøre for min kone som bruker den til daglig. Blir den mer «jumpy» og brå? Hun kjører veldig pent og forsiktig og jeg ønsker å bevare smidighet og kjørbarhet som idag. Men ønsker en ulv i fåreklær for de gangene jeg kjører alene .  Kan noen som har kjøpt denne oppgraderingen si noe om dette? (Ønsker ikke å ha bilen i Chill-mode)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inop

Sitat fra: tut på torsdag 26. desember 2019, klokken 11:41
Hei
Vurderer å oppgradere «konebilen» i huset. Dette for min egen del så klart .
Men er litt bekymret for at bilen blir annerledes å kjøre for min kone som bruker den til daglig. Blir den mer «jumpy» og brå? Hun kjører veldig pent og forsiktig og jeg ønsker å bevare smidighet og kjørbarhet som idag. Men ønsker en ulv i fåreklær for de gangene jeg kjører alene .  Kan noen som har kjøpt denne oppgraderingen si noe om dette? (Ønsker ikke å ha bilen i Chill-mode)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan ikke si jeg merker ikke noe forskjell til vanlig så det tror jeg ikke skal være et problem. Kona har ikke merket noe men hun insisterer på å ha den i Chill  :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Handyman

Sitat fra: tut på torsdag 26. desember 2019, klokken 11:41
Hei
Vurderer å oppgradere «konebilen» i huset. Dette for min egen del så klart .
Men er litt bekymret for at bilen blir annerledes å kjøre for min kone som bruker den til daglig. Blir den mer «jumpy» og brå? Hun kjører veldig pent og forsiktig og jeg ønsker å bevare smidighet og kjørbarhet som idag. Men ønsker en ulv i fåreklær for de gangene jeg kjører alene .  Kan noen som har kjøpt denne oppgraderingen si noe om dette? (Ønsker ikke å ha bilen i Chill-mode)
Hvorfor ikke i Chill? Chill er garantert lik som før. Chill i P er lik Chill i AWD.
Dette lagres jo i profilen slik at du kan ha den i Sport når du setter deg inn.
Selv synes jeg bilen er bedre å kjøre i Chill, så du bør nok egentlig bare se bort fra denne kommentaren ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA